Snea tänder, mat HJÄLP?
Nu är Sally snart 2 år och hon har börjat att bli smalare, inte så konstigt nu när hon har blivit lite äldre + att hon har en liten cancer knöl som inte stör henne. Har sett att hon har haft en sne tand men den har aldrig vart i vägen för henne så har inte behövt göra något åt den. Nu ser det ut som ett den är sneare och längre,
* Har ni något tips på bra mjuk mat som jag kan ge henne?
Barnmat älskar de, mixa ner frukt eller grönsaker kanske? 

Tack :) , ska ringa till djuraffären här i torslanda och se vad dom tar för tand klippning. Dom gör visst sånt där :)
Båda mina hamstrar som gått bort pga ålder i år fick snea tänder och blev lite gråare + ena lite smalare 1-2 månader innan dom gick bort.
Jag gav dom gröt och välling, kokade upp grönsaker och mixade med lite grädde, uppblötta havregryn och mjuka/lättuggade grönsaker/frukter som t.ex. banan, babyspenat och liknande :)
Värd på Choklad iFokus

tack! Men tycker ni jag skall klippa tänderna på henne?

Det är värt ett försök att klippa tänderna gjorde det på några av mina gamlingar och de äter bättre nu. LÅnga tänder kan ställa till en del

Lite off topic från det här ämnet, men angående äldre hamstrar, bör man alltid ge dem sådan mat som #4 pratade om när man märker att de börjar bli tunna och gamla?