Äntligen Center!
På 4:e försöket lyckades det äntligen. Min fina Mapilamis Center nf satin har fått bebisar idag tillsammans med Englatassens Rebell creme/caramel ds mosaic! Det här kommer att bli en kanonkull. Ja är så glad, hoppar upp och ner just nu! 
Kikade in lite snabbt bara, vill inte störa, men vad jag kunde se är att det var kring 6 knoddar. Tjoho!
Väntar på en kamera jag beställt så får ni se bilder sen!

grattis! vilka färger förväntar du? ;)
Vad spännande, stort grattis! 
Grattis :)
Tackar och bockar, det här är verkligen jättespännande. Har aldrig pysslat med ds förut och är inte så hemma på det tyvärr, men jag får läsa på. Men ds och satin kan ju aldrig bli fel!
Men nf lär det bli, och pappan är ju creme/caramel så det lär bli sönötter!
Vad kul! Center är mamma till min sötnöta Toisette :)
Va skoj Karin! Massa grattis!
Välkommen till bebis klubben!

GrattisGrattis :)

Grattis, vad kul.
Kan du inte lägga ut nån bild på föräldrarna? Och givetvis på ungarna sen. Vore kul att se.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
#8 Självklart ska jag göra det, har ingen fungerande kamera just nu men det kommer, jag lovar!
#5, #6 och #7 och alla andrat som grattat! Ni är goa!
Ds och satin blir ofta tjusigt! Grattis!
#10 Ja, det tror jag med. Men man ska inte ta ut glädjen i förskott. De är födda i natt så vi får se hur det går. Håller tummarna iaf. Center har varit mamma förr men inte här hemma hos mig.
Gratulerar!! låter som att blir jätte fina bebbar :)

grattis.
kul att det tog nu.
ska bli kul å se vad det blir för sötisar i den kullen.

Grattis! Så härligt! Jag får bara fråga som nykomling och nybörjare; vad står ds för? Brukar med lite sunt förnuft kunna räkna ut vad förkortningarna står för, men när jag läser ds så tänker jag distrikts-styrelsen och då blir det väldigt fel i huvudet… Förlåt. Det är inte nyttigt att vara uppe såhär sent.

grattis

ds= dominant spot
dvs fläckiga,prickiga
De små krypen! Problemet är att i Centers Bur finns det en övervåning där hon har sin mat och sitt vatten och under där har hon sitt bo. Jag vill inte störa för mycket just nu när de är så små utan jag måste ha is i magen innan jag kan kolla dem. Jag ska försöka locka ut mamma Center med god mat och kika in, men då måste jag lyfta på gallret lite för att kunna se dem.
Svår balansgång faktiskt. De är ju färskingar de små liven.

Grattis,hoppas allt går bra och ja vill se bilder sen när du fått kameran :D
vill se bilder ju!! :D
Vill också se bilder :)
#19 Bilder kommer. Ska låna en kamera tills jag fått min nya. Men de är ännu bara ett dygn så ni får hålla er till tåls! 
#21 vad bra :)

Grattis! Vad är det för kamera du väntar på då? =)
Har en kompis som ska köpa en Canon Ixus, tror jag den heter. Han får den för ett bra pris så då hakar jag på.

Tror jag hade den ett tag, den e bra=) Sjysst!
5 st guldkorn finns det. Ett par är ljusa, precis som Englatassens Rebell och de andra mörkare, nf kanske. Hoppas på ds också ju!
Men så spännande! <3
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Och vilken härlig färg Center har!!! Hon verkar stor?
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
#29 ja det är en stor flicka med tyngd, inte fet alls, men en stor hamster! Gullegumman.
Har kikat in igen, kan inte slita mig, de är helt underbara. Kamera kommer till helgen så får ni se!
Vill se bilder på dom små :)
Kameran är hemma, jippeee, men nu är jag trött och ska sova. Det ser iaf ut att vara en ds, ev två, och de andra tre nf. Sen får vi se hur det blir satinet!
Lovar att ta bilder så fort jag kan!
grattis=) ska bli kul å få se foton sen!

