Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 634 ggr
Bulba
0

Varför vill hon inte?

Molly brunstar nu och jag har försökt släppa hanen hos henne men efter ett tag har hon gått på honom… Han var aldrig uppe men slickade henne i baken när hon gick på.

Jag undrar nu, är det normalt? borde hon inte acceptera hanen om hon brunstar??

Bulba
0

Nu släppte jag ihop dom igen och nu tror jag minsann att det var han som gick på henne! Förvånad Vad håller dom på med??

[BARABAZ]
0

Vissa honor accepterar bara hanar under den absoluta högbrunsten, vilken kan vara väldigt kort, ibland på så lite som en timme eller två. Så ibland kan man få stanna uppe natten igenom för att hitta just den korta stunden när det funkar. Det brukar också vara mindre risk för slagsmål ju större utrymme de har, så med en sådan hona är t.ex. golvet eller badkaret att föredra framför hanens Bur eller en parningslåda.

Bulba
0

Men jag tror inte längre att det är hon utan han… Han vill inte para sej utan bara gosa och slicka henne…

Royalz
0

Nu snor jag din tråd lite här men..

Ballerina brunstar från 6 på morgonen till 1 på eftermiddan. Hon ställer sig i parningsställning under hela den tiden. Är hon i högbrunst hela tiden då eller? Hon har alltti gjort så. Tänkte det är bra att veta tills i sommar då hon ska paras.

[BARABAZ]
0

Ah… Ja, vissa hamsterpojkar är lite sega. Tungan ute Men fortsätt försöka, rätt vad det är så begriper han!

Bulba
0

E bara rädd att det händer något med nån av dom…

nonisaga
0

#6 var berädd på att sära då, annars kan jag komma över?

[BARABAZ]
0

#4 Kan vara så, men kan också vara att hon ställer upp sig hela brunsten och inte bara högbrunsten.

#6 Förstår det. Men känner du dig orolig så prova bara korta stunder i taget. Det är ganska sällan ändå att de skadar varandra nämnvärt. En blomspruta kan man ha till hands om man känner sig osäker på att gå emellan med händerna.

Bulba
0

Har suttit nu och bevakat dom med en gallerbit i handen, beredd på att sära dom men det händer verkligen ingenting! >.<

Jag ger upp nu… tror det blir till att byta hane… igen. Rynkar på näsan

nonisaga
0
Bulba
0

Jag vet inte vad jag ska göra annars. Testar en sista gång nu…

nonisaga
0

hur går det?

Bulba
0

Nej dom började bråka igen… Gråter suck…

nonisaga
0
kajsa_karin
0

Vissa individer passar inte i hop.

Malliga Malin hade slagit alla hanar innan men när hon fick träffa Isbiten blev det förälske vid första ögonkastet kan vara att hon inte gillar honom

Zheverez
0

vissa grabbar är inte pang på utan vill viska i örat, tvätta körtlarna hennes el uppvakning innan de parar sej.

sätt inte hanen hos honan för honor brukar försvara sin Bur hårdare än hanarna.