Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 779 ggr
Hamstern96
0

Vad hände?

Idag när jag satt på mitt rum hörde jag ett konstigt ljud från min hamster Imsevimses Bur, jag kollade till honom och då var han helt stel och kall, jag såg inte om han andades. Jag gick till min syster (som nästan är delägare på mina hamstrar) och hon kom och tittade på honom och då vaknade han, nu mår han fint. Jag undrar vad som hände, han var helt stel och kall, 3 minuter senare så levde han utan att vara värken stel eller kall :S. Kan han ha gått i nån sorts Dvala? någon som varit med om detta förut? Det är lagom varm i rummet där hamstrarna är så det skulle vara konstigt om han gick i vinter Dvala. Han har aldrig gjort så förut och inte någon av mina andra hamstrar jag haft heller :S. Någon som vet vad det kan vara?

mvh Caisa B

Sara87
0

Han sov troligtvis väldigt djupt. Han är sej själv nu eller?

Hamstern96
0

Det har inte hänt igen iaf, han är pigg (om inte lite för pigg) och mår bra :)

aliciia
0

Epelepsi ? Det är ju inte det vanligaste, men det förekommer

N-D-U
0

Hamstrar kan "dö" och börja leva sen igen har jag läst.

om det är kallt blir det som ett sorts ide och man kan luras av dom och tro att dom dött fast dom igentligen bara är i väldigt djur sömn.

Ena våran hamsterhane gjorde så Flört

novas-hamster
0

Det är så att hamstrar kan å i " dvala" tex om det blir ett snabbt tempratur fall. tror de går i Dvala runt 10 + grader. bara lite snabbfakta Skrattande kram noomie

Zheverez
0

så kallt som +10 har nog ingen inomhus så jag gissar på epelepsi

Hamstern96
0

Epelepsi har han inte för då skulle han ha fått krampannfall och det har han aldrig fått. Nej, det är ca 22 grader i mitt rum x). Har lyckats komma på att han nog sover väldigt djupt, har hänt några ggr nu, men jag låter honom vara så vaknar han igen sen :), det är i alla fall inte något farligt.