Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1280 ggr
DodeN
2009-07-04 18:19

transportera hamster

Nu ska mina små pälsbollar åka på semester, så vi ska köra iväg dem till en släkting som ska passa. Idag var vi och handlade mat och spån och sånt och skulle köpa en liten transportbur, men ingen av djuraffärerna hade någon inne. Var bara modell jättestor och sen för marsvin/kanin etc.

Jag har 2 st dvärghamstrar och vi har en resebur vi köpte samtidigt som hamstrarna, men nu går det inte att ha hamstrarna ihop.

Funkar det att ha en hamster i en glasskartong om man gör hål i locket? Det är ca 1 timmes resa dit och vi stoppar ju lite då och då, eftersom ena kaninen inte gillar att åka bil så vi måste muta henne då och då.

Troligen kommer det inte finnas plats så den kan åka i sin vanliga Bur, sist hade vi bara med en kanin och då gick det men nu är det massa burar som ska med, och en glasskartong kan sambon ha i knät om det är så.

Annons:
Imasy
2009-07-04 18:41
#1

Jag har fraktat hamstrar i glassburkar. Se till att det blir bra ventilation, och om du kan, öppna locket lite då och då under resan för att släppa in lite mer kuft nu i värmen.

DodeN
2009-07-04 18:53
#2

Men så bra, då slipper jag försöka låna bil och åka ut till en annan djuraffär. Vi ska åka på kvällen så det kanske är lite svalare. Tror sambon får ha småttisarna i knät så vi har lite koll. Kaninerna protesterar när de tycker det blir för tråkigt och för varmt.

Ska ta och leta fram en låda och göra hål. Tackar :)

Upp till toppen
Annons: