Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1494 ggr
raudur
0

Ny hamster :P

Nu har jag skaffat en till hamster igen :D köpte den i södertälje på utställningen,en riktigt trevlig flicka men stoor :) Hon är dock 7 mån men det gör inget :)

Hon heterBrean Beyonce

mocchino
0

Då vet jag vem du är! :D Grattis till din nya lilla guldklimp! :)

Det är Zheverez här på hif som har fött upp henne! :D Och Imasy har fött upp hennes mamma har jag för mig! ;) För det är väl Britta Bricanyl som är mamma till Beyonce?! :)

// Nathalie

raudur
0

japp det stämmer :) Va du där idag ??

mocchino
0

Japps! ;) Kraftig tjej med svart munktröja och fula mjukisar på mig. ;) Stod och prata med dig och din kompis ett tag vid campbellsarna! ;)

Sen så kom jag ju även och kände och klämde lite på henne och du fråga om hon var lite tjock! :P Då satt du ner på golvet och gjorde nått.. :)

// Nathalie

raudur
0

jaa,det va du :P

raudur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade ev, tänk para henne med min guld The men har inte bestämt mig,lägger in bild :)

mocchino
0

Japps det var jag! ;D

Kul att du trivs med din nya tös! Jag var själv sugen på att sno med henne hem för ca 6mån sedan.. Dvs när hon var en liten bebis! :P

// Nathalie

raudur
0

Just nu sitter hon i sin nya Bur och tvättar sig i sanden :P

UlrikaD
0

Grattis till nya hamstern. Har hon haft kull innan? Annars är 7 mån lite tajt för en parning för första gången.

raudur
0

nej hon har inte haft kull innan,men borde det inte funka ifall jag parar ganska snabbt?Inom två veckor?

UlrikaD
0

Det får någon annan svara på. Enligt SHF så är det innan 6 mån som gäller och det rättar jag mig efter. Men vet att andra uppfödare säger annat.

raudur
0

ok,för vissa säger att det funkar upp till 8 månader !?

UlrikaD
0

#11 Jo, det är ju det jag menar. Folk säger olika. Jag kör på 6-mån regeln för jag är livrädd att nåt ska gå fel. Men vet ju att andra gör på annat sätt och det har funkat bra det med.

raudur
0

okey,tack för svaret :P

En fråga:Honan är  NF mörk  satin och skulle det funka att para henne med bilden som jag la upp på min hanne.Vet inte om han är creme eller gul kan du se det?

UlrikaD
0

Det var väl den hanen från Pippi som var gul enligt tidigare uppgifter?

raudur
0

aha precis,men är han gul eller creme för vissa säger oliga :/

Saraah-s
0

Min hona som har ungar nu är född i september så det är nog ingen fara om du parar henne snart :)

http://www.scattred.snabber.se

mocchino
0

Klart du kan para henne med din hane vare sig han är gul eller creme, spelar ingen större roll. :) Funkar bådeoch.. ;)

Själv har jag nästan bara parat honor som varit runt 8mån och då har det gått bra förutom en gång då honan inte ville ta sig ann ungarna men sånt kan ju hända både unga som små. :) Men jag skulle ju rekomendera att para snart isf.. :) Inte vänta allt för länge.. :)

// Nathalie

raudur
0

tack för svaren,parade henne igår för hon brunsta så hoppas att det tog :P

VilmaFerm
0

Så söt! :D

Adina
0

Vad roligt! :D

Jordgubbsylt
0

Gud vad söt! Grattis till en ny hamster :)

Zheverez
0

ååå vad kul att hon kom till nån här inne så jag kan följa kullen.

7-8mån går bra för första kullen så känn ingen stress.

nf går att para med de flesta färgerna.

hon har mkt svart bakåt, i kullen kom bara svarta och nf.

är hanen gul då kommer skp.

är han creme så får du veta det nu när du testparar.

hur gammal är han nu?

unga hanar kan behöva få para om några gånger innan parningen tar.

går hon tom första gången så para om, det behöver inte tyda på att hanen är streril.

raudur
0

Okey,tack för svaren ska kolla om två dagar ifall hon brunstar :P

Bellen
0

Grattis :D

kajsa_karin
0

Jag har flera gånger parat äldre honor runt 7-8 månader visst jag har försökt tidigare men det har inte tagit