åh ds och satin är båda såå fina !! :D
kan ev vara intresserad av en om inte alla är tingade än ?
Grattis
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

Va kul att det äntligen blev lite småttigar

#40 gullig! :)

jätte söt ju ! :)
vad är det för färg ?
har mejlat dej nu.
Oj så söta! Den lilla prickisen var väldans söt! <3
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua
Fina färger! 
Ja, tack, och det är en tjej också! Väljer mellan prickisen och den ljusa…suck
Satinet har inte visat sig ännu, det är nog för tidigt, men jag tycker blondisens päls ser misstänkt ut…
Ja, de är så fina! Uppdaterar er med fler bilder!

åh jätte söt är d.s tjejen .
helt kär i henne :) ser jätte mysig ut.
#47 "ds spottjej"…? I vilken färg då.. hänger inte riktigt med :)
#58 jag tycker det ser ut som en nf ds :)
Jätte fina :)

Vad är Nf för färg svara gärna i ett Pm.

Vilka gullegrisar!!

de är helt underbara:D
#61 Nf står för Normalfärgad.
Jättesöta små blanka bebisar :)
Grattis till bebisarna å att du e så tålmodig å ej ger upp i första taget!!
Å ett bra val av bebis… hon e ju dessutom satin så hon kan ju ta över efter mamsen!!
#68 Tack så mycket, det är fina bebbar, verkligen! Fler bilder kommer snart.
Och min cremehona satin suktar jag er inte med, tihi!
Ja, lutar åt nf umb på bild nr 71, men är inte säker.

så söta dom har blivit 

Mandel var ju riktigt fin!

sickna sötnosar.
ska bli kul å se bilder när de blivit runda busfluffisar.
#82 Ja, Mandel han är fin han! De andra också. Väntar ett par dagar tills de växt till sig lite mer och återkommer med nya bilder. 

Nej, Center är inte umb. Jag suger på genetik verkligen, ni får ha överseende med det. Är det så att en av föräldrarna måsta bära umb för att det ska bli såna bebbar? I så fall har jag en kille här som jag inte vet vad det är för färg på. Däremot är farfar till denna kull nf umb dom spot

Umb är dominant och en förälder måste vara det för att ungarna ska kunna bli det, dom kan altså inte bära anlaget.. Så inget fel på din genetik där inte =)
Och den honan du har kort på där uppe är en umb.. Och ungarna är ju solklara umb.
Så jag skulle nog säga att det inte är Mapilamis Center du har där…
Ett djur kan vara mkt dåligt umb och därför kan man ha missat det, färgerna djupnar ju med åldern med.
Nu vet inte jag hur stamtavlan ser ut och jag orkar inte kolla det nu heller men hanen då, vem säger att det är "rätt" färg på honom?
Lotta (som inte alls orkar tänka)
Nej, orkar heller inte tänka…lägger in fler bilder på bebisarna framöver. Men hade tänkt att skicka in reggen snart. Det får vänta tills jag fått klarhet i det hela.
Jag kollade iaf och Englatassens Rebell är:
e: Obelix' Titanic (Nf Umb Dominant Spot)
u: Sweet's Heartbreak (Koppar)
Båda föräldradjuren till honom är alltså Umb.
Jag skulle gissa på att han är en Umb med.
Lotta
#87 Att det inte är Center som jag har på kort menar du? Eller menar du #85?
Ja, tack för stödet, det var så jag tänkte även om det inte framgår riktigt att Rebell är umb! Då så har vi rett ut det hela.
Tusen tack Lotta, Mistletoes och allla andra! Puuh!
Fler bilder kommer.
Nemen gud såå söta !
#90… men om han vore umb som du säger vore han väl ändå en sobel i fenotypen???? Då skulle vi se det!!!
du borde va nöjd med dom :)
Så små och söta!

Det jag menar är att den honan Marie hade, hade KRITVITA halvmånar - inte umb.
Och den honan du har kort på där uppe har gråa halvmånar - umb.
Att Rebell skulle vara umb tvivlar jag starkt på. Då skulle man se svag sobelfärg vilket han inte har (har sett honom själv på riktigt)
#97 Det kanske kan bero på kameran också, vad vet jag. Ska försöka fota dem ikväll igen…nu är mitt blodtryck uppe i 180/120 haha.
#95 och #96
Ja det är jag verkligen. Fina föräldrar och fina bebbar!

Vem skulle med vilje sälja en hamster som inte är "rätt" sas ?

Nu blir jag också nyfiken. Hur skulle det gått till när Kajsa fick en annan hamster som kallades samma sak?

