Äntligen! Nalas ungar har kommit:D

Grattis till kullen, lagom många :)

ja det känns som en bra första kull:D
Grattis , lycka till med de små 
Grattis :)

vad roligt
dom är supersöta
, grattis

Vad fina föräldrarna är.
/ Maria. med-arbetare på Sommar

vad roligt, grattis!
Vad är Nala för färg? creme? Hon var jättefin!

Nala är offwhite sa kh ;) fast hon är skp också, det är jag och "Zheveres" nästan säkra på på grund av färgskiftningarna hon har ;) får väl se hur ungarna blirD:

Grattis till dom små!, söta föreldrar

grattis å kul att det blev en kull denhär gången.
ska bli kul å se hur färgerna blir på de små liven å om nån blir rex.
sa får du garanterat.
På bilden i inlägg 5 tycker jag mej se en svart bandad. Ska bli spännande att se vad det blir för färger
Vad roligt!
Grattis :)
Va skoj! Massa Grattis till dig & Nala! Nala är verkligen jätte fin 

#19 ja, haha jag såg det också :D hoppas jag får många olika små bäbisarD: nu bäddar Nala för fullt åt dem:D och bebisarna spratlar som små karatebäbisar:D Men jag har tänkt på att de är ganska mörka redan för att bara vara 1-2 dygn. kanske är de 3 dygn, man kan väl inte veta exakt när de kom? jag tror de kom natten till den tolfte men jag är inte säker ;) aja det spelar ju inte så stor roll.
#21 Tack så mycket:D hon är superdunder fin tycker jag med:D
Nu måste jag till skolan och skriva Nationellt prov i Engelska:S önska mig lycka tillD:

kan jag ta ur nala ur buren eller är det för tidigt? skulle vilja hålla i henne lite. var jättelänge sedan:/ bara i någon minut eller så? tror ni det gör något?

tittade till dom precis, nala var uppe och jättepigg så hon fick komma upp en liten stund. passade på att titta ner i boet och där såg jag sex stycken :D ingen har gått bort än ialla fall D: Såg också att en ser ut att vara bandad och kanske såg jag även en som såg ut att ha ljus fläckar. kanske en skp? jag får se:P bara tiden avgörD:
Vad roligt :)
Lycka till med dem små! :D

några dar till å du ser då färgerna ändå mera.
Vad roligt, grattis till kullen! 

tittade till de och en låg på rygg och då såg jag att den hade som små spenar, borde vara en hona då va? :D
Annars tar nala han om de jättebra, och idag såg jag när en bebbe gäspade :D sååå söt den var:D
Väldigt svårt att ta bra bilder så de kommer sen när de är lite större ;)

bilderna är väldigt suddiga för min kamera är världens sämsta! men man ser lite ialla fall ;)
Grattiskramar till kullen! 
Undrar vilka färger det finns i kullen :)

ja det är det jag undrar med:D om ett par veckor ser man ju bättre:D ska i väg på onsdag till London, men mamma får då uppdraget att ta hand om dem och ge mat och så. fast då kommer det nog inte komma några bilder. Men jag är tillbaka på lördag kväll/natt och då ska jag försöka uppdatera med bilder:D
Men en till uppis kommer nog på tisdag kväll :D
Gud vilka gulliga små bollar! Jätte kul att du har fått bebbar :D! Lycka till säger jag bara :)

tack:D ja de är såå söta:D

bara mörkisar 
hoppas nån blir sa å att även nån blir rexad.
knubbisar ser de ut att vara.

Grattis, perfekt antal:D

tror ni alla blir svarta?

vilka söta små. och sex st är ju ett bra antal ungar 

å dendär med bra bandet sicken frestelse.
ska bli kul å se de nya bilderna.
nu när du kommer hem så kommer du tycka de vuxit otroligt mkt under de dar du missat.
Grattis till bebisarna!! Ser ut som svarta allihopa… 
härligt med småkorvar!

hej!
nu är jag tillbaka från london, som var jättekul:D
när ja km igår så var det full fart på de små bebisarna som verkligen har vuxit som ogräs:D fast jag såg att en liten rackare är väldigt liten om man jämför med de andra. Hoppas att den klarar sig.har försökt att ta lite bilder men de är inte så bra men jag lägger upp några i alla fall.
i dag är de 11 dagar.

Vad söta dom är :)
Vad betyder sa?

#51 sa = satin 
#52 Juste :P Ibland får jag verkligen hjärnsläpp..

apropå satin, hur snabbt kan man se om en unge är satin?
Tror att det brukar synas bäst vid 3-veckors ålder eller så.. Rätta mej nån om jag har fel?

de små ungarna brukar vara de envisaste å klara sej mkt bra.
hittar de nåt gott så försvarar dom det ordentligt å vägrar dela med sej.
att ta ut en liten å försöka få den att äta extra mkt funkar oftast inte. de blir stressade å vill inte äta i ny miljö el ensamma.
jag brukar istället lägga mat framför den lilla när den är ute å knatar. den får rårivna morötter,hackad gurka,hackat ägg,lite cocos,riven ost etc då hinner den få i sej lite å kan hamstra innan syskonen dyker upp å vill roffa åt sej av det goda.
tror nog den lilla klarar sej.
hur mår de små liven å mamman idag?

Så söta dem är :*

:P Grattis

märkte i morse att den lilla tyvärr hade gått bort. Jag hittade den i boet men den var sten död och någon hade gnagit lite på den :/
De är andra är hur pigga som helst och piper och småtjabbar lite :D Nala verkar lite trött på att hela tiden behöva mata de. fast de äter annan mat nu också. Barnmat är en stoooor favorit. I dag serverades det paste med köttfärssås och gurka.(från barnmatsburk) En unge stoppa ner hela ansiktet nästan :D haha så sööt :D
bilder kommer kanske i morgon. har det väldigt hektiskt nu för det är så himla mycket i skolan just nu så det är lite dåligt med bilder. MEn det kommer sen, i helgen lovar jag att bild bomba! nu måste jag skriva en förbaskad labbrapport :D

tråkigt att den gick bort men tyvär är livet hårt ibland.
de andra fem ser så runda å goa ut.

Så söta dom är :*, jätte fina :)

Jätte söta! :D

grattis

nu har jag köns och namn bestämt mina ungar:D det är 3 honor och två hanar :D
det är riktig fart på dem nu! så roligt att se:D
lite biler kommer här på var och en för sig :)

så det var alla fem. hjälp gärna till och säg vad ni tror de är ;) är absolut inte hundra. just både fuji och sawadee är vit på hela magen vad är det för färg? om de är svart aoch har ett vitt band med? har alla bandade det?

kommentera gärna :D

Jättesöta är de allihopa! :D
Hoppas någon eller några blir satin ;)

hoppas det med:D

Om de har helt raka morrhår så är de inte rex, då är morrhåren krulliga istället.

Bandade hamstrar ska ha vita magar! :) Så det är inget konstigt att de bandade har vita magar utan det är precis som det ska vara. :)
// Nathalie

när visar det sig att de är krullig då? har hört att det kan komma och gå lite: P

Kolla på morrhåren! Där kommer det inte och går utan är dom rex så krullar sig morrhåren och det stannar så.. :) Det kan man se redan från när dom e bara ca 2v lr så.. :)
// Nathalie