Hamster iFokus

Hamster

Etikettandra-djur
Läst 2756 ggr
Zheverez
0

OT kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en 8mån kanin hona liftade med oss upp ifrån gtb i tisdags.

meningen är att hon skulle vidare upp till dalarna men fick i helgen veta att hon är till salu.

hon finns nu hemma hos oss i sthlm.

finns det nån  som har intresse så hör av er så får ni mobnr till ägaren.

saga heter skönheten.

hundvan är hon, snäll å van att bäras på.

hon kan gå fritt ute i lägenheten å kommer när man ropar.

enda problemet är att hon skiter så otroligt mkt.

(Skrev OT framför rubriken / Malin -medarbetare på hamster.ifokus)

Zheverez
0

håll med om att hon är söt

Zheverez
0

hon är mkt lättare att fota än guldisarna

Sara87
0

Superfin :)

Royalz
0

Jätte söt :)

Molle08
0

Söt ju ;)

amela87
0

Lilla fina Saga! Kyss Hoppas hon hittar ett bra hem, hör gärna av er till mej via pm om ni undrar något. (Jag är Sagas ägare) tack för allt Eva ;)

Ps: Kaniner brukar lämna massa bajs kluttar eftert sig för att markera revir, det är ett sätt för dom att "lämna ut info till andra kaniner" så d e fullt normalt när dom kommer till ett nytt stället.

//Amela

[BARABAZ]
0

Vad söt! Vilken sorts vädur är hon? Ser för stor ut för dvärg, men för korta öron för fransk? Korsning?

Zvintos
0

Och såhär söt var hon som liten. ^^

Är jag som fött upp Saga, och bägge föräldrarna samt kullsystern finns hos mig. =)

Zvintos
0

#7: Hon är renrasig dvärgvädur. =)
Dock ingen stamtavla (eller öronmärkning), då hon ej är utställningsbar.
För stor är hon inte, i sådana fall en synvilla.
Väger runt 1.5-1.6kg, vilket är alldeles lagom.

Pappan väger 1.6kg, mamman 1.7-1.8 nu under vintern, och systern enbart 1.15 (dvs för lite enligt standarden, men har perfekt hull).

Ebba-A
0

Åh, jag som så gärna vill ha kanin igen! Men jag har ju gett bort min Bur, annars skulle jag gärna ta henne. Vi får ju halm, hö och mat gratis av min farbror som har en gård. Sen vill nog föräldrarna inte ha mer djur :/

Men kan ju alltid försöka flörta med dom ändå om jag hittar bur ;)
Är hon ute- eller innekanin.

Söt är hon verkligen!

Värd på Choklad iFokus

[BARABAZ]
0

#9 Ja, det var nog vinkeln bilderna var tagna i som lurades. Hon är vansinnigt fin!! Älskar vädurar, har haft flera själv, men tycker tyvärr inte jag har tid med kanin just nu.

amela87
0

Lägg in en ganska ny bild på henne som vuxen. Hon är väldigt stilig & vacker som hona.

UlrikaD
0

Hon var ju helt ljuvlig!! Det var väl tur att jag inte visste om henne, då hade hon nog aldrig kommit från centralen i Göteborg. Saknar mina vädurar jag hade förr.

mocchino
0

Ååå jag som e svag för vädurar.. Tur att hon e inne annars har jag ju inte bara 1 utan 3 lediga burar på balkongen.. Oskyldig Tungan ute

// Nathalie

Bulba
0

Ååh vad söt! Har varken plats eller tid för en kanin men vansinnigt fin var hon Glad

Zheverez
0

med den pälsen kan du nog lära henne bli utekanin.

den är så tät ,lång å tjock.

nadia älskar att skämma bort saga. när de tittar på film ligger saga på rygg el helt utsträckt å sover i nadias famn el knä.

jag har alldrig tidigare mött en så social kanin.

andra som mellanlandat här har varit svårare att hålla,rivits å krängt sej men saga är ju helt underbar.

skulle passa bra som nybörjarkanin åt ett barn.

kajsa_karin
0

synd att vi han köpa Muffin. men jag kan inte ha mer en en kanin

mocchino
0

#16 Det är alldeles för kallt ute för att vänja om en innekanin just nu. Jag har hört att man bör vänta tills att det är minst lika varmt på dagarna som det är på nätterna. Även hört att man ska vänta tills det är lika varmt inne som ute.. Så om man skulle sätta ut henne nu skulle hon nog mest troligen frysa ihjäl.

Men det hjälper ju inte hur du beskriver henne! Tur att jag är allergisk mot innekaniner! Oskyldig Tungan ute

// Nathalie

Zvintos
0

#18: Lika varmt behöver det inte vara, men det är ju bäst då.
Man brukar ha som "regel" att det inte bör skilja mer än 10 grader mellan innetemperaturen och utetemperaturen nattetid.

Det vore konstigt om hon vore annat än underbar, med tanke på hennes föräldrar. ^^

vekan
0

Åh, vad fin hon är! Glad

Zheverez
0

kan tillägga då det kommit klagomål att nån säljestråd kunde jag inte göra om henne då hon inte är min och jag kan inte sälja det som inte är mitt.

därför gjorde jag en ot tråd och berättade att hon fanns här och var till salu.

pris å annat som står i annonser kunde jag inte ta upp.

så vill ni lägga den under säljes ändå så ok gör det då men inlägg å mer bilder kommer dyka upp under v.

klagomål direkt till mej är mer välkommet än att det ska gå på omvägar.

Imasy
0

äh, är också svag för värdurar. Hade en madagaskarfärgad förut, men henne blev jag tvungen att omplacera när jag flyttade till Falun.

Hon var en "överbliven" zoo kanin som jag fick när jag var på zoo i ett annat ärende. Hon hade blivit "stor" och ingen ville ha henne.

Jättesocial go tjej som älskade att jaga katterna, och hunden älskade att städa hennes pluttar *urk*

Hon brukade sitta i soffan och se på film med mig mm.

Melvis
0

Har du skrivit på Kif? (kanin ifokus)

Zvintos
0

#23: Japp, det finns en tråd på kif (Saga 8 mån heter den). =)

Melvis
0

okej

Zvintos
0
bblomquist
0

Åh Saga är ju supersöt! hoppas hoppas hoppas verkligen att hon får ett superbra hem! :D

Zheverez
0

saga är riktigt mysig.

hon går nu på lådan.

var bara de första dagarna hon gjorde högar ute när hon fick kuta fritt.

hon får vara lös väldigt mkt nu när vi lärt känna varandra.

ska bli tråkigt att lämna henne men skönt att få trappa ner sen med allergi medicinerna.en v till måste jag ta dom då en ska med ner ifrån dalarna å bo här tom den 16/3 då den ska vidare till finland. hoppas den är lika rar som saga varit.

är överaskad över att en kanin kan vara så social å trevlig. har tidigare bara stött på såna som varit lite riviga, hoppiga å inte velat bli lyfta

amela87
0

#28 Va skönt o höra att hon är snäll, då har vi uppfostrat henne välFlört Du får ge henne en puss från oss.

Zheverez
0

nu är härliga saga uppe i dalarna.

var lite tråkigt att lämna henne men fick en svart skönhet med ner.

hon måste tyvärr bo på balkongen då hon är utekanin så där får vi inte lika bra kontakt. får väl lyfta in henne i köket då å då när saga absinensen blir för stor.

amela87
0

Skönt att allt gick bra Glad Tack ännu en gång Eva!

Zheverez
0

hoppas saga mådde bra å inte gått ner så som jag tyckte och att pälsfällningen beror på vädret å inte nåt annat. jag blev ju orolig när hon fällde så mkt helt plötsligt, började tänka på vitaminbrist mm.

kan ju inget om kaniner å vill inte de ska bli sjuka när jag passar dom.

saga måste ha blivit glad över att få lämna transportboxen å få sträcka ut igen.

amela87
0

Äsh nej då,kaniner fäller då o då o fäller som hundarTungan ute så d va nog ingen fara,d e ju tid för att bli av med vinterpälsen nu.

aliciia
0

Neeeeej *blunda* man får inte visa upp saga här ;) jag smälter :D <3

Zvintos
0

Nu är hon hemma hos familjen.
Men OJ vad lik hon är sin mor!
Både till sätt och utseende.

Zheverez
0

sagas syrra är också lik saga i kroppen men inte i sättet.

vill inte alls kela så som saga.

lika renlig som saga är hon å går på lådan.

vad högt hon hoppar.

hittade henne idag i soffan när hon fick komma in en stund.

hon bor på balkongen men tycker hon ska få lite sällskap ibland å det är ju inte fikaväder på balkongen i dag.

Zvintos
0

#36: Ja, tyvärr verkar hon ha en liten period då hon fått för sig att det inte är lika kul att kela. =P

Zvintos
0

Ger tråden en liten putt..

Saga finns nu alltså i Dalarna (Smedjebacken), så den som är intresserad utav henne kan PMa mig.

Zheverez
0

jag som fick äran att rå om damen å inte är helt kaninfrälst kan intyga att saga är en man riktigt smälter för.

trevligare kanin har jag aldrig träffat Glad går på lådan,kommer när man ropar,ligger på rygg i knät i låter en klia henne på magen står ut med att bäras omkring.

bättre nybörjarkanin kan inte hittas.

Nusse123
0

åhh… gud vad sugen jag blev på kanin nu… kompisen (melvis som skrev längre upp) har 2 kaniner och stolta lilla jag fick ta emot mycket beröm av henne i fredags när jag var hemma hos henne (gällande hur jag tog hand om kaninerna)Flörtså sen var det ju bara det faktum att jag har 2 hamstrar, envisa föräldrar, för lite plats och för lite tid. så när hamstrarna dör (det hoppas vi aldrig händerTungan ute) så är det bara att tjata om kaniner då… vill dock aldrig sluta med hamstrar så vet inte riktigt hur detta ska gåObestämd

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Zvintos
0

puttar denna tråden lite.
Saga finns fortfarande kvar.
Varit några intresserade, som dock dragit sig ur.
Så nu är det 100kr i tingningsavgift som gäller.
Vilket självklart dras av från resterande.

Hon kan även numera transporteras till Bålsta, förutom Falun och Borlänge.

Nicolina
0

Fyaligen… du får verkligen sluta skriva om denna fiiiina kanin!
Jag som vill skaffa hund inom hyffsat framtid har då ingen tid för en till kanin, men min kaninkille vill nog gärna ha en sån snygg tjej… suck! Att man inte kan skaffa allt man vill?

Zvintos
0

#42: Ja, visst är det typiskt. Tungan ute

Nicolina
0

#44 Oerhört typiskt! Jag som trånat efter dde bebbarna ända sen de föddes… hm!

mocchino
0

#44 Men Nico då förstår du väl meningen varför hon finns kvar?! Det är ödet att hon ska flytta hem till dig! Oskyldig Tungan ute Flört

// Nathalie

Nicolina
0

#45 Om jag hade fått bestämma ödet hade hon redan bott här för länge sen, men tyvärr så gör man ju inte det… ännu mer typiskt^^

mocchino
0

#46 Kastrering av Buffis och poff så har vi ett kärlekspar som inte ger ungar! ;P haha! :P

// Nathalie

Nicolina
0

#47 Hahaha, kulorna hans rök redan när han var 5mån och kissade ner hela köket ^^ Så det är ingen risk ; ) Men just nu så hinner jag verkligen inte med en kanin till med alla mina hundplaner, så skulle bara vara elakt mot lilla söta Saga.

mocchino
0

#48 Ja det är tyvärr tråkigt att man inte kan klona sig själv så att man skulle kunna hinna med dubbelt så mkt.. Ibland önskas verkligen det! :)

// Nathalie

Imasy
0

Nico, jag kommer troligen åka till Sthlm på lördag, och jag passerar Borlänge, dvs Ninnis hållplats, på vägen ner Oskyldig

Nicolina
0

#50 Tyst ; )

Imasy
0

Ödet, ödet, ödet, det är redan förutbestämt, ingen ide att kämpa emot ;)

Ebba-Wass
0

ååå gud vad söt

Saraah-s
0

jätte söt Glad

http://www.scattred.snabber.se

mocchino
0

#52 Ja jag säger ju det! haha! ;D

// Nathalie

Zvintos
0

Saga blev alldeles nyss tingad! Skrattande

Nicolina
0

#56 Å vad roligt! Hoppas att hon får det toppen hos den nya lyckliga ägaren = )

Zvintos
0

#57: Det är jag övertygad om att hon kommer få. ^^

Zvintos
0

Denna tråd kan låsas, då hon nyligen följde med sin nya ägare hem. Skrattande

Inlägget är låst för nya kommentarer