Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1022 ggr
[GeeGee]
0

Kisslukt

Hej!

Jag tycker att hamstrars kiss verkar lukta otroligt mycket. Så jag är lite nyfiken av mig och undrar vad den fräna lukten beror på? Är det maten eller?

Tottes toa luktar fortfarande kiss fast än jag diskar den ordentligt. =/

Sara87
0

En av mina förra honors kiss luktade mycket, eller väldigt starkt är väl mer rätt ord. Vad det berodde på vet jag inte. Men va jag kan förstå kan stark kisslukt bero på diabetes.

[GeeGee]
1

#1 Är det inte vanligt att det luktar starkt alltså? =O

Royalz
0

Jo, vissa av mina hamstrars kiss luktar starkare än vissa andra.

[GeeGee]
0

Ja, okej. För Tottes tialett går inte ens att få bort lukten i och sen är det som typ "frätskador" i den som aldrgi går bort.

Royalz
0

Sån vit beäggning i toalätten får jag också som inte går bort :p

southdakota
0

Min hamsters luktar ganska starkt, men om man byter toaletten varannan dag så luktar det inte förrän vid veckoslutet.

issa83
0

Finns en spray som heter "Piss off" på zoo-butikerna som är jättebra på att ta bort otrevliga dofter. Den tar även bort bakterier ochs pnt så jag använder den när jag gör rent burarna här hemma och sprayar och torkar ur toaletterna med den. Den kostar oftast lite över 100kr men det är en stor flaska och jag tycker den är ganska dryg. Rekomenderas starkt!

nonisaga
0

Mina honors kiss stinger! jag pallar inte betala mkt för piss-off så jag desinfekterar eller hur det nu stavas, varje gång jag städar burar, Hjul, toaletten och annat.

Sara87
0

#4/5 Testa att ha i lite Ättiksprit/ättika på beläggningarna. Låt stå ganska lång stund sen sköljer å tvättar ni ur ordentligt. Ättikan löser upp beläggningarna.

[GeeGee]
0

Jag byter Tottes toa en gång om dagen om ändå så luktar det, fast än jag då har en toa med tak. Men men…jag ska nog testa ättiksprit, det lät smart =D