Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1047 ggr
SilvianLuna
0

Dubbelmoral i djuraffären?

Jag var till djuraffären idag och hörde mig för om de hade hamsterbollar (som hamstern kan springa i och motionera på golvet), som de själva hade annonserat om i sitt reklamblad. Till svar får jag av en ung tjej i kassan som tittar på mig med avsmak: "Vi vill inte sälja sådana". Nähä? tänkte jag och gick därifrån.

Visst kan jag också förstå att de inte vill sälja sådana tanke på att det finns en del hemska människor som vill ha sådana i andra syften, att låta hamstern bo i sådana helt permanent i sin egen urin och avföring. Den tanken avskräckte mig rejält. Men eftersom jag har både hund och katt så hade en sådan boll varit idealisk för hamsterns dagliga motionsrunda på kvällssidan.

Men å andra sidan funderar jag då varför det fortfarande säljs så skamligt små hamsterburar? Det luktar dubbelmoral långa vägar. Jag blev bara väldigt paff över hur hon behandlade mitt ärende och kände att nästa gång vill jag betjänas av en mer trevligare person! Obestämd

razina
0

Hur kan de annonsera om sådana men inte ha dom i affären? Låter konstigt. Håller med om att det säljs byttesmå hamsterburar.. När jag skulle köpa ny Bur till min guldis förra veckan fick jag köpa en marsvinsduna och sätta nät över gallret i taket eftersom det var för glest, eftersom jag definitivt ville ha åt större än de pytteburarna de säljer till hamstrar.

SilvianLuna
0

#1 Ja, marsvinsburarna har ju lite för glest galler till hamstrar, och det är jättedåligt att man inte lägger någon större tanke på produktion av större hamsterburar.

razina
0

Eller hur.. borde finnas större dunor med tätare galler och även större gallerburar.

Saraah-s
0

#3 Menar du större dunor än den största dunan ?
tycker det är helt onödigt att ha större Bur än den .

http://www.scattred.snabber.se

Eloz
0

Maxidunan räcker tycker jag med :) Man tar ju ut hamstern ur buren också Glad

Royalz
0

#5 Maxidunan är 1m lång, det är nog mellan dunan du tänker på som är 70cm :)

southdakota
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker också Maxi räcker. Glad

razina
0

Ja men det är ju en sån duna som på bilden i #7 men den var för marsvin med för glest galler.

southdakota
0

#8 Jo, tätare galler vore ju bra, speciellt om man har utbrytarkungar. Glad

SilvianLuna
0

#9 …Och drottningar.. Flört

Superstars
0

Vad tusan! Skall vi normalt folk inte få köpa en hamsterboll åt våra små vänner bara för att grymma idioter har den som en Bur åt hamstern i vilket jag bara inte kan fatta hur man kan ha.Obestämd Mina hamstrar älskar att springa i en hamsterboll. Bra att ha om man vill titta på tv eller ha annat att göra medan hamstern springer lös i sin boll. Då slipper man leta efter den ifall den smyger bakom spisen, i garderoben eller andra gömställen. Dessutom behöver man inte vara rädd att hamstern skall hitta på att smaka på el sladdarna. I djuraffärerna i Finland säljer de hamsterbollar tack och lov! Har inte hört om något fall i Finland där de haft en hamster att leva i en boll,tack och lov.Glad

SilvianLuna
0

#11 Jag håller med dig, det finns många fördelar. Ändå så annonserar de om hamsterbollar i sitt reklamblad. Så jag vet inte hur de är funtade på för vis. Man undrar ju om de verkligen har koll på sin marknadsföring? Obestämd

Superstars
0

Ja nå, det låter inte som om dom har koll på sin marknadföring överhuvudtaget.