Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 717 ggr
pysselprinsessan
0

Bråkande dvärghamstrar

Har för en v sedan köpt 2 dvärghamstrar, 2 hanar. de funkade bra ihop de första dagarna men nu e den ena så jagad av den andra hela tiden, tycker så synd om honom han får aldrig va i fred någonstans…Hur ska jag göra? ska jag lämna tillbaka den ena?? det går ju inte att ha ett himla liv i buren så fort de e vakna??

Royalz
0

Om dom inte funkar ihop får du ha dom i separata burar.

Imasy
0

Bråkar de så pass att du tror de kan skada varann? Alltså de slåss och leker inte?

Det är väl så det är med dvärgar, att man får ha i beredskap att ha en extra Bur.

Gasoline
0

Dessutom, har du två utav allt i buren? Läste någonstanns att det kan bli bråk om de inte har ett egen hus, egen matskål osv…

Imasy
0

En annan sak jag funderade på, är du säker på att det är två hanar?

pysselprinsessan
0

Jaaa enligt affären vi köpte ifrån så var det 2 hannar…dessutom så fick vi det infot att de e flockdjur och trivs tillsammans!

det som e otroligt är att nu har de varit sams o gosat i samma hus i flera dagar och gosar mer med varandra än kivas. fast det händer att den ena jagar på emellanåt iaf. Så jag förstår ingenting.. kan det va att de sökte sin plats i rangordningen och nu accepterat detta! 

Tack för era svar!!!!

Zheverez
0

hur går det?