Jag menar inte att vem som nu sålt den har gjort det med flit.
Jag skrev mitt första inlägg för jag ville hjälpa, av den simpla anledningen att jag skulle uppskatta det själv om det var jag som satt i Kajsa08's situation.
Ville inte hänga ut nån eller såra nån, utan bara att rätt hamster hamnar i stamtavlan 

Om Rebell skulle vara umb så skulle han isf vara koppar ds för nån sobel ds är han inte! :P Har hans halvbror hemma som är det och dom är inte lika nånstans i färgen. :) Eller jo på det vita! haha! :P
Och om han är koppar ds vill jag ha tillbaka honom! :O haha! Nej så kan man ju inte göra! ;P haha! Skojjar bara! ;) Men det är ju lätt att se om du har nån rost hemma att para honom med. :) Men det tar ju sin lilla tid då.. :P
Center ska jag inte uttala mig om då jag suger på nf/nf umb! :P
// Nathalie

Tycker hamstern på #100 har mkt mörkare halvmånar än på #104.. :S
Men det är ju iof en mörkare bild över lag också.. :)
// Nathalie

#103 Bara nyfiken på hur det rent praktiskt skulle gått till.
#104 Så jättefin!

#106 Eftersom du fått en sobel så har du ju fått en till som är umb i kullen. :) Creme+umb=sobel! :) Så utifrån det spelar det ju ingen roll vad Mandel är sas.. Om du förstår hur min trötta hjärna tänker?! ;P
// Nathalie
#109 Nej, vill bara veta färgen på Mandel och undrar hur`det gått till!

Jamen se där! Det där blev ju en helt annan grej - där har hon ju vita halvmånar igen. Konstigt är det iaf 
Låt oss säga då att Rebell ÄR umb (vilket jag tycker är väldigt konstigt då han inte har nån tillstymelse till mörkare fläckar) då skulle han ju isf vara antingen Koppar som Nathalie säger, eller Sobel rö/mink.
Men som sagt - det borde ju synas på honom.
Kajsa - fota honom också ;)
Hur det skulle gått till om det är olika hamstrar? är väl inte så svårt om man har flera Nfar hemma, har hamstervakt/barn/alla 2 o boll samtidigt o blandar ihop dom/2 st rymmer samtidigt etc etc. Finns många olika förklaringar isf.
Och det är ju rätt orelevant kan jag tycka eftersom det inte handlar om att "läxa" upp nån eller "sätta dit" nån, utan bara få klarhet.

#111 För mig är det lite ofattbart att blanda ihop djur bara. Och har inte hört talas om att det skett innan. Så därför blev jag nyfiken bara. Dessutom om detta nu skulle varit en annan Center då undrar man ju var den "riktiga" är isåfall?

#111 Ja just det mink kan han ju också vara.. Större chans att han är faktiskt ja.. Tänkte inte så långt.. haha! :P
// Nathalie
#111 Jag har inte fler nfar hemma, ingen hamstervakt, barnen är tonåringar så de har full koll, det är jag och min dotter här som sköter om djuren.
Hm, att påstå att mamman skulle vara en helt annan hamster är väl ändå att ta i bara för att det är lite genetiskt mysterium här. Sånt är dumt att vräka ur sig på lösa grunder, tycker jag.
Mink/koppar ds är väldigt bleka, det säger sig självt. Ds ihop med allt creme funkar så.
Pappa är iaf ngn sorts umb, Mandel är nf umb, och har då fått sitt anlag efter pappsen.
Sen blir jag nyfiken på hur mosaic kommer in i bilden (på pappan)?

Jag menade visserligen att du skulle fått fel från den du köpte av isf.. Men nu verkar det ju bara som att första kortet du visade var helt fel färgmässigt.
Anledningen till att jag skrev från början verkar ju ha misstolkats nå fruktansvärt, men det är väl smällar man får ta när man vill hjälpa till 

