Inakordering?
Hej,
hur mycket ska man ungefär ta betalt för att ta hand om en /två hamstrar i en vecka?
HUr mycket tar djuraffärerna betalt?
hälsningar Anna
Jag tror inte ens djuraffärerna tar emot på inackordering.
Men jag skulle först vilja veta vem som står för mat och spån tex? Står du för det själv så tycker ag du kan lägga på en kostnad för det.
Tycker helt klart minst en hundring/ djur iaf?
Jag satte båda mina hundar på pensionat i en vecka, och det betalade jag 1500 kr för, och då fick jag lite rabatt, tror jag skulle få betala ca 2000 kr till ord.pris.
I den summan ingick inte heller mat, det fick jag stå för själv under vistelsen. De fick en promenad om dagen tror jag det var, samt fri tilgång till en stor rastgård dagarna i ända.

står du för mat,bur å spån så ta minst 100kr/v.
står de för allt då kan du ta 50kr/v.
känner du dom så kan ni kanske byta tjänster med varandra.
tänk på att inte ha dom i samma rum som dina egna utan kör med ett karantänsystem.
Jag tog hand om min kompis kaniner och gerbiler under en vecka för 100 kronor, då stod hon för maten och allt. Det jag tog hemifrån var sallad och grönsaker. Men egentligen gjorde jag det bara för att det var kul, det var hon som gav mig pengarna fast jag egentligen inte bett om dem.

Jag brukar ta hand om grannar och vänners djur, även mina egna uppfödningar som behöver passning. Bla så har jag grannens kanin här nu och när jag åker bort tar de hand om min kanin, perfekt =) Och i nästa vecka kommer en liten hamster som jag har fött upp då familjen ska åka till Dalarna på semester.
För mig som har en hel del djur så spelar det ju inte så stor roll hurvida man har en till, och byta en Bur nån gång gör mig inget heller. Har personerna varit bortresta länge så har alla skickat med eget så att man kan städa buren. Fröblandning eller pellets ber jag alltid att det ska skickas med så att djuren får det de är vana vid, men grönt står jag för.
Betalt har jag aldrig tagit, men ofta så brukar man ju får ngt i gengäld ändå. Många vill betala en slant, medan andra har köpt ngt fint och gulligt på resan = )
Men är det så att man ofta passar andras djur, har som en liten inackoredningsverksamhet så bör man ju helt klart ta betalt. 100;-/vecka och djur är lagom tycker jag om det handlar om smådjur.

ok, ja det är ungefär så jag tänk med. Det är en utav de som köpte en unge av mig förut som ska resa bort så hon frågade och sa även att jag skulle få betalt. Så jag behövde en hint över hur mycket det är normalt att ta;)
Tack för alla bra svar:D