Köttförslag sökes
Hej! Jag letar just nu hamster och jag vill ge så verierad mat som möjligt. Jag har en fundering angående kött.
Jag är vegetrian och vill inte köpa tex ett paket köttfärs eller kyckling bara för att ge hemstern lite och sedan slänga. Har ni några bra tips på små förspackningar eller liknande som jag kan köpa med gott samvete?
Barnmat finns väl med kött i, som jag har sett att många ger.. Men något mer tips kanske?
Kram Anna!
Du kan köpa en liten påse katt mat :)
Kyckling kan man oxå ge, lax och ägg!
Jag behöver också hjälp med det, jag har ingen hamster men min syster har och vi är vegetarianer och mamma vill inte köpa kött så där… vi har visserligen både katt och hund mat hemma (torrfoder) kan dom äta det? Måste hamstrar ha kött?
Vi har kattmat på burk också (kyckling och fisk) kan man ge det? (kycklingen då)

#1 Jo, fast det var lite det som var grejen, att jag inte ville köpa stora förpackningar som inte kommer komma till användning. Men det kanske går att hitta små också iofs.
Kattmat var bra tips :) Det håller sig ju länge också. Tack! Ska man tillaga fick och kött innan man ger? Steka sulle inte vara bra sa någon här tror jag..
Ägg är ju tacksamt som proteinkälla :)

#2 Mmm, det känns ju lite jobbigt att som vegeterian köpa kött. Tror inte just kött är ett måste men bra som proteinkälla, om jag förstått det rätt. Jag vill ge någon slags kött eftersom de är allätare, vill ju inte göra dem till vegetarianer bara för att jag är det ^^ Eftersom det nu verkar finnas tacksamma "köttsaker" att ge så är det ju inte så jobbigt.
Hoppas någon kan svara på om burkmat är okej.. Torrfoder gick ju bra :)

Burkmat borde funka om man läser på innehållsförteckningen och kollar så att det inte är mycket kryddor i eller något annat hamstern inte kan äta. Själva konserveringen borde inte vara någon fara.
Vi snodde lite hundknortar hemma hos pappa. typ en liten kula i veckan får hon, + lite ägg då och då. hundkex i djuraffären funkar också bra, om man kollar så att det är animaliska produkter i.

#5 Okej, då borde det också funka.
Hundkex var jättebra idé, får läsa och se vad som hittas.
Tack för hjälpen
Jag skulle rekomendera att ni köper mjölmask och ger era små.
Utmärkt proteinföda!
Lotta

#7 Aha. Jag antar att det finns i djuraffär, eller på nätet? Köper man liksom "styckvis" eller hur går det till?
Tack för tipset!
Nätet kan man nog inte köpa dom på eftersom dom lever :p

#9 googlade och hittade levande mjölmask till fiskbete, levereras litervis :S Men det är ju lite mycket
Det brukar finnas massa olika maskar och kryp som man kan köpa i djuraffären. Vet inte vad det kostar eller så för har aldrig köpt själv :)

Okej, bra. Bli kul att gå ut och shoppa, om jag nu hittar mig en ny hamster någon gång ^^
Tacktack
Syrsor är ganska attraktivt för hamstrar med men inte för stora och så får man hålla dem lite då de har en förmåga att springa iväg annars.
Jag atr dem i en liten tång och håller i huvuddelen på syrsan så får hamstern äta upp den bakifrån så att säga, de älskar levande föda.
Bra tips till dräktiga och digivande honor. Man kan även doppa krypen i foderkalk.
Lotta

Kan tänka mig att de gillar det ^^
Om de rör sig väldigt mycket kommer jag nog ha svårt att ge det dock, om man ska hålla i dem. Jag är lite fånig så, det erkänner jag. Men mjölmaskarna går nog fint.
Jag kommer nog inte ha dräktig/digivande men bra tips för de som har :)
Är bra för icke dräktiga eller digivande djur.
Lotta