Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1029 ggr
mandariiin
0

Hamster upphittad

En guld hamster (?) upphittad på Pettersberg i Västerås natten mellan 6-7 aug.

Det är min icke djurkunniga kompis som nu har plockat upp den och konstaterat att den är lika stor som hennes hand. Och den var jätte söt. Mer info kunde jag inte få ur henne eftersom hon inte har träffat hamstrar förut.

(Blev förvånad över att hon ens förstod vad det var djur. haha)

Hamstern kommer hem till mej imorgon, så då vet jag mer vad det är.

Men om någon har "tappat bort" sin hamster i Västerås, hör av dej!

Återfås mot beskrivning.

mandariiin@hotmail.com

Ebba-A
0

Men gud vad du är duktig på att rädda små djur ;) Men hoppas att ägaren hör av sig snart, om det inte är så att någon tröttnat på den och dumpat den :/ Men nu i sommartider är det ju många som har ute sina hamstrar, så den kan ju ha rymt på så sätt också.

Värd på Choklad iFokus

[GeeGee]
0

Måste säga att det var bra gjort av först och främst hamstern, att klara sig så länge. Men även av din kompis som då såg att det var en hamster och tog upp dne och inte bara trodde att det var en mus/råtta ;)

mandariiin
0

#1 haha, djur har en tendens att hamna hos mej på ngot konstigt sätt Tungan ute

det var faktist min tanke oxå, att den kan ha rymt när den har varit ute på någon bakgård elle rliknande. då det är väldigt mycket barn familjer som bor på bottenvåningar i just det området.

mandariiin
0

#2 när man ser skicket på den lilla krabaten så tror jag inte att den har varit ute så länge. väldigt fin i päls m.m. Glad

haha, kompisen insåg inte ens först att det var ett djur, förns när hon hade kört förbi den och då såg att "det var ben på den jäveln!" (hennes egna ord. haha)

mandariiin
0

*dubbelt*

Sara87
0

Hur går det?

Imasy
0

Maria / Guldgruvans tog kontakt med mig som jag vidarebefodrade åt TS. Kanske ställde hon upp som stödhem då hon hade en Bur till övers?

Sara87
0

#7 OK, det är möjligt.

mandariiin
0

jaghar kvar hamstern hos mej. och det riktiga hemmet har vi inte hittat än. jag har mailat/sms:at med maria. men vi kom inte fram till något förutom att hon ville ha bilder på hamstern. och det tänker jag tyvärr inte skicka över, då jag inte känner maria. med tanke på att hamstern "återfås mot beskrivning".

Sara87
0

#9 Okej! Har du satt upp lappar om hamstern på stan eller så? Utan att beskriva hur den ser ut eller bifoga bilder? Om nån tappat bort sin hamster så ska det inte behöva skrivas upp liksom :p

mandariiin
0

jag bor ju själv i stockholm. och det käns lite tokigt att sätta upp lappar här :P

har lagt ut lite trådar här på iFokus. och ska ringa polisen, nu när helgen är slut. men glömde totalt bort det idag…

Sara87
0

Ok. Din kompis som bor i v-ås är hamstern hittades kanske kan sätta upp lappar då?

mandariiin
0

hon kör bara bud bil, och råkade se hamstern när hon åkte där. hon bor i södertälje…

Denna kommentar har tagits bort.
Sara87
0

Aha ok!

Westis
0

Jag har en kompis som bor i Västerås. Hon kanske ka sätta upp en lapp.

PMa det telefonnummer som ev ägare kan ringa.

mandariiin
0

ringde polisen idag, de har inte fått in någon anmälan på en saknad hamster. men dom har iaf mina kontakt uppgifter om någon ringer in.

mandariiin
0

#16 har redan en tjej som är på väg att få upp lappar :) men jätte tack för erbjudandet. om du oxå vill sätta upp lite lappar så får du jätet gärna göra det. går inte att få ut för många!

bara att du får med att det är en guldhamster som hittades på p-berg natten mellan 6-7 augusti. återfås mot beskrivning. dom kan ringa mej på 070 172 45 74

Glad