Tam hamster?
Vet inte om det funnits en artikel om hur man får sin hamster tam och om det finns så kanske någon kan länka till den här?
Hsh, jag skaffade mig iaf en rysk vintervit i onsdags, han är ca 8 veckor, safir och heter Charles Michael <3 Jag har ju läst en del om hur man ska låta hamstern vara i sin Bur och inte ta upp den eller så den första dagen och sedan då och då sticka in handen och låta hamstern nosa på dig, att man ska prata med den etc. och försöka få den att ta mat från ens hand.
Jag har gjort detta sedan i onsdags och undrar om det finns något annat jag kan göra för att få honom handtam? Och hur lång tid har ni erfarenhet av att det tar att få en hamster tam?

jag gjorde som du sa när jag skulle få min hamster tam, och det gick rätt bra:) för oss tog det ca en månad innan han vågade sitta i handen, men han vill fortfarande inte hoppa upp i den själv :/ (haft han i ca två månader nu).
men hur lång tid det tar att få dom tama är ju olika från hamster till hamster, som du säkert redan vet ;)

Okej :) Men hur gjorde du när du skulle städa buren då? Om man inte var tam än liksom, lyfte ni upp honom med handen ändå?

*om han

Puttar upp

Jag har haft tur med mina hamstrar! Alla blev handtama väldigt fort, kunde ta upp dom redan efter några dagar.
Beror mycket på individen, och hur man tar upp den :)

Om det är en dvärghamster som inte är riktigt tam än och du ska städa buren.
Ta och låt den gå in i en toarulle och så lyfter du snabbt över den i en transportbur medans du städar. Då behöver du inte skrämma den i onödan.
Men om du haft den sedan i onsdags bara så behöver du kanske inte städa riktigt ännu?
Lättaste sättet att lyfta är att låta dem gå upp i handen själva. Hamstrar är ju nyfikna av naturen och det brukar inte ta lång tid innan de slutar att bara sniffa på handen utan kliver upp självmant.
jag gorde samma som du får att få min ena hamster tam och ska nu göra likadant med min nya krabat :)
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
ÄR det denna artikel du tänker på?

Ja, precis, tack så mycket!
jag har nog också haft ganska tur med min hamster, han är hur tam som helst :o och tålmodig, haha, kan göra vadsomhelst med han :o
Lägg en godbit i handen så att han förknippar handen med något posetivt :)

.. och se upp med vassa hamstertänder 
Du kan stoppa ner en matbit till hamstern och sedan låta den äta den. Nästa steg är att ta handflatan med mat och låta hamstern kliva upp i handen utan att den märker att den gör det (om den gillar något speciellt kan du stoppa ned det istället.
Lycka till nu! :)