Orkar inte dra runt hjulet!
Har just fått hem mitt Rolly-hjul 27,5 cm och märkte att det var väääldigt segt att dra runt hjulet.
Totte kommer ju aldrig att fixa det. Kan det stämma att det ska vara så trögt, för det verkar inte gå att justera?
Visst är det till råttor mm men alla råttor är inte så stora och jag är tveksam om ens de kan dra runt hjulet.
Någon som vet vad jag kan göra? Eller har ett liknande Hjul?
Smörj hjulet med olja.
Värd på Choklad iFokus
Men då gnisslar det något fruktansvärt.
Och så tycker jag att det inte borde vara så trögt…är det ingen som har ett sådant stort Rollyhjul?

Jag har haft massor och alla har tyvärr vart helt värdelösa om jag får säga så! Jag bytte till Metallhjul, funkar perfekt för mig. Men annars så är de nog bara att smörja… :)
# 3 Har du haft just Rolly Hjul också? I så fall vad var det som gjorde hjulet så dåligt och värdelöst? Men metallhjulen låter väll och skramlar?
#4 Går ditt lilla Rollyhjul tungt/trögt? Hur kan det låta så mycket? Gnisslar det eller är det ställningen osm gör att hjulet låter?
Jo, det stämmer. Råttor ska inte ha Hjul över huvud taget! Så dumt av dem att skriva det.
Ja, gör gärna det. SÅ nu låter de inte alls eller?

Inte någonting!!
Vad har du för metallhjul då?

Måste säga att jag nog är blind för jag knapps för bilden förestället :p haha…
Har du någon bättre bild? ^^
#5 Jag vet inte riktigt va det är som låter. Det gnisslar inte iaf, kan göra efter ett tag. Tycker nog det mest bullrar å "susar" eller hur jag ska förklara det.