Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 994 ggr
petuina
0

Snea tänder, mat HJÄLP?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Sally snart 2 år och hon har börjat att bli smalare, inte så konstigt nu när hon har blivit lite äldre + att hon har en liten cancer knöl som inte stör henne. Har sett att hon har haft en sne tand men den har aldrig vart i vägen för henne så har inte behövt göra något åt den. Nu ser det ut som ett den är sneare och längre,

* Har ni något tips på bra mjuk mat som jag kan ge henne?

Eloz
0

Barnmat, blöt upp lite bröd i vatten, hamsteromelett, recept finns i tråden Recept Hamstertårta, längst ner :)

southdakota
0

Barnmat älskar de, mixa ner frukt eller grönsaker kanske? Glad

petuina
0

Tack :) , ska ringa till djuraffären här i torslanda och se vad dom tar för tand klippning. Dom gör visst sånt där :)

Ebba-A
0

Båda mina hamstrar som gått bort pga ålder i år fick snea tänder och blev lite gråare + ena lite smalare 1-2 månader innan dom gick bort.

Jag gav dom gröt och välling, kokade upp grönsaker och mixade med lite grädde, uppblötta havregryn och mjuka/lättuggade grönsaker/frukter som t.ex. banan, babyspenat och liknande :)

Värd på Choklad iFokus

petuina
0

tack! Men tycker ni jag skall klippa tänderna på henne?

kajsa_karin
0

Det är värt ett försök att klippa tänderna gjorde det på några av mina gamlingar och de äter bättre nu. LÅnga tänder kan ställa till en del

Reviresco
0

Lite off topic från det här ämnet, men angående äldre hamstrar, bör man alltid ge dem sådan mat som #4 pratade om när man märker att de börjar bli tunna och gamla?