Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1167 ggr
Mirzadancing
0

Två hamstrar i en delad bur ?

Hej jag undrar om två hamstrar har bårkat och inte klara längre att vara i samma Bur , kan man ha denna buren då ? ,Känns ju inte helt säker men men , alltid värt att fråga? :)

Länk bilden ;

http://www.webshop.maxipet.se/index.php?act=viewProd&productId=747

mocchino
0

Vi hade en delbar Bur till våra dvärgar när jag var liten. Och dom bråkade ju fortfarande med varandra genom gallret men dom skadade ju inte direkt varandra.. Inte mina iaf, kanske bara hade tur?!

Men det som är är ju att varje del blir ju väldigt liten! Vet inte ens om det blir godkända mått längre när du delar på buren.. :S Blir ju alldeles för litet i mitt tycke iaf..

Så att istället för att köpa en sån där så kan du lika gärna köpa ungefär samma storlek begagnat på blocket för säkert ett billigare pris! ;)

// Nathalie

smiff
0

Näe, tkr jag inte är en bra idé.. som #1 sa.. De bråkar genom gallret.. Så jag tkr du ska köpa varsin Bur till dem :)

Men om du byter ut galler väggen mot typ plexiglas går det nog fin fint tror jag :)

Mirzadancing
0

Assoo jag har bara en hamster, ja ba undrar om man kunde ha så

mocchino
0

Undra på du! :) Bättre att fråga och få svar än att undra och inte få veta! :)

// Nathalie

[Hamster95]
0

Jag tyckte den såg rätt mysig ut men jag skulle dock bara kunna ha den till ungar eller möss.

jacob77
0

jag tyckta att varje del såg väldigt liten ut

HelenaR
0

En halv Bur har en yta av 0,088kvm och reglerna säger att dvärg ska ha 0,090kvm så det är för litet. Jordbruksverkets mått är absolut minsta tillåtna så det ska man nog inte tumma på.