Min råtta utan svans
De senaste 3 dagar har jag haft hamster köpare här. De har kollat på mina hamster så kommer det förbi Cupe Cakes Bur. URCH EN RÅTTA UTBRISTER DET!
Första gången jag hörde det tänkte jag inte så mycket på det men när tredje person säger detta blev jag rätt ledsen. Hon är ju ingen råtta , Hon är bara stor och har en underbar teckning.
jag vet att det finns råttor med den teckningen. Men min lilla kaka är ingen Råtta
Har sett bilder på hamstrar som ser mer rått-lika ut än Cupe Cake. Tyckte inte hon såg så rått-lik i alla fall :)
P.s Kan inte vänta tills jag får hem min lilla hamster imorgon. Glöm inte att åka & lämna henne ;)

Är de dumma mot Cup-Cake så "bussar" jag hennes mamma på dem och säger Attack!
Hade nog allvarligt talat blivit ganska sur. Har ju en hel del folk hemma hos mig också för att kika på olika slags djur. Hamsterfolk som aldrig sett en iller. Illerfolk som aldrig sett en chinchilla osv, osv. Men det är bara en gång någon sagt någonting dumt. Och det var ett barn…och mamma skämdes otroligt för sin son som pekade på en chillabur med en vit chilla med röda ögon och högt och ljudligt sa:
Fy vad äckligt! Får sådana verkligen leva?
Då tog mamman honom i armen och ledde ut honom i hallen….Hejja henne!!
Tycker Cupe cake är mycket sötare en en råtta^^
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Vad jobbigt, men du får tänka att det är bara dom som är okunniga lika gärna som att vissa inte kan se skillnad på marsvin och hamstrar. :P Håller med att Cup cake är sötare än en råtta, fast råttor är också söta tycker jag :)
#2 Men usch vad hemskt att säga så, även om det bara var ett barn.. :/ Tur att mamman sa åt honom, för det finns ju föräldrar som inte skulle bry sig alls.
Jag tyckte inte alls att hon liknar en råtta ju! ;o
Råttor har väl typ mer avlångt och smalt ansikte, eller är det ett annat djur jag tänker på? :p
Jag tycker att hon är supersöt! :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Tycker hon är jätte söt :) Tycker själv att råttor och hamstrar liknar varandra ändå om jag själv föder upp men dom är ju båda gnagare och så men har sätt mera rått-lika hamstrar, exempel min egena guldhamster ;) som ser ut som en långårig råtta utan svans.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Cup-Cake ser ju inte ut som en råtta. Förstår inte vad som är likt.
Tycker Cupe-cake ser ut som en hamster, själv älskar jag både råttor och hamstrar, dom e lika söta, Men det är ändå stor skillnad på en råtta och en hamster tycker jag iaf. men hon va väldigt söt <3 :)
Kram Isa96
Såg en annan bild på henne i en annan tråd och där var det inget "rått-likt" :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ser INTE ut som en råtta 
Skulle inte bli lessen eller upprörd om någon kommenterade något sånt om mina djur.. Skulle bara skratta
En frågade om det var en hamster som satt i transportburen men det var en långhårig kanin (teddyvädur) och en annan frågade om det var en lejonunge
Haha. Det var i stockholm i tunnelbanan som det hände men dom kanske inte är vana att se sånna kaniner ^^
(kaninen på bilden)
Äh, kom igen när du har råttor som kallas maskar (en unge som bara svansarna, fick världens största ögon och utbrast "har hon MAASK?!"), möss, marsvin, illrar… Ja tom fåglar.
Eller vad sägs om en GP-råtta (75 cm lång med svans på ett ungefär) som kallas mus :P
Inget att bli grinig över, bara att garva 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
tycker inte ser ut som en råtta! Den ser ungefär ut som min hamster Inez, jag tror de har samma täckning för hon ser nästan presic ut sådär fast hon är "smörkola" färgad och vit iställer för mörkbrun och vit :)
Hon är ju jättesöt :D
Sätt en lapp på buren som du skriver med stora bokstäver: "Jag är ingen råtta!" så kanske folk tänker lite innan dom öppnar munnen 
Det funkar för mej 
Jag har varit med om liknande. Jag skulle ha hemundervisning med min rektor oxh jobbade lite medans hon läste och hade Totte på axeln. Helt plötsligt tittar hon upp från sin bok och tittar på Totte och utbrister " Är inte han ganska äcklig, jag tycker att han är skitäcklig" och gång efter gång kommer hon med spydiga kommentarer om honom tills jag tröttnar och drar iväg innan hon kommer. Hon har även kommenterat mina två ancistrusmalar som " de fulaste hon någonsin sett". Så se på bilden och bedöm, är Totte äcklig?
Jag tror att folk som inte har djur (har rektorn djur?) inte vet hur det är att ha djur och hur speciella dom är. Därför kommer dom med såna kommentarer.
Personligen tycker jag att Totte är jättesöt :)
#15 Absolut inte, han är jättesöt! Men hon har ett helt oacceptabelt beteende tycker jag. Så borde man inte få säga som lärare eller rektor :/ Hon bodde få sparken!
Haha, vilka människor det finns ;)
Jag tar inte illa upp, har inget emot råttor, men det mesta antar jag är okunnighet :)

min Lilla Kaka är väldens finaste hamster