Ja men om du tittar på första bilden kajsa la ut på parningen, så hade center på den bilden gråa halvmånar, vilket fick mig att reagera då jag nyligen sett kort på center från tidigare och inte kunde minnas något umb. Letade genom bilderna o hittade dessa utan umb och blev väldigt fundersam.
Som jag sa tidigare - hade det varit min hamster hade jag givetvis velat veta om det varit fel namn på djuret.
Därav att jag sa till (man ska ju behandla andra som man själv vill bli behandlad
)
Man ser ju skillnad på andra cremebaserade dom.spotar. Brunörade soblar tex syns ju tydligt.
Nu orkar jag snart inte längre, men här kommer bilder på paps. Han är enligt stamtavlan creme/caramel ds spot mosaic, och det tvivlar jag inte på. Tyvärr frangår det inte av bilderna kanske men han har lite fläckiga öron och en fläck på ryggen. Och som någon sa här tidigare, hans far är nf umb ds och mor är koppar…

#122 Ja han är rödögd. #123 Du har bättre bilder på honom än jag, tihi!
Mosaicen syns på öronen och på fläcken som "123 visade, tack.
Ja, jag vill inte blir beskylld för ngt, det är trist, jag vill bara veta ursprunget till färgen på Mandel.

Han är alltså rödögd och har mörka öronfläckar möjligtvis också? Syns lite dåligt på fotorna men jag tycker det ser ut som så…. och en creme/caramel rödögd bör inte ha mörka öronfläckar, eller så är det jag som inte lärt mig ett smack^^
Jag hade en Albinotös en gång, (tror nog att nästan alla vet vem jag menar^^) och hon hade kolsvarta öron! Vet att det finns mörkörad Albino men till saken hör att ena föräldern var umb och hon gav Umb. ungar i sin kull med en hane som utav tvekan inte var umb. Så det enda som avslöjade henne var de kolsvarta öronen.
Sanna, rätta mig om jag har galet fel, men detta är vad jag har fått lära mig.
#121, jag det kan vi göra, men inte idag, orkar inte…

#124 Oj du hann lite före mig att svara, jag tar ju sån tid på mig att skriva. Men då har hag ju mörka öronfläckar också som kommer av mosaicfläcken, det var ju också en tanke… det kanske är rätt istället för det jag fått lära mig om Umb? Jag kanske som sagt inte har lärt mig ett smack, hihi^^
Sanna, du får du förklara för oss vad som är rätt och fel = )
Och så glömde jag ju att tacka för bilderna på mosaicfläcken, Nathalie! =) Fiin fläck han har, kul att se!
Kajsa, du är absolut inte beskylld för någonting alls. Så ska du inte känna. Alla kan göra fel och det är absolut inte lätt att se skillnad på dessa färger, utan det är väl bara bra att du gjorde denna parning så att det kommer fram och kan rättas till.
För vem har inte klantat sig mellan varven? Jag har gjort det och alla andra uppfödare också, bara det inte går ut över djurens välbefinnande och det gör inte detta.
#127 Anser inte att jag gjort något fel efter de grundförusättningar jag haft. Jag har bara litat på uppfödaren till pappan och mamman.
Ja men självklart har du väl inte gjort fel? Lite överraskningar får man mellan varven, fick en själv häromdagen men då gäller det att man tänker till och rätt som det är så trillar polätten ner ;)
Tycker för den delen inte att uppfödare/uppfödarna har gjort några fel, det kan vara riktigt svårt med färger ibland.
Lotta
#129 Ja, det är inte lätt. Men fina bebbar har jag!

