Gallervåningar!
Hej!
Nu skriver jag ännu en gång i detta forum. Jag har tänkt köpa en trevångsbur som är h:56, d:26, b:39 cm.
Den har våningar av galler och nu undrar jag, gör inte guldhamstrarna illa sig på dessa galler. Det borde göra ont i foten.
Förutom detta, vad anser ni om måtten? För litet? Jag har inte så stor markyta därför tänkte jag ta ne högre Bur.
jag tycker den är bra och det finns ingen risk att hamstern faller högt eftersom den är olika våningar, hyllorna ska träs igenom med tyg så hamstern inte fastnar med foten och gör illa sig.
jättefin Bur! helt okej storlek tycker jag =) kan ju inreda med massa kul på dom olika våningarna! o så kan ju hamstern springa fritt på golvet eller i hamsterboll om den vill springa på plan/större yta =)
Jag tror det är bättre med en större botten, då hamstern är ett marklevande djur. Dock, om du ser till att hamstern inte kan ramla ner när den klättrar så ska det väl inte vara något fel.
Jag tycker du ska satsa på annan Bur, dels gallret kan de fastna i, har hört skräckhistorier om precis den buren du visar på bild, finns ingen mening med att ha en Bur med gallergolv.
Köp en Bur passande en hamster istället, det finns faktist burar som är för hamster, buren du visar på bild är en gammal modell och byggdes på den tiden när de inget visste…eller ja det flesta vet inget idag heller men det finns bra burar att köpa iallafall =)
Lycka till !
De gånger jag haft gallerburar med gallergolv har jag trätt papper eller tyg mellan gallret, så det blir ett heltäckande golv.
Har gjort detsamma med stegen, och det har ungerat för mig iallafall.
Har haft hamster sedan -87, och på den riden fanns inga duna burar, utan det var mest burar liknande den du visar på bild.
På den tiden visste jag inte bättre, och hade inget papper etc mellan gallren, och det hände aldrig en olycka. Om jag bara hade tur eller ej vet jag inte.
Gammal tråd, men det kan ju vara bra för andra som undrar samma sak :)
Köpte du buren?
Värd på Choklad iFokus
# tror du hade tur =)
Konstigt nog visste jag bättre redan som 15åring…när jag hade mina första hamstrar, men jag vet kompisar som inte var lika smarta tyvärr.
1987 var jag 6 år gammal, hade varken Google eller nåt bibliotek med böcker, då vi bodde på landet ;) Då blir det som det blir ibland ;)