Rexas ungar - Vad hände sen?
Ni som vart här lite längre har nog vart med och följt Rexas ungars uppväxt Hösten 2007. Ni kanske vill veta vad som hände sen?
Då:
2/9 2007 födde Rexa (nf kh) 10 ungar. Pappa var Hasse (även han nf kh).
Efter en vecka var det åtta kvar. Alla var nf kh.
Dom blev 4 veckor och det var dags att flytta från mamma. Jag hade turen (trodde jag) att fem av ungarna flyttade till folk jag kände, två stannade här och en flyttade till Bella-R (föredetta Medarbetare här).
Goldfinger - Mina kusiner
Norpan - Mina kusiner
Tussan - Hasses ägares syster
Lusen - Min kompis
Loppa - Stannade
Abbe - Bella-R
Diddi - Stannade
Ralph - Hasses ägare
**Nu:
**Tyvärr så bor bara två av "ungarna" kvar hos samma person jag sålde den till. Norpan och Diddi. Två vet jag att dom inte är vid livet. En vet jag att hon lever. Tre vet ingen något om just nu. Varken Rexa eller Hasse lever längre.
**Goldfinger:
**Honan Goldfinger flyttade till mina kusiner. Jag har träffat henne regelbundet. I Mars 2009 omplacerades hon pga att min kusin (han som ägde henne) hade tröttnat. Nu bor hon bra hos en barnfamilj.
**Norpan:
**Norpan flyttade till samma kusiner som Goldfinger. För ett år sedan fick hon en kull, kan dock inte minnas på hur många. Eftersom hon hade massa nf bakom sig, och hennes fästman också var nf blev det en kull med bara nf. Hon bor ännu kvar hos min kusin.
**Tussan:
**Tussan flyttade till Hasses ägares syster, våran familj är nära vänner med hennes familj. Dock omplacerades hon ca ett halvår gammal, vet inte till vem. Vet inte om hon lever eller inte. Vet ingenting.
**Lusen:
**Lusen flyttade till en av mina närmsta vänner. Egentligen skulle hon stannat här, men pga platsbrist och att min kompis nyss förlorat sin hamster fick hon flytta.
Hon hade ett jättebra liv. Tyvärr somnade hon in sommaren 2008.
**Loppa:
**Loppa var min skyddsling, den minsta i kullen. Så otroligt söt. Hon fick stanna här. När hon var ca 2 månader råkade hon ut för ett fall och bröt svansen. Men det hindrade henne inte från att leva sitt liv och busa som en frisk hamster. Hon var rymmardrottningen här. Oräkneliga gånger rymde hon ur sin Bur. Tillslut var hela dunan lappad med allt från reflexer till femkronor.
Roligaste var när jag vaknade mitt i natten av att något var i mitt täcke och kröp. Fick panik. Men vågade tillslut titta in i täcket och där var ingen mindre än Loppa.
Hon hade haft tråkigt, gnagt sönder buren mer, hoppat ner från mitt skrivbord, sprungit över golvet till min säng, klättrat in i mitt påslakan som hängde ner på golvet, klättrat upp och väckt matte.
Rymningsförsöken slutade dock när hon flyttade in till en gallerbur.
3 Februari 2009 somnade Loppa in, efter att ha vart lite skakig i flera dagar. Hon var då 1 år och 5 månader gammal.
**Abbe:
**Abbe flyttade somsagt till Isabella (Bella-R). Dock kunde hon inte hantera honom, han bets och var agressiv. HAn omplacerades ganska snart. Både jag och Bella har försökt kontakta nya ägaren utan framsteg.
**Diddi:
**Diddi stannade här eftersom vi inte fick henne såld. Hon parades 30/1 2008 med Dudde (lh nf). Dock tog inte parningen och det blev ingen omparning.
Nu bor hon hos min lillebror, har det jättebra. Dock har hon på senare dagar blivit en riktig stinkbomb och luktar massor. Men hon är jättesöt med sina stora klara ögon!
**Ralph:
**Ralph såldes med Tussan. Exakt samma sak med honom.
Känns lite halvtrist att jag inte vet vad som har hänt med tre av grisarna, eller om dom ens lever. Har dom blivit föräldrar? Såldes dom än en gång?
Det är tyvärr något jag troligtvis aldrig får svar på…
Värd på Choklad iFokus

hoppas nån läser här å känner igen sej så du får veta hur det gick för de tre också.
#1 Jo, det hoppas jag också! :)
Kan tillägga att om någon känner sig träffad, att dom kan ha en av "ungarna" så är det bara skicka PM så kan ni få namn på dom som sålde hamstrarna :)
Värd på Choklad iFokus