Han klättrar på gallret
Min hamster har en galler Bur med 2 våningar och man ska igentligen gå upp genom rör. Hon gjorde det i början fast sen börjadehon klättra på burgallret och nu gjör hon det hela tidden. ch när hon ska gå ner så hoppar hon nästan ner.
Här är buren:
Och här brukar hon klättra upp på gallret:
Jag är rädd att hon ska göra illa sig.
Det är väldigt vanligt att dom klättrar på gallret. Dom flesta som bor i gallerburar gör det.
Ja men när hon går ner så hoppar hon nästan
putt
Ja, det är det som är det dåliga med gallerbur att dom kan klättra upp högt och släpper taget och trillar ner och kan skada sig.
nåt tips på hur jag ska göra så att hon inte hoppar?

#5 hamstrar har ingen höjdkänsla .. därför släpper dom bara taget

Du kan sätta upp en filt, t ex en fleecefilt en bit under toppen av buren, har tyvärr ingen bild, så det är lite svårförklarat.

Hängmattor i buren är perfekt det har jag till mina
Skippa galler helt enkelt, vet att jag tjatar men tyvärr skadar sig hamstrar lätt i gallerbur, dels för att de är marklevande djur och att de inte har känsla för höjder tyvärr…Sen en annan sak som tyvärr medföljer de som har gallerbur är gallerbitare till hamster och de bettfel de kan få av detta.
våra hamstrar brukar klättra på gallret när de är uttråkade. vet inte hur det är med alla andras hamstrar men så gör våra :)
byt till plastbur eller sätt upp hängmattorn är vårat förslag. :p
gallret brukas även användas som klätterställning till hamstern.