Stjärnbilds-kullen 2
Hittade en rex till idag! Så nu ser utfallet i kullen ut såhär:
Hona: Offwhite rex r.ö
Hona: Offwhite b.ö
Hona: Offwhite b.ö
Honor: 6 creme
Hane: Offwhite rex r.ö
Hane: Caramel rex b.ö
Hane: Offwhite s.ö
Hane: Offwhite b.ö
Hane: Offwhite b.ö
Hane: Caramel
Vilka som redan är tingade och vilka som finns kvar finner ni på hemsidan under "aktuella kullar"

Så söta så :)
Oj, var det två rö i kullen?
Grattis till rexarna, förresten!
#5 ja det var visst det, en måste ha gömt sig väl:) Tack, ja det var en extra överraskning att få rex. Inget jag hade väntat mig alls!

Är det stor storleksskillnad på bebisarna eller luras bilderna lite? Tycker jag ser en jättestor créme och en liten offe på bild #2.
#7 det är tyvärr en riktigt stor skillnad storleksmässigt på vissa. Har en pytteliten cremehona i kullen tex…Men jag matar på som bara den och Brie gör också sitt bästa men mjölken har kanske inte riktigt räckt till till alla…:( Men alla äter pasta, grönsaker, gröt , Barnmat och kraftfoder med god aptit.
#8 Blir så ganska ofta, speciellt i stora kullar som den här. Tycker du varit jätteduktig som klarat de små, de tar sig nog ska du se!

De är väl bara två veckor lite drygt? De har ju tid på sig att växa ikapp sig. Följer "min" tjej med spänning.
#10 Åhå, är det i denna kullen Figaros lilla fästmö finns? *nyfiken i en strut*
Ja jag hoppas de ska växa på sig:) Men annars blir väl några lite mindre, och då får de vara så, jag är glad att så många klarade sig:)
#10 ja hon är fin, och verkar så snäll om man kan ha nån åsikt om det redan hihi hon är rent storleksmässigt bland dom i mittenskiktet

#11 Jajamensan. En liten off-white rex tös till min s.ö vit satin Figaro.
#12 Tror nu när de äter såpass mycket "riktig" mat och inte bara mjölk att de kommer att växa på sig bra allihopa!

Min ena hona jag har kommer från en kull med 11st bebisar. Hon var bland de minsta i kullen men är idag en stor och fin 2½månads söt tjej :)
#14 precis, sånt kan ju ändras, jag gör så gott jag kan här hemma med stödmatning och sen får ni ta över och göda era godingar:)

Japp :) Min lilla hona ökade 20gram på en vecka efter hon flyttat hem till mig :P
Sötnosar :)
Klart det behövs stort matfat till allihop! 

Så fina!
När får vi veta vad de ska heta då? Eller har jag missat det?! *nyfiken*
#21 nej namnen är inte utlagda än. Jag har en lista med namn som alla som tingat hittils får välja namn ifrån. 3 st kvar ska välja namn och sen sätter jag namn på resten, de som inte är tingade än. I morgon eller i övermorgon komer nog namnen här
Kan avslöja att min hona ska heta Aquila:)
#22 Aquila, vad fint! Vad betyder det?
Det spelar ingen roll hur många kullar jag tar, tror aldrig jag kommer tröttna på att hitta på namn, det är snudd på halva nöjet med att föda upp. *haha*

Då kan jag avslöja att min tjej heter Cassiopeia. (Cassie)
Vilka små sötisar! 
#23 Aquila betyder "Örnen" på latin och Ulrikas flicka heter Cassiopeia :) Denna kull blir döpt efter stjärnbildsnamn på latin. Finns jättefina namn!
Cassiopeia har jag ju hört, har alltid tyckt om det namnet. Aquila var nytt för mig däremot.

Min hona ska hete Gemini :D
Kan någon hjälpa mig. Jag blir inte klok på en hane jag har. Har antagit att han är offe då han varit sååå ljus, men ju mer jag tittar destå mer tycker jag mig se en liiiiiten nyans skillnad åt det mer mörkare hållet när jag har honom intill sina offe bröder… vad tror ni? Det är såå liiiten skillnad.. kan han vara offe fast mörk…eller är han caramel trots allt?
Här kommer namnlistan och tingningarna
**Honor:
Cassiopeia** Offwhite r.ö rex Tingad
*Pyxis* Creme Behålla
*Gemini* Creme Tingad
*Aries* Creme Tingad
*Hydra* Creme Tingad
*Auriga* Creme Tingad
*Sagitta* Creme
*Aquila* Offwhite b.ö
*Tucana* Offwhite b.ö Tingad
Hanar:
Aquarius Offwhite r.ö rex Tingad
Orion Caramel Tingad
Draco Caramel b.ö rex Tingad
Capricornus Offwhite s.ö Tingad
Libra Offwhite b.ö Tingad
Taurus Offwhite/caramel?
Härligt söta ungar :-)
#29 Utifrån bilden så vill jag definitivt ha honom till bö offwhite och inte caramel. De kan variera väldigt i nyans. Det vanligaste med offwhite numer tycks vara den ljust, ljust vaniljgula, men alla offar jag haft och även som fötts hemma hos mig har varit i princip kritvita. Jag gillar de små vaniljtussarna mest, tycker de blir för lika sö/bö/rö vita annars.
#30 Ulrika, du inser hur lycklig du är, hoppas jag? Först Figaro och nu denna lilla goding. Du måste ha varit Moder Teresa i ditt tidigare liv. 

#33 Jättefina namn! Pyxis var häftigt!
#29 oki så han är förmodligen offe trots allt då. Men kanske, som du säger, mer åt vanilj (som sin mamma) än kritvit som de andra?
ja det namnet växte hos mig så tillsut beslöt jag mig för at byta från Aqulia till Pyxis:)
De är ju bara så söta. Kommer nog bli riktiga skönheter av dessa :D Synd bara att det är fullt hemma, blir riktigt frestad när jag ser så fina cremar och offar överallt 
#36 Caramel ska se ut som creme nyansmässigt, och i den här åldern innan de fått fluff är pälsen ofta mörkare än vad den kommer vara om någon vecka, så chansen att han skulle vara caramel är i princip obefintlig. De är aldrig så ljusa. Precis som du skriver är han nog lik mamma Brie! 

Fina namn! :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#35 Det låg en del planering och en gnutta tur bakom det hela. Stod på kö på en rex-hona från en annan kull sedan innan parningen tom. Men det blev ingen rex i kullen alls. MEN pappan till den kullen är farfar till den här så det blev ju rätt iallafall på nåt sätt.
#40 men nu snurrade du till det:) Det är ju morfarn till den kullen du tingade i först som är pappa till den här kullen jag har:)
Precis, till min kull är Hero morfar, Love U är hans dotter, och Hero är då pappa till Isabelles kull =)

Det är ju klart jag menar det.
Så går det när man gör sjutusen saker samtidigt. Hjärnan hängde tydligen inte med där. Tur att ni redde upp det hela.
Ja det är inte lätt det där, blev för mycket motalavikens hamstrar inblandat där =)

Men det kan det väl ändå inte bli?
#42 Nej, men vad otroligt söt! 

#42 Vilken underbar bild! 
#46 jag menade med de 2 kullar du har visat intresse för 
Så underbart fina 
Grymt gulliga hela högen <3
Såå söta !

Visst är det härligt när de klänger så där när man sätter ner handen?
#57 ja det är underbart! Man blir aldeles varm i hjärtat. Jag vill behålla allihopa!!

#60 Oj, vad jag önskar att jag inte förstod vad du menade…..
Superfina ungar! Förstår att du känner så
#58 Fin <3
Nuttiga de är. 
Vilka fina ljusa färger :)

Så fina! Hade man inte sparat ljusisar hemma här redan så hade fasenimig någon mer slunkit med.
#69&70 Åh, har du en såndär majstuggis till hamstrarna?! Vad smart! Saknar dem, finns inga tillräckligt stora för min vovve längre. Har inte tänkt på att köpa dem till hampisarna faktiskt, måste jag ju pröva sen!
Funkar ju jättebra till hamster, har gett dem det sen jag köpte min första hamtser faktist=) Jättebra för tänderna !

Men åhh vilka söta små fluffisbebisar, man blir bra bebissugen,,,:)
#73 Ja de är verkligen jättebra, har de där tugg-grejerna till både guld och dvärg och de gillar dom verkligen! De håller ju länge också trots ivrigt tuggande:)
#75 Ja de är toksöta nu, 4veckor gamla idag:) Finns en cremehona och en offwhite b.ö kille kvar