Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4529 ggr
[GeeGee]
0

Vad smörja hjulet med?

Tottes Hjul går så sjukt sakta att han inte nes får igång det ibland. Jag har smörjt med matolja, margarin, silikonspray(olja) och låsolja men inget av det har fungerat.

Så till min fråga: om ni har smörjt erat Hjul med någonting, vad var det för nått? Och om ni aldrgi har behövt smörjt hjulet så får ni gärna komma med förslag.

Jag vill att han ska få använda sitt älskade Hjul =D

[GeeGee]
0

putt

Mizoan
0

hm…jag har använt en salgs tub som innehåller silikon. Det är som en gegga man smetar på. Funkar utmärkt, fast just nu använder jag inget stålhjul. Ett tips är att köpa plast;)

[GeeGee]
0

#2 Jag skulle gärna vilja veta vad det heter.

Men jag har ett plasthjul, och jag behöver inte smörja för att det låter utan för att hjulet går för trögt.

Imasy
0

Jag har faktiskt testat med idominsalva och det fungerade ;)

Sara87
0

Barnolja.

ritblocket
0

till min hamsters Hjul använde jag olivolja, funkade jättebra :) :p

(han är föresten död sen några år tillbaka)

[GeeGee]
0

# 4, 5 och 6! Var det ett metall Hjul ni smörjde för att det gnisslade eller var det ett Hjul som gick trögt?

Sessy
0

olivolja funkade bra på min hamsters plasthjul. Blev en riktig succé o han passade på att smaka lite på det goda smörjmedlet :)

ritblocket
0

#7 använde det på metallhjulet för att det gnisslade, men hjulet gick faktist bättre av olivoljan också

Mirzadancing
0

jag tar matolja :)

kajsa_karin
0

Jag brukar använda vanlig matolja, Raspolja, oliv olja de äre inte farligt om hamstern får i sig

[LoveNasse]
0

Är det inte det att hjulet ligger imot spån på botten av buren? :)

bblomquist
0

Jag använder majsolja på hjulet, + att hamstrarna älskar majsoljan '(a) så gullitg att se dom slicka, hihi!

[GeeGee]
0

#12 Nejdå det är bara trögt. Tror det beror på att det är ett söttre Hjul som egentligen är tänkt till större gnagare. Är ett Rolly Hjul 17,5 cm i diameter och Totte älskar det eftersom han ser genom dne genomskingliga plasten.

Nicolina
0

Diska hela hjulet ordentligt då den kan ligga skräp ivägen som gör att det går trögt. Och smörj sedan på lite matolja.

Sara87
0

#7 Har testat matolja å barnolja på gnissliga Hjul.

Anfa
0

matolja, eller smör. Funkar super Flört

Royalz
0

#17 Denna tråden är över 2 månader gammal..

Anfa
0

#17 Oj… srry