Väääldigt långa klor
Peperoni har väldigt långa klor. Kolla bara på den här bilden! Han har en sten i sin Bur men den hjälpte inte särskilt mycket :/ Han lider inte av dem, men..
Vad kan jag göra för att få dem kortare? Det går kanske inte att klippa, för då kanske man råkar klippa i tassen
;/
/ Elin
Oj, dom ser väldigt långa ut.
Ta en vanlig nagelsax och klipp lite försiktigt. Var jättenoga med att inte klippa för kort för då kan du komma ned till pulpan och då börjar det blöda och det gör ont på hamstern.
Lycka till!

jag har fått klippa klorna på min dvärghamstrar med även fast jag hade stenar ;) men om man är försiktig och har en bra nagelsax så går det oftast bra. Det kan vara lättare om man är två. En håller och en klipper ;)

Om det känns osäkert kan du ju åka in till en djuraffär eller så. :) Dom har klippt massa av våra gnagare under åren :)
Jo jag tycker det är lite läskigt att klippa hans klor, även med en nagelsax. Det är bara vänstra tassen som har en jättelång klo.. Men om man lägger stenen på ett ställe han rör sig mycket på kanske? :)
låt han springa på sandpapper ;D ?
#5 Hihi, funkar det? 
Ingen aning om det funkar faktiskt. Men bäst är att klippa klorna. Om du flyttar stenen så kommer hna troligen inte att vässa ner klorna ändå, så mycket som han skulle behöva.
du kan även slipa ner dom. Lägg in en sten i buren sen så hjälper det lite, jag har det åt min ena som har vassa klor.
Jag klipper klorna på min dvärghamster, väldigt lätt för mig då jag bara kan hålla upp henne med ena handen och sedan klipap med andra.
#7 & #9 Jo jag ska testa om det går idag. :)
#8 Det fungerar inte för mig ;)
Det enda du kan göra när stenen inte hjälper längre är att klippa. Om han blir väldigt trött på dej så ta några klor i taget, ingen idé att bråka en massa med honom.
#11 Det är just en vänsterklo som är jättelång, faktiskt den som syns på bild. Jag ska försöka imorgon eller så för jag vill inte handskas nu med dem, för jag har dragit på mig en snuva ;)