#130 Ja verkligen!
Tycker inte heller att det gjorts fel nånstans utan det är ju bara bra att det visar sig såna här saker så fort som möjligt! :) Då vet du ju vad du ska para honom med nästa gång liksom.. ;) Tror nog de flesta uppfödare har varit med om en hamster som kanske är reggad som en färg men sen visar sig ha en helt annan. Och de som inte varit med om det kommer att vara med om det! :) Ingen som gjort nått fel tycker jag utan ibland är färger knepiga. :)
// Nathalie
#131 Jo, nu kommer jag sova gott tror jag. Det finns mycket som döljer sig bakom deras vackra pälsar, och det är inte lätt att veta. Jag tänker absolut inte skylla på någon, har så fina bebbar!
Trist bara med alla beskyllningar jag fått tidigare i tråden…
Men jag är inte den som är den, jag sover nog ändå!
Öronen har nog inte med om han är mosaic att göra, det brukar bara vara en fläck på ett enda ställe. Det är nämligen i sig ingen teckning eller liknande, utan ett kromosomfel som uppstår i embryostadiet. Det vi kallar mosaic på hamstrar har med färg att göra, men det kan även vara ett begränsat område med lång päls på en kh hamster t.ex. Mosaicism i allmänhet är än bredare. Det omfattar mutationer under embryostadiet i alla kroppens celler. Downs syndrom är ett exempel på mosaicism hos människor (men även vi kan få det i hudcellerna som hamstrarna).
Tillbaka till färg och hamstrar. Som flera redan sagt, sånt här händer alla, både med egenuppfödda och inköpa hamstrar. Och det kommer fortsätta hända då och då hur länge man än håller på, jag lovar! Madde Raftö (Riddarens) som hade lång och gedigen erfarenhet (och dessutom var en duktig standarddomare), hade ofta kullar med bebisar där hon inte alltid visste säkert vad det var och tyckte det var hur roligt och spännande som helst!
Färg är ändå bara färg, det är ju inget hamstrarna bryr sig om, utan bara vi.
Kan fortfarande inte sov och tack barabaz. Har som sagt fina bebbar men ska regga dem nu snart och då blir det lite problem…hade redan fyllt i reggen men den får väl ligga ett par dagar tills jag vet.
Nu vill jag bara behålla hela kullen för de är så speciella!
Fina bebisar är det Kajsa08, försök att inte bry dig om påhopp och liknande! Du har fått umb i kullen uppenbarligen och fina är de också! Lille Mandel är ju riktigt mörk och fin i färgen! Så bra jobbat och kämpa vidare! 
Kram Anna BH
Medarbetare på Chihuahua

Jag förstår inte hur ni kan vrida till att det jag skriver är ett påhopp?!
Jag har flera ggr skrivit att jag inte menar att hänga ut nån utan vill bara att det ska stå rätt i stamtavlor o dyl.
Jag har heller inte sagt nått om att dina bebisar är fula eller fel, eller beskyllt dig för din parning - det är ju inget fel med deras kombo och bebisarna är supersöta!
Det ENDA jag menade var att första bilden du visade på Center inte alls stämde överens med dom bilder jag sett förut,(därav att jag reagerade) men nu visade det sig ju bara handla om ett kort som visade färgerna helt galet.
Det trista är väl att direkt dra slutsatser att folk begått misstag, gjort fel, reggat fel eller förväxlat djur medvetet eller omedvetet? Det är verkligen förhastade slutsatser och det kan man ju dessutom lätt se eftersom det är helt och hållet rätt hamster. Jag förstår att Kajsa08 blir ledsen och känner sig ifrågasatt och det enda hon ville var att ha lite hjälp med färg och visa sina fina ungar. Man kanske måste vara lite ödmjuk? 
Kram Anna BH
Medarbetare på Chihuahua
#136 Det är jättebra att det inte var så det var menat, och nu har du ju i flera inlägg förklarat syftet. Men utifrån de första så är det inte konstigt hur det uppfattades, så lite klumpigt formulerat var det allt.
Sådant är vi nog alla skyldiga till emellanåt, att det som går via tangenterna inte alltid lyckas förmedla vad vi egentligen tänkte.
Vilka söta små bebisar :)
#138 Bra uttryckt! Tack!
Medarbetare på Chihuahua

Jag tycker dina ungar är underbara.
Jag sålde Center till Kajsa08 och jag vet att jag sålde rätt hamster.
Under den perioden jag hade Center så hade jag inga andra Vuxna NF Satiner. Undrar om din Muskot är tillsalu
#141 Ja, Muskot söker hem!
Gosebebbarna mina, de är så fina! Tar fler bilder imorgon så får ni se sötisarna igen!
Fuderar nu på att behålla min lilla Mandel, men är inte säker, han är ett gosgryn. Min dotter är helt kär i honom. Men platsen finns inte då jag har bestämt mig för att behålla Kokos…

#144 Såna saker är jobbiga! Hjärtat säger en sak, men lägenheten säger en annan.. :P
// Nathalie
#144 Ja, helt rätt! Min dotters vänner är spelulanter, så då blir det bra, för då kan ju dotra ändå kika på dem och vara stolt!

