Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2925 ggr
Royalz
0

Svullen tass + varböld

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kollade igenom Swea lite extra noga idag och märkte att han hade som nån finn liknande sak på foten och jag klämde på den och ut kom nått gult klet antagligen var.

Sen har hans baktass varit liite svullen några dagar men idag var den jätte svullen (se bild) Funderar på om det kan vara var inuti den också.

Efter jag klämt bölden sätt jag honom i en petbox med lite vatten i botten så tassarna skulle bli rena innan jag satte tillbaka honom i buren.

Är det vanligt att hamtrar får bölder med var inuti?

Jag ska ringa till veterinären imorgon!

Imasy
0

Har du Hjul till henne? Vad för sorts Hjul isådanfall?

Royalz
0

Nej HAN har inget Hjul. Men ställer in ett ibland och det är inlindat i tyg så det är inte från hjulet han har fått svullnaden.

Såg nu senare när jag kollade under en lampa att det är små sandkorn inuti.

Imasy
0

Haha, läste lite för snabbt vilket kön det var ;)

Såg på ett annat forum en hamster som hade ungefär lika böld, fast större. Den hamstern hade ett Hjul som är som ett nät eller vad man ska säga, och de trodde att bölden kunde komma ifrån det.

Royalz
0

hehe ;)

Okej, men jag tror han har stuckit sig på sanden och att det har kommit in några sandkorn och så har det blivit en infektion. Använder såndär blästersand.

Sara87
0

Hur ser tassen ut nu? Pratat med veterinär? :p

Royalz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är tassen nästan helt läkt :) Smörjer med mjukgörande nu så den ska hålla sig mjuk :)

Saraah-s
0

vad bra :)

http://www.scattred.snabber.se

Zheverez
0

vad fint det läkt.

tur du såg det och började hålla rent.