Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 901 ggr
Indylover
0

blodig...

för ungefär tre år sedan hittade jag min älskade hamster i buren. Jag trodde att han låg och sov, att han hade kurrat ner sej i spånet eftersom att han låg stilla med lite spån över sig. Men när jag rörde på honom för att väcka honom var han stel som en pinne och han rörde sig inte. Först DÅ såg jag att lite spån var rött, och när jag vände på honom var han full av blod och det var jättemycket blod i spånet. Jag började grina jättemycket och min syster som stod och matade sina råttor precis bredvid undrade varför jag grinade.

"Han är död!" skrek jag och höll min älskade, trogna, blodiga bästa vän tätt intill mitt bröst och min syster höll om mig.

Jag var jätteledsen.
Jag orkade inte gå ner i källaren där hans Bur stod, jag slängde den roliga labyrinten som jag byggt till honom av Lego i golvet, och jag stannade i sängen hela dagen.

Nästa dag begravde jag och min vän Caroline honom i skogen vid mitt barndomshem, bredvid vår gamla hamster Snutten, sen dess fick han vila i frid.

Inte förräns nu har jag börjat undra varför allt var blodigt?

kan ni komma med förslag?

han hade inte några sjukdomar eller bölder/knölar.

tacksam för svar!

Amanda

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

PaaatyPalm
0

Katt ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Sara87
0

Kan han ha haft skador invärtes å blödit ur stjärten? :(

indaa
0

min första hamster började blöda ur rumpan elr nåt :( de va hemskt, jag låg o grina en hel dag, fattade aldrig va som va fel, hon var så pigg innan..

Indylover
0

1# Ja, vi har katt.

2# Nej, han har aldrig varit sjuk eller skadad. Jag kollade honom några minuter innan och då var han frisk som en nötkärna.

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Littlefox
0

Det hände ungefär samma sak för mig :(, jag tror det blir så ibland.. :/

PaaatyPalm
0

#4 det kan inte ha varigt katten som "råkat" riva/skadat ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Achatina
0

Ingen råtta som varit på rymmen eller så?

Zheverez
0

ibland tömmer kroppen ut kroppsvätskorna vid sissta andetagen så det var nog helt naturligt och behöver inte bero på att nåt annat djur varit in i buren.