Köpa en hamster
Hejsan , jag är ganska ny på denna sajten . Har mest funnits på : RIF , KIF , ,MIF . men då jag ev ska köpa en hamster så är det klart att man kommer hit ;)
Men iaf jag vill ha en guldhamster . är det något spec jag ska tänka på ? Kan man använda sådana plast backar från ikea ? Vilket kön är bäst att ha på guldisar ? :)
kram
Det finns hur mycket trådar som helst om det . Om du går in allmän hamsterprat så hittar du nåt iaf ! :)
Kan svara på en fråga man får inte ha 2guldisar i samma Bur !!!
#1 Hon har väll inte ens ställt en fråga där hon undrar om hon kan ha 2 guldhamstrar? :)
#2 ja,men det tycker jag är bra fakta för fokls som inte är så hamstergivna :)
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

Jag vet att man inte ska ha två guldisar . har haft hamser förut
#4 okej,Förlåt, ta inte illa upp bara menade bara väl
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
IKEA samla backar funkar perfekt, om man väljer de större storlekarna :) kön är en smaksak, honor är oftast aktivare och hanar lugna men det är väldigt olika :).

jag har erfarenhet av tvärt om, min hane är är aktivare än min hona så det beror nog mest på individen;)
Jag tycker att mina honor och hanar är väldigt lika i sättet. En nackdel med honor är att dom stinker ca var 4:e dag för dom brunstar.

Mina honor är lugnare än hanarna som bara ska springa i hjulet ^^
Om jag bara skulle haft en hamster så skulle jag valt hane för dom får sån fin och lång päls , om dom är långhår ;)

Okk :) Men jag vet inte vem jag ska köpa/låna hamster ifrån.. Vet ni nån bra uppfödare i stockholm ?
#10 jag finns här, vi kan prata på msn….

Jag har också hamstrar i stockholm