#146 Det är ju jätte perfekt! :) Då kan hon hålla lite koll på dom iaf.. :)
// Nathalie
#141 ja, tack Kajsa_karin, Center är är helt underbar! PM:a mig ang Muskot om du vill, en superduperkille!
I dagsläget finns en nf satinhona, Macadamia, och en nf umb satin hane, Muskot, kvar här hemma. Återkommer med bilder imorgon, de är verkligen superfina och har växt till sig ordentligt! 
Fel formulerat kanske, klart alla är kvar hemma än så länge men en ska behållas och två är tingade!
Ah, jag ser nu att jag missat att svara på några inlägg, denna tråd är lite trögladdad för mig och rullningslisten lever sitt eget liv.
#125 & #127 Nä, nog tycker jag du resonerar riktigt i det här fallet, Nico.
Rö creme/caramel ds ska inte ha mörka öronfläckar.
Det här med (mörkörad) albino och umb är en sak som det inte finns tillräckliga studier på. Äkta albino (cc) finns ju inte hos guldhamster än, men fenotypiskt så ser en mö albino med cinnamon ut precis som det. Huruvida umb på det eller på en vanlig mö albino gör öronen mörkare, ja det vete 17. Omöjligt är det inte, kanske t.o.m. troligt. Personligen så ska jag villigt erkänna att jag inte jämfört pigmenteringsgrad på öronen hos mö albino så värst (de har ju aldrig varit särskilt populära i Sverige). Hos andra färger kan umb definitivt göra öronen mörkare, men även utan kan det variera. T.ex. mina svö cremisar här hemma har öron i allt från ljusgrått till riktigt mörkt gråsvart med en bred skala däremellan. Så till viss del styrs det av polygener.
Koppar/mink ds är väl inte så vanligt kan jag tro, så en massa sådana små öron att studera och dra slutsatser kring har det väl inte funnits direkt. Men fläckarna borde i vilket fall inte vara mörkare än grundfärgen på en otecknad koppar/mink, så bäst vore att jämföra med en sådan skulle jag tro.
Nej hon är Nf ang satin så känn på hårstrårna om de känns lika som på den andra satinen.
Lotta
#154 Tack Lotta! 
Blir inte klok på hur jag ska regga Kokos. Hennes färger i pälsen ser ut som far sins, creme/caramel om det nu finns ngt som heter så, så står det i hans regbevis i alla fall. Rödögd är han ju som sagt men Kokos är svartögd…
Jag ser Koko´s prick på örat!
Längtar efter nya bilder av härliga lilla Hickory också!
Henne ser vi fram emot att få hämta!
Kram Anna BH
Medarbetare på Chihuahua

#157 Eftersom man inte vet om han är creme eller caramell så har han "dubbelreggats" för att han kan vara bådeoch men själv tror jag nog att det är större chans att han är rö creme ds och inte rö caramell ds.. :)
Eftersom lilla Kokos har en prick på örat så är hon nog ds hon också. :) Om Kokos är svartögd så kan hon bara vara creme, om det är mellan creme och caramell du väljer mellan. För caramell är ju brunögd. :)
Så min gissning är att hon är creme ds satin! :) Och om så är fallet så måste jag ju säga grattis! Du lyckades med en ds satin innan mig! 
// Nathalie
#158 Bilder kommer, PM:ade dig just. Hon är såå fin så!
Kram
Jaa jättegrattis Kajsa08 till en kanonfin kull! 
Medarbetare på Chihuahua

#162 Jisses, vilken skönhet!!
Söta de är, och vad de växer! Vad det gäller Kokos så är hon nog som Nathalie säger en creme ds satin.
#163 Lite suddig, men hon är en riktig pudding! Störst i kullen och en framfusig tjej, på ett bra sätt!
#164 Tack, ja de är goa så hälften kunde vara nog ju!
Och tack för hjälp med färgbestämningen, jag tycker det är jättesvårt. Men jag reggar henne som creme ds satin, och blir det någon ändring kan man alltid fixa det i efterhand.

Och tack för all hjälp med färger, men än är det inte slut på bildbombningen, tihi, det kommer flera!
Hickory är en pärla! Tack att jag får köpa henne!
Kram!
Medarbetare på Chihuahua

Fler bilder vill vi se!
Men starta en ny tråd, min dator orkar inte den här mera.
jätte söta :D ,
men du frå nog göra en ny tråd :)
Tjo, startar en ny tråd framöver….om det vill sig. Nu finns en nf hona och en nf umb satin hane kvar. Bilder kommer när tillfälle ges, tihi!