Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1485 ggr
[GlittriGris]
0

vilken bur ska jag använda?

Hejsan :)

Efter sommarn så tänkte jag skaffa en guldhamster har läst på väldigt länge och velat haft en i ca 4 år älskar smådjur osv.
Men vad gillar ni bäst gallerbur eller duna osv?
Har en gallerbur till hamstrar här hemma men om dunan är bäst så köper jag en sån vad tycker ni?

Saraah-s
0

duna och akvarium är bäst :)
med galler så gnager dom hela tiden.

http://www.scattred.snabber.se

emma071
0

#1 ej duna Bur, kolla Tråden "Varning duna bur" Skrivet av Kajsa_karim

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

[GlittriGris]
0

#1 xP jag som gav bort mitt akvarium idag ..

2#läste::P-

vad har ni för burar då?

southdakota
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker bäst om dunorna. Glad

southdakota
0

En annan.

southdakota
0

Och min största och bästa.

[GlittriGris]
0

i #6 är det en maxi duna?

southdakota
0

#7 Ja, det stämmer. Glad Stora och rymliga burar. Men man ska helst ordna med något för taket så att den är rymningssäker, jag har vanligtvis skyddat men hade inte det under fotograferingen.

[GlittriGris]
0

funderar på en sån:), vart köpte du den och hur mkt gav du :)?

[GlittriGris]
0

vad har du för skydd då:)?

southdakota
0

#9 Jag köpte den begagnad för 300-400 (Minns inte riktigt), det hade bott marsvin där tidigare. Glad

#10 Jag har provisoriskt en duk som jag lagt över buren, men pappa ska snart ordna med något sorts nätlock. Flört

[GlittriGris]
0

okej , tänkte jag har ju en gallerbur som jag kanske kan trixa lite med och fixa som ett tak :)

southdakota
0

#12 Det skulle nog fungera jättebra med galler. Glad

[GlittriGris]
0

:),, men maxi dunan tror jag inte finns i djuraffärna i stan (djur magazinet , arken), Men vet nån nån hemsida där man kan beställa från.
hur sig jag har ju beställt grejer från andra företag som kommer till djurmagazinet och dom betalar frakten så kan ju höra med dom :)

southdakota
0

Det säljs på de djuraffärer på internet. Glad

[GlittriGris]
0

mm, kikat på kävlinge zoo blir nog där i från :) kostar runt 900

Saraah-s
0

#2 men det är inte alla hamstrar som biter på vattenflask hålet , och om man har vattenflaskan där på en gång så tror jag inte det är nått problem :)

men jag tycker heltklart akvarium är det bästa (:

Zheverez
0

minidunor är bra tills hamstern är heltam.

stor lucka och lätt att få tag i hamstern.

i maxi dunorna är luckan liten som i gallerburarna.

med en liten lucka är det svårare att få tag i hamstern om den inte är tam å kommer själv. mkt jagande fördröjer tamheten.

gallerburar har andra nackdelar också  de kan gnaga galler å bli fula runt munnen el skada tänderna. är den hög kan de rasa ner å skada sej.

vilken Bur man ska ha är en smaksak.

vill de ut kan de rymma ur alla burar. de kan lära sej öppna luckan.

lådor kan de snabbt gnaga sej ur.

Saraah-s
0

#18 om man har en otam hamster så kan man ju ta bort överdelen på dunaburen så är det ju lättare att få tag på hamstern :)

[GlittriGris]
0

har funderat lite jag har en liten gallerbur som jag har tänkt ha i börjar blir inte något jagande eller så och sen när lilla sötisen är tam så blir den flyttad till den större buren :)

southdakota
0

I min maxi är det ingen liten öppning, man kan öppna hela taket. Glad Fast det är visserligen en av de lite äldre modellerna.

kajsa_karin
0

Jag föredrar galler. Alla hamstrar gnager inte i gallret.

Tror det gnager för det har tråkigt.

Har hamstrar som gnager i gallret på taket i dunor

Royalz
0

Duna burar är mycket bättre tycker jag :)

manda-galler
0

Man ska hellst ha en duna ifall man har en dvärghamster , men guld hamstrar trivs bättre i galler burar :D så jag föredrar galler Skrattande

Saraah-s
0

#24 guldhamstrar dom trivs väll i duna burar med .. Och så finns dom ju i 3 olika storlekar.

Nicolina
0

Här hemma är det uteslutande Duna-burar som mina bor i. Men har självfallet haft en par gallerburar också då vissa djur har trivt bättre i det. Man får se till individen och vad för slagt Bur som just den hamstern trivs och mår bra i. Men uteslutande så ska man allid välja en stor Bur, hamstrar är djur som rör sig otroligt mycket i det vilda och det bör man försöka tillgodose i det fångenskap så gott det går.

Sen är det ju även lite beroende på vilket sorts Bur man själv trivs med. Ofta mindre gallergnagande och mindre nerskäpning i Duna vilket gjort att jag valt den modellen samt att de flesta av mina djur mått bättre i stora 70cm Dunor än i andra modeller.

Linda3046
0

Jag har framförallt kört med galler och när jag prövat med dunor på vissa av mina hamstrar har maxidunorna har fungerat bra för det mesta men minidunorna har de absolut vantrivs i. Jag har fått intrycket att de känner sig mer instängda i dunaburarna och lådorna.

Anfa
0

Har en galler och en duna, tycker att dunan är mycket lättare att städa ^^