Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3277 ggr
emma071
0

Rejält lurad!

Idag åkte jag till Borlänges Djur Magazin

För att köpa en guldhamster och ringe innan jag åkte

Och då hade dom massvis!!(sa dom)

När jag kom dit så hade dom inte en enda!!!

Nej,Inge mer DjurMagazin i Borlänge för mej!!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Royalz
0

Synd. Finns det ingen anna djuraffär i närheten? :)

emma071
0

#1 jo,dom hade ett "Zoo" där oxå, men dom hade inga heller:(

Royalz
1

#2 Okej :) Annars har jag hamsterungar nu som gärna vill flytta Oskyldig

emma071
0

#3 jasså !? vart i landet??

emma071
0

eller vi kan kanske pm:A

Imasy
0

Jag bor i Falun, och har leveransklara ungar.

Pratade med DM i Borlänge härom dagen, och då hade de ungar kvar iallafall. Men det har ju kanske varit stor åtgång på dem under tiden? Hade du tingat någon av dem?

emma071
0

#6, ja det låter bra vi kan pm:a :D:D

nej,jag tingade ingen,jag vill veta och titta hur dom ser ut om dom har något fel eller så ;D

gulzebra
0

De har säkert sålts innan du hann dit eller så har det blivit något missförstånd. Djurmagazinet är nämnligen en väldigt bra affär annars :)

#2: är det Silja zoo/arken zoo du menar? Rekommenderas inte iaf, det de sysslar med där är inte annat än djurplågeri :(

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

emma071
0

#2 djurplågeri!?!  nu blev jag nyfiken,berätta =D

hidianan
0

#8 Hur plågar dem djuren där? Förvånad

Denna kommentar har tagits bort.
gulzebra
0

#9+10: Senast jag var där hade de 2 marsvin i en Bur på ca 50*50 cm tex, med hamsterhus de inte ens kom in i. Såg inget vatten heller (men det kan ha funnits där, buren stod långt in så man kom inte åt att se om de hade en skål).
Har blivit mindre på senare år, men det lär väl mest vara för en rejäl minskning av djur som är där öht. Bland annat har de haft så många marsvin och kaniner i en Bur att de, ihoptryckta, tog upp 2 tredjedelar av buren. Något hö fanns inte. Undulaterna var så många att de inte fick plats på sittpinnarna… Exempelvis då.

Praoade där i 5an, visserligen en jäkla massa år sen nu (jag är 22) men jag antar att de kör på samma stil bakom låsta dörrar fortfarande - på lagret hade de sinnesjukt mycket råttor och möss i små labburar som inte är lagliga, där de föder upp eget. Det såg rent av förjävligt ut kan jag säga, ffa för råttorna som inte ens kan stå upp i burarna. Behöver jag nämna att det var svanslyft som gällde också?

Har anmält flera gånger. Fick höra av en djurskyddsinspektör senast jag anmälde att hon är rätt trött på den affären, det är liksom lagbrott precis hela tiden…

Som tur är har det blivit bättre på senare år, men det blir det ju självklart när de minskar rejält på djuren. Sist jag var där hade de bara marsvin och kaniner om jag inte minns fel nu.
Börjar nog bli dags för ett besök igen… Bara för att se vad de ska anmälas för den här gången Oskyldig

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Sabrina88
0

Plågar djuren? :oo berätta, nu vill jag också höra!! usch.. Jag tycker det är dåligt att personalen på zoo'n inte kan ett skit om djuren dem säljer, Det tycker jag e brutalt störande.
Så helst ska & kommer jag nog enbart köpa hamstrar hos privatpersoner, verkar helt klart bäst så :))

Sabrina88
0

#12 , usch va hemskt :ooo tur dem bättrat sig då, får hoppas det fortsätter så.. Jag tycker du ska dit å ta dig en titt.. Så hemskt med djurplågeri !!!

emma071
0

#12,ja dom hade 20*20 Bur där idag med en vuxen råtta

och typ 10 ungar x 2!!!

och nästan 5 kaniner ( omkring 5 minns inte riktigt) i en 30 x 20 !!!

det är ju hemskt!!

men dom hade bara råttor,marsvin och kaniner just nu,men man vet juh inte var dom döljer

bakon det hela…..

gulzebra
0

Oh, har du varit där igår? Du anmäler väl hoppas jag?
(Och, ifall du inte redan sett det - anmälan görs numera till länsstyrelsen som, tyvärr, har hand om alla djurskyddsärenden)

Royalz
0

Tror knappast att buren till 5 kaniner var 20*30 för 5 kaniner får inte plats på ett sånt litet utrymme!

Ebba-A
0

Säger som #17 Har en Bur på exakt 30*20, där går i en kanin max.

