Vilken ras av hamster?
Vet nån hur man ser skilnad på om hamstern är en campbell rysk dvärghamster eller en vintervit dvärghamster? Jag har en "vintervit dvärghamster" hemma ellerfall sa djuraffären det när jag köpte honom, men han har aldrig blivit vit.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag har ingen koll på dvärgar! :(

alla vintervita får inte vit päls på vintern, så det är antagligen en vintervit du har eller så är det en Hybrid (korsning mellan vintervit och campell) för det finns bara några få renrasiga campells i sverige. :) Jag tror att campell är aningen större än vintervit och finns i fler färger och hårlag.
Jag har inte så mycket koll på dvärgar men jag vet att dom inte blir vita på vintern bara för att dom heter vintervit. Dom har olika färger. De behåller sin "egen" färg på vintern. eller är det inte så?

vissa vintervita byter färg på vintern, det är väldigt olika. Jag hade en vintervit för några år sedan som bytte färg till vit första vintern, men inte den andra.

Tycker att din ser ut att vara en Hybrid, dvs. en korsning mellan vintervit och campbell. Inte önskvärt då man vill hålla isär arterna - men de är ju precis lika goa och mysiga ändå, jag har själv en här hemma.
Jag kan ha fel, bilderna var lite suddiga och det är ibland MYCKET svårt att se skillnad på detta.
har man varmt å ljust där den vintervita har sin Bur så kan det hända att den inte byter till den vintervita pälsen.
kan den ta del av att det blir mörkare å kallare då byter de ofta till en vitare å mjukare,tätare vinterpäls.
eftersom vinterpälsen är vit så kallas de för vintervit.
alla byter alltså inte till vit päls.
det finns pearl som är vit året runt,agouti och sapphire som brukar byta päls.
det är så snyggt när de byter till vinterpälsen 
glömde säga att din dvärg liknar en rysk vintervit i färgen agouti
vissa agouti kan bli ljusare om ena föräldern inte är agouti.
bästa agoutisarna får man om båda föräldrarna är agouti.
det bruna i den kan bero på att en förälder bär på mandarinanlaget.

#10 Men om föräldern bär på mandarinanlaget så är det ju en hybrid…
Mandaringenen går inte att bära då denna gen är dominant.
Agouti kan som sagt vara i olika nyanser men tyvärr är de flesta från zoo hybrider.
Tack för svaren, jag tror det kan vara en Hybrid. Men för mig spelar det ingen roll då han ändå är som sälskap :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida