Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1253 ggr
Swedz
0

Snälla läs detta :(

hej allihopa! jag har haft en sibirisk dvärjhamster hane i ungefär sju månader… idag köpte jag en hona i samma ras.. men om min hane och hona vill ha kull hur länge är min hona då dräktig? skulle vara glad över svar.. om du har en länk till en bra hemsida med info om dvärjhamstrar så vore det ett plus  :)    ett annat problem e ochså att min nya hamster som är en hona springer HELA tiden i sitt Hjul.. hon har hålllit på i 2 timar ovavbrutet nu… är det ett problem?

tack och hej  :P

Alexandra-S
0

Jag tror det är 18 dagar, eller någe, läste det någonstans, men annars kanske det är samma som guldar.

Hon kanske är beroende av sitt Hjul?
Jag tycker du ska ta bort det ett atg,
annars kan dom sluta äta,
eller ja "glömma".

Kan länka till en sida om jag hittar nån! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

elvissspringsteen1
0

16-18 dagar brukar det vara:) sen kan de ju bli en dag hit eller dit:)

southdakota
0

Cirka 18 dagar, Roborovskis något längre. (Om jag minns rätt)

Har han något annat att sysselsätta sig med? De kan bli beroende, då kan de bli deprimerade när de inte längre har hjulet, så du måste avvänja successivt. Kankse bara låta henne ha det en stund varje dag.

Charlie2006
0

#3 Jupp jupp roborovski lite längre 21 dagar :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

anemi
0

vintervita går dräktiga i 18 dygn så cirka två och en halv vecka

en bra sida att titta in på är ju svenskahamsterföreningens sida

sen med hjulet det kan ju skapa sterotypt beetende så att dem gör det bara för att ett stress moment vissa hamstrar klarar inte av Hjul medans andra gör det skulle rekomendera att ta bort det sen att man kontrollerar springandet.

linneanordlund
0

vintervita har jag hört går dräktiga i minst 17 dygn. föder själv upp och det är ganska ofta mina honor föder just den 17 dagen.

säger som dem andra. svenska hamsterföreningen är en bra hemsida att kolla på ifall du söker information.

[GeeGee]
0

Sorry att skriva så här men jag tycker att du borde ha döpt tråden till ett ämne som passar. Inte kul om alla skulle döpa sina trådar till sådant. Man har ingen aning om vad den handlar om då, kan vara allt från det du skriver om till en hamster som är jättesjuk =/