Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1105 ggr
AnimalLover
0

hur många ggr ?

Hur många gånger ska man sätta hanen hos honan för att vara säker på att parningen tog ?:)

Royalz
0

1 gång, och låt dom para sig i minst 15min :)

AnimalLover
0

#1 Okej , ska man sätta in hanen i honans Bur med henne ?

Royalz
0

Nej! Då kan dom börja slåss eftersom honan är mer revirskyddande än hanen är.

Sätt först ner honan på golvet och få henne att ställa sig i parningsställning, sen släpper du ner hanen till henne.

AnimalLover
0

parningsställning ?

Royalz
0

Har du inte läst på om avel så tycker jag verkligen inte du ska para dom!

Imasy
0

Varför ska man låta honan stå i parningsställning innan man släpper in hanen?

Jag sätter alltid ner honan och hanen på golvet samtidigt så brukar de sköta resten själva utan min inblandning ;)

Royalz
0

#6 För det är bäst :) För då är det inte lika stor chans att honan blir sur på hanen, för då är hon redan "borta" när hanen släpps ner :)

AnimalLover
0

#5 jag har läst mycket om avel men nån parningsställning har jag alldrig hörttalas om. #6 det låter mer vettigt ;P

Royalz
0

#8 Om du ska släppa ihop dom utan att göra så honan ställer sig i parningsställning måste du vara 100% säker på att honan är högbrunstig, annars kommer honan garanterat ge sig på hanen och det kan sluta illa.

emma071
0

hmm,Det är honan var 3dje dag va?

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Royalz
0

Dom brunstar oftast var 4:e dag :)

emma071
0

# 11 okej :)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

UlrikaD
0

Alla honor brunstar inte var fjärde dag och kan vara svåra att hitta brunsten på. Sätter alltid ner mina på golvet i en stor hage samtidigt. Sen håller jag koll så att honan verkligen högbrunstar så att han får komma till. Annars får man vara snabb att dela på dem. Alla hamstrar vill heller inte para sig så länge som 15 min. Då måste man dela på dem innan någon blir sur på den andra. Vissa hamstrar tar kanske mer än 15 min på sig att bara sniffa på varandra, då får man vänta ut dem. Det viktigaste är att man lär sig "läsa av" sin hamster så att man ser ifall de inte trivs med situationen så att man kan dela dem direkt.

Imasy
0

Jag har ju satt ner honorna när de brunstar, så det brukar inte vara något problem, så jag förstår inte varför det ska vara bäst att låta honan sitta i parningsställning först.

Hanen är ju dessutom inte dummare att han letar på den brunstande honan om hon förflyttar sig ;)

På de honor som inte har visat när de brunstar är det ju bara att sätta ihop dem och vara på sin vakt, man ser ju om honan säger ifrån innan de går så långt som slagsmål.

Jag brukar låta mina få vara ute på golvet ett par timmar, eller tills de tröttnar. Ser det lite som motion också ;)

AnimalLover
0

men hur vet man att dom brunstar ?

Imasy
0

Dom luktar illa ;)

AnimalLover
0

#16 jhag tycker att dom luktar välldigt illa redan nu :P , hur länge brunstar dom ?

kajsa_karin
0

Ulrika och Imasy har helt rätt jag brukar sätta i hop mina i en större back.. Och Hålla koll på dem. När honan brunstar brukar den bli lite kladdig i rumpan och sedan luktar det illa. Även om Honan är brunstig kan den slås med hanen det har hänt mig många gånger

Zvintos
0

När min hona brunstar får allt som oftast fuktiga doftkörtlar när hon brunstar.
Jättesnyggt med en blöt fläck på vardera höft.