Ska skaffa min första hamster snart.
Hejsan. :) Jo jag ska snart skaffa min första hamster, en dvärghamster, har dock lite erfarenhet av andra gnagare sedan tidigare, eftersom jag har haft både Marsvin och Kanin. Men är det något speciellt som jag borde tänka på eller kanske göra iordning innan jag tar hem den lilla krabaten? :'> Vore tacksam för svar.
Mvh GHR
Nja.. Du måste ju ha en Bur, en vattenflaska, ett sandkar, en matskål, ett hus och kanske lite leksaker och sysselsättning till hamstern :) Sen är det en sak som de inte brukar säga på djuraffären (i alla fall inte till mig, jag fick reda på det själv) man ska ge hamtern lite grönsaker varje dag, jag brukar ge en gurkskiva eller några morotsslantar :) Men det bästa är nog att läsa en bok :)
Lycka till med hamstern :D<3 MVH Lisa-Littlefox :P

Tack för tipset(Tipsen) med grönsakerna, kan vara bra att veta. :) Jag har redan skaffat en Bur och tillbehör så nu är det bara bottenmatrialet och den lilla hamstern kvar att köpa. :)
Mvh GHR
Grönsakerna har jag råkat fuska lite med, särskilt i början eftersom de inte sa det på djuraffären, bra att du tog upp det Littlefox 
Lycka till med hamstern, #1 skrev nog det mesta som man ska tänka på :) Låt hamstern vara ifred i buren 1-2 dagar innan du börjar med att leka med henne/honom och sånt :)
Läs några artiklar här på forumet å kolla runt bland gamla inlägg. Du kommer få massor med tips då :) Lycka till!