Värd på Choklad iFokus

Mirzadancing
0

Tycker också de har rätt dålig personal , men annars har det blivit bättre  här i Växjö ,den bästa djuraffären här i växjö är Tassar o Morrhår :D

Adina
0

#19 - Håller med dig, Tassar & Morrhår har jättebra djurhållning enligt mig, eller iallafall mycket bättre än vissa andra.

bblomquist
0

#12 näe gud vad hemskt! om dom itne kan ta ansvar och följa reglerna borde dom lägga ner allting och hitta ett nytt jobb..
eller lära sej hur det ska vara.

idag prao'ade jag på zoomarket här i visby. jag fick abra vara i reptilrummet endå.
men sedan hade någon lämnat tillbaka en hamster för den var "agressiv" jag skulle få kolla med den. den avr inte ett dugg agressiv! bara väldigt rädd.. även ägare måste förstå att man ska ha tålamod. oj nu blev det mycket OT.. haha :)

Bulba
0

#21 måste bara fråga. Får man lämna tillbaka djur där?? Förvånad

Tillbaka till ämnet:

Leta på SHF:s hemsida, under uppfödare i falun så kommer du säkert hitta något :)

bblomquist
0

#22 japp, för dom ansåg den var så agressiv att dom inte ville ha den. stackars hamster ;S
ska Prao'a där imorgon också och försöka få lite kontakt med den och kanske känna igenom kroppen om den har slått sigg eller nåt. vi fårse hur de blir!

gulzebra
0

Var in på Silja Zoo idag igen. Det blir en anmälan - igen.

Den här gången blev det en musbur där en hona hade kull på typ 2 veckor och en annan hona var sprickfärdig… Och så en Bur med två gerbiler, hane+hona med två kullar, ena 3 veckor tror jag (jag kan inte gerbiler :P) och andra kullen bara ett par dagar gamla, hade precis börjat få lite färg på huden. Om honan såg frisk ut? Icke, hon var mest matt och var geggig i ögonen.
Och så ett ensamt marsvin dessutom.

Blev inte lite sugen på att köpa den dräktiga mushonan så åtminstone hon slipper föda där… Men nej, det skulle bara gå åt helvete med tanke på mushanar som ska bo ensamma, och stödja den affären med mina pengar? ALDRIG.

Imasy
0

Vad trist :(

Sara87
0

#24 Arken på södra backa?? Visste inte ens att dom hade djur i butiken.

Imasy
0

Japp, det är där butiken ligger. Trodde att den lagt ner då de flyttade ifrån Kupolen, men jag upptäckte själv så sent som förra sommaren att de fanns i södra backa.

Annars har man ju alltid åkt till Lennart, men de har ju butiken i centrum också.

Sara87
0

#27 Jag köper majskolvar hos dom eftersom djurmagazinet inte har såna. Men har helt missat att dom har annat än fiskar där. vet att dom hade djur förut, men inte sett några på år..

Imasy
0

Djuren står jättelångt in i butiken, bakom fiskarna kan man säga. Så de syns inte om du inte vet att de finns där.

Sara87
0

#29 Aha! Står dom där borta nu! Stod ju typ innanför dörrarna förut.

emma071
0

:D

gulzebra
0

#26: Mjo, står undangömda rätt långt in som Imasy säger.
Det är rätt få djur de har nu dock…

kajsa_karin
0

Hur kan de få ha djur om de har så dålig djurhållning?

jag menar för en privat person som blir anmäld kan ju bli hårt granskad och av med djuren med en gång om det inte åtgärdas. Vet att vi fick nedslag på vår kaningård en gång i tiden det saknades ett fönster i förådet. Fast de hade lampan på kvällen  och dörren öppen  dagtid. De var inte tal om några missköta kaniner. Fick 14 dagar på mig att såga upp ett fönster sedan kom de tillbaka.

gulzebra
0

Det undrar jag med. Men det ska ju riktigt mycket till för att det ska hända mer än förelägganden även annars, se bara på somliga bönder som måste ha drösvis med döda djur och djur som går med skit upp till knäna innan nånting händer…

Det där med fönstret antar jag var bara ett föreläggande? Det vete sjutton om de kunnat göra så mycket om du låtit bli :/

Chie
0

Åh, Silja zoo,där har jag med köpt! Mitt värsta hamsterköp ever !! :s

Jag och pappa gick in där,vi hittade inga hamstrar så vi frågade personalen efter en dvärghamster,dom hade tydligen bara en,och den hade blivit tillbaka lämnad p.g.a allergi.

Vi vart lite osäkra först,men vi tänkte iallfall ge den stackars lilla hamstern en andra chans.Men personalen sa varken namn,färgtecken,kön,ålder eller nånting!

Jag tycker att den dog väldigt tidigt,fast jag var inge bra på hamstrar då så jag såg inte om den var sjuk eller så..

Anyway,köper aldrig mer hamster där! För mig gäller bara Djurmagazinet i Falun och privatpersoner!

emma071
0

#35  du kunde ju alltid ha frågat oxå ;D men dåligt av dom :S

Imasy
0

I Falun verkar de ha problem med wet tail av och till :/

Chie
0

#36 aa det var ju synd att jag inte frågade,men glömde bort för var ju så glad att få hamster xP

37# Wet tail? 

Chie (dvärg) hade en väldigt elak rumskamrat,det såg ut som om den revir markerade,men det gör väll inte hamstrar?

emma071
0

#38 haha jaa,jag förstår dej :D

samma här :)

emma071
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på min sötis :D