Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 875 ggr
Charlie2006
0

Är hon gravid.

Är lite osäker om min hamster har bebisar i magen. Hon är en roborovski Dvärghamster och undrar om ni kan hjälpa mig. Hon är otroligt lung mycket betydligt lugnare än innan jag parade henne. Super sur på hanen som bott ihop med henne i ca 11 dagar (tror hon trötnat på han), (fick sätta han i annan Bur pga av deta).

Hon känns tygnre ut och ser faktiskt lite lite rundare ut, då hon var rätt så tun förut. Om hon nu skulle vara gravid så får hon ungarna till onsdag-lördag då jag inte vet exakt när dom parade sig. La toapapper utanför hennes bo för skulle se om hon ville boa och hon gick fram och tillbaka för att göra huset så fullt med papper som möjligt hanen hjälpte till också. En annan sak är att hon har sårare att komma upp i hjulet och i sandbadet så har hon lite svårt att "rula" runt.  

Har inte sätt henne äta mera och att hon inte äter grönsaker, frukt m.m oroar mig hon äter bara torfodret (hamsterblandningen) jag ger henne delvis lite sallad det är det ända. Tycker ungarna i magen borde ha den maten och inte bara den tora. Hon fick väling förut (utan socker och salt) och det smakade hon bara på (lite positivt då hon aldrig gör det :P) och ska göra ägg till henne får se om hon äter deta.

Vet någon lite mat-tips för väligt väligt kräsena hamstrar?

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Sara87
0

Låter ju som om hon skulle kunna va dräktig. Det bästa sättet att veta är väl bara att vänta å se antar jag :)

Ge henne lite ägg, potatis, pasta, frukt å grönt, nötter :)

Charlie2006
0

Det är ju inte länge kvar så får veta innan helgen om hon är/var gravid :). Okej.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

#1 hon är stor som ett hus nu så hon måste nästan vara gravid ;).

Min hemsida

//Frida

JohannaEkroth
0

Grattis!!! Foten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Charlie2006
0

Gossade med Julia en stund och efter ca 10 min la hon sig plat fall och började sova i min hand hon orkade knapt hålla huvudet uppe :P. Men vad härligt det kändes när jag kände dom små liven sparka i hennes magen mycket rörelser där. Tyckte hon kunde få komma in i sin Bur igen så hon kunde få sova ifred så jag satt ner henne i sandbadet och hon sommnade direkt. Stakarn årkade inte änns gå till sitt bo utan sommnade i sandbadet. Det är nog pågång skulle inte förvåna mig om hon får sina bebar inatt. Ååå nu är det spänande tillomed vänner och familjen frågar om hon fått än. :)

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Tycker ni pankaka, sallad, morott och mild yoghurt (typ lite mer än en kapsyl så lite) låtter det bra? Hon fick det för en stund sedan inga mängder men tror det är bra för hennes mage, men inte säkert hon äter det då hon oftast inte änns brukar smaka. Fast sallad äter hon alltid. :)

Min hemsida

//Frida

Sara87
0

#6 Blir nog bra :)

southdakota
0

#6 Tycker också det verkar bra Glad

Charlie2006
0

Nu har ungarna födits :) Hörde massvis av pip när jag satt vid datorn så skyndade mig därifrån :).

Min hemsida

//Frida

Royalz
0

Grattis :)

Charlie2006
0

Tack :) Hoppas det blir vita ungar också än bara sandfärgade ;).

Min hemsida

//Frida

Sara87
0

Grattis!

[Sniff]
0

Grattis:) Hoppas allt går bra;)

raudur
0

Grattis =)