Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1025 ggr
amela87
0

Celastine är med bebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under dom senaste dagarna har min hona (Celastine) (lite över 2 mån) blivit tjockare o trött.
För 2 veckor sen råkade min hane (Bandit) komma in i hennes Bur o så blev d en parning.
Trode dock inte att det tog för att hon va så ung.
Men nu visar d sej att hon är hög dräktig. Hon är precis lika gosig som vanlig men boar lite försiktigt. Ville bara dela med mej om infon.
Är jätte orolig o vakar över henne som en hök, ska hålla koll på henne så allt går smidigt.
Tyvärr händer sånt Sad Hon beräknas föda på måndag.
Trots sin tjocka mage e hon hur go o söt som helst.
 _Nån som har något bra råd lr erfarenhet ang unga dräktiga honor?

_Kram Amela

Raja
0

Usch vad jobbigt när sånt händer men tyvärr blir det ju så ibland. Har själv en liten houdini-mus som rymde en helg och nu har ungar. Ge henne riktigt bra mat och mycket att boa med är väl det man kan göra. Syster Opal och jag håller tummarna för att allt går bra.

amela87
0

#1 Ja tuvärr händer d, ska uppdatera med nyheter. Åh tack så mycke! pussa syrran från ossFlört

chocomian
0

Jag hoppas verkligen allt går bra för henne!

Här har man försökt få sin hona dräktig 5 ggr och din blir det pang bom! Vad olika hamstrarna är! >_<

amela87
0

#3 Tack så mycket! <3 haha gu så lusstigt d kan bli. Ja dom va bara inne ihop i 5 min. Bandit måste ha super spermier lr nått XD

chocomian
0

#4 Hehe :D ja, det måste han absolut ha! Eller inte fått sig något på länge ;) eller alls förresten?! :P

amela87
0

#5 Haha dom måste verkigen klickat där ;) Han har adrig fått sej nått XD hahah!

chocomian
0

#6 Det förklarar kanske saken :D

Uscha.. så ung hon är lille tjejen :\ hoppas verkligen allt går bra!

amela87
0

Gav henne massa bo matrial så hon kan bygga ett fint bo. Hon är väldigt ivrig på att vilja gå upp i handen, när ja tar upp henne korrar hon ifrån sig ljud som om hon försöker prata. Som att visa att nått är på gång. Gav henne extra mat o nytt vatten. Min älskade Nisse (min dvärgvädur) låg utsträkt vid hennes bo låda som någon sorts beskyddare, tror att han oxå kände på sig att nått är på gång. Försöker att låta bli o ta uppe henne för hon MÅSTE vila, men hon gör d inte lätt när hon skuttar upp o vill ha pussar.Glad Så nu är d bara att vänta o se.

Ebba-A
0

Oj, det låter inte så bra :/

Jag tror inte att födseln blir några problem, det är nog att ta hand om ungarna som tar på honan mest. Klarar hon sig (vilket vi hoppas att hon gör!) kommer hon antagligen stanna i växten.

Har själv vart med om en "tjuvparning" (eller djuraffären där jag köpte henne hade henne tydligen med en hane). Honan var 3 månader när hon födde, klarade kullen jättebra. Hon födde ca 9 ungar, och det trillade bort 5 på en vecka. Sen dog honan av okänd orsak, och vi tog bort ungarna.

Men hennes död berodde troligen inte på kullen, utan att hon var sjuk.

Hoppas det går mycket bättre för dig och din sötnos :D Hoppas hon luras och bara är skendräktig.

Värd på Choklad iFokus

[BARABAZ]
0

#9 Högst otroligt att det skulle vara orelaterat till att hon fick en kull.

Hur som, ta inte ut några sorger i förskott Amela, det kan gå bra också. Mata henne massor. Kalcium, d-vitamin och protein är det allra viktigaste, förutom torrfodret. Ägg, lite fetare mild ost och hasselnötter är bra att ge för det.

Ebba-A
0

#10 Jag vet nu efter flera som köpt i den djuraffären som dött på samma sätt, men inte vart dräktiga. Men det kan ju bero på kullen också.

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Ta bort ungarna från henne direkt efter hon fött? Det skulle jag gjort om jag haft en så ung hona som fick ungar..

[BARABAZ]
0

#11 Hon kan ha varit sjuk innan, men utan kullen hade hon kanske klarat sig. Ung hona + sjukdom + kull = ingen chans alls.

amela87
0

#9 Oj d lät inte så bra =( Kan det va så att vissa zoo hamstrar e mer sjuka lr spykiskt ärrade än hamstrar från en uppfödare?

#10 Tack så mycket! Jag försöker så gott d går,har inte sett några problem än iaf,  Varierar mat verje dag :)

Ebba-A
0

#13 Jo, det är självklart att hon hade haft större chans att överleva då.

Värd på Choklad iFokus

[BARABAZ]
0

#14 Zoohamstrar som kommer från grossister har ofta sämre hälsa över lag, på individnivå kan det skifta.

amela87
0

#16 Ok tack :)

Alexandra-S
0

Hoppas det kommer gå bra! :)))

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

amela87
0

#18 Tack ^^

Veero
0

Hoppas allt går bra :D Hon är så underbar söt och samma med Bandit, kommer iaf bli underbara ungar och super söta ;D

amela87
0

#20 Ja tror ja oxå :) Tack!

amela87
0

Nu har hon fött bebisarna, vad jag kan se blev d runt 10 ungar. Allt verkar bra än så länge, dom verkar inte mindre lr nått va ja kunde se. Hon e så duktig! Ska hålla koll på henne idag. Glad E så stolt över henne!Kyss

(Man kan tydigt se att vissa är rödögda)

(Hon har mer bomatrial än va d ser ut =P )

raudur
0

va sööta,hoppas att det går bra nu då :P

amela87
0

#23 Tack så mycket! Får hoppas d Glad

Veero
0

Grattis till ungarna, får hoppas att allt går bra för dom :D

Sara87
0

Grattis till ungarna, håller en tumme jättehårt för att det ska gå bra för den lilla familjen…

amela87
0

#25 & 26 Tack så mycket! Flört 

Hon verkar veta vad hon sysslar med. Boet är jätte fint byggt o nästan alla ungarna ligger säkert där,utom några som är på vifft. Men jag hjälper till att hålla dom vid mamman. Celastine har gått ner i vikt nu o äter duktigt.

Här är min hemsida iafall ni vill veta mer om uppfödningen Tungan ute

Banditens hamsteruppfödning

kajsa08
0

Å, grattis, tyckte inte hon såg dräktig ut på bilden du skickade, men det var hon tydligen!

Kanske man får knipa en bebis? Kram till dig, Bandit och Celastine!

amela87
0

#28 Hehe hon luras bra på kort ;) Tack så mycket! Kan du nog göra, finns gott om dom. Massa kramar från oss alla!

Här kommer ny bild på bebisarna. Dom ligger så bra där i sitt djupa bo o blir bortskämmda med massa go mjölk. Upptäkte att några va rödögda! Skrattande

vekan
0

Vad roligt att allt har gått bra! Både Bandit och Celastine är bedårande.

amela87
0

# 30 Tack! :) Ja d e dom verkligen, kunde inte ha valt bättre föräldrar att starta min uppfödning med Glad

nonisaga
0

Hoppas allt går bra med mamma o ungar, och grattis :)

amela87
0

#32 Tack ^^

amela87
0

Tråden kan låsas. Uppdateringen på bebisarna fortsätter i tråden Celastines bebisar - Bildtråd Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer