Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1425 ggr
Adina
0

Kostnader i månaden?

Vad betalar ni i månaden för era hamstrar? Och då menar jag som bottenunderlag, mat, Sand eller övriga saker som ni lägger ut. Ni som bara har en hamster kanske det inte blir så mycket, men tycker endå det kan vara intressant att veta :)

Saraah-s
0

jag har 4 guldhamstrar och det kostar inte så jätte mycket med lösviktsmaten till dom , runt 40 kronor i månaden på lösviktsmaten^^ Sen är det ju Sand som går åt en hel del då ja städar och fyller på sanden varje dag så det blir ju en del kostnader idet. Sen bottenunderlag så har jag toalett pelletsen som är lite dyrare än sågspån men är mycket bättre ^^ Och av det köper jag oftast en stor säck på runt 55 liter som räcker jätte länge och kostar 209 kr om ja inte minns fel :) Så kan man ju köpa godis till dom med sånnhär choklad för hamster osv som ja köper ibland :)

Det blir ju lite dyrare nu när jag har hamsterbäbisarna här hemma då ja måste städa deras toalett två gånger per dag och mycket mat går också åt endel (: Så runt 150 kr i månaden  för mat Sand och toalett pelletsen .

http://www.scattred.snabber.se

Royalz
0

Jag har 6st hamstrar och jag vet inte exakt vad dom kostar i månaden, men på ett ungefär.

Men tror att dom kostar runt 200-300kr i månaden med allt inräknat :)

Greta-Monnie
0

Jag har 4 egna hamster. Mamma säger att det går åt ca 150-200kr/månad. Nu är våra bortskämda de får mycket grönsaker och så

southdakota
0

Billigt! Grönsaker och frukter finns alltid hemma. Och hans torrfoder brukar räcka i ett par månader. Sedan kostar sanden lite mer, men inte så farligt det heller. De blir dyrare vissa månader om jag köper några nya saker till buren. Glad

Gasoline
0

Vet inte hur mycket det blir, men inte många kronor iaf. Maten får han mycket utav det jag har gjort i ordning till mig själv eller sådant som finns hemma till mig, samt hans egen mat. köpte en mindre spånbal på djuraffären för ca 60 kr då det var panik på spån när jag köpte honom, det va på påsken, och den är inte slut än (har till och med en stor Bur!).

Inte äver 50 lappen för en hamster iaf.

Zaphix
0

Betalar kanske 50 kronor i månaden, billig i drift. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg