Mina hamstrar trivs inte med varandra!
Hejsan! =)
Mina två hamstrar Gucci och Gizmo kan inte vara i samma Bur dom biter varandra ibland men annars brukar dom inte vara osams dom brukade sova tillsammans förut.. Men nu vågar jag inte ha dom i samma Bur, dom kan ju skada varandra? Båda hamstrarna är honor och den trevliga tjejen jag pratade med i djuraffären där jag köpte dom små busfröna sa att det skulle gå =S så nu vet jag inte riktigt vadd jag ska göra!? Jag vill gärna att dom är tillsammans så dom får sällskap när jag inte är med dom sen hade det blivit mycket enklare att städa när dom är i en och samma Bur..
Tacksam för svar och tips
/MVH
Alex

Är det dvärghamstrar?
Japp två små mulliga dvärghamstrar ^
Trivs dom inte med varandra så sära på dom, annars kan man råka ut för tråkigheter som slagsmål som slutar med döden.
Värd på Choklad iFokus

#2 Du kan köpa varsitt bohus varsin mat skål och varsin vattenskål om du har gjort det eller om det inte funkar så bör du sära på dom.
Ofta går det bra att ha två dvärgar boendes ihop, men långt ifrån alltid. Vissa kan plötsligt börja bråka efter att länge ha bott harmoniskt tillsammans. Och har de väl börjat bråka så är det tyvärr bara en lösning, att flytta isär dem…För annars kommer det sluta med dödlig utgång.
Jag är bara väldigt nervös över att dom ska börja bråka och slås igen när dom inte har galler mellan sig.. Dom verkar väldigt intresserade av varandra i alla fall
JAg tycker inte att du ska försöka ha dem ihop om de har bråkat så mkt innan.. Brukar sluta illa…
Jag tror jag upptäckt dom bråka två-tre gånger och då bet den ena hamstern dena andra =/
Mille: Okej jag funderar på att inte ens försöka =//
#9 Ja.. det kan nog vara ganska bra om de biter varnadrsa o så
Kanske lika bra att dela på dom då.

dvärgar gnager inte lika mkt som guldar så plastbackar funkar bra som Bur till de små söta liven.
en 50L back blir ett stort å bra hem.
alltså behövs inga stora pengar slängas ut på Bur till en dvärg.
bråkar de mkt så sära på dom.
kan ju också vara så att honan är dräktig å då är hon ofta sur på hanen å ber honom bo i ett hörn så hon får vara ifred.