Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 598 ggr
razina
0

hjul eller inte hjul.

Min Oliver bor nu i en stor samla-låda men idag tänkte jag åka och kika på en maxiduna eller kaninduna. Har satt galler i locket på samla-lådan och har han höga leksaker vilket han gärna har och klättrar på så gör han livsfarliga hopp ner från gallret och skrämmer livet ur mig. Brukar ha en hängmatta under men som igår när jag städade buren satte jag in en större klätterställning och hängmatta fick då inte plats.. jaja, vet inte riktigt vad jag ville säga med detta men.. :)

iaf så fick han prova springa i Hjul för första gången för några dagar sen och han älskade det.. Han hade det i buren i en timme ungefär. Är i valet och kvalet om han ska få ha hjulet jämt eller vissa stunder ibland, de dagar då han inte springer på golvet. Tycker ni man ska ha Hjul? Är rädd att han blir besatt och stressad av det.

Saraah-s
0

helst ska du inte ha Hjul till honom innan han är färdig växt.
Men innan jag själv visste det så satte jag ner Hjul till min hane som fortfarande var så ung.. Men inget har hänt med honom nu iaf , bara att han blir galen om jag tar bort hjulet. :)

Men jag skulle vänta tills han vart runt 4 månader ev längre.

http://www.scattred.snabber.se

razina
0

Ok då gör jag det. Anledningen att jag introducerade hjulet åt honom är att han om några veckor ska följa med oss på husvagnssemester, och eftersom han då inte har tillgång till att springa fritt så tänkte jag ta med hjulet som han kan ha en stund varje dag. Tror du det funkar?

Tazzar
0

#2 Jag tror att det fungerar jättebra. Ha hjulet framme någon timme, ett tips är att gömma lite godis bland bottenmaterialet varje gång du tar bort hjulet, så att han får använda nosen lite och spåra efter något gott. Det är avstressande och minskar risken något att han ska bli stressad av hjulet. :)

razina
0

#3, tack för tipset! :-)