Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1720 ggr
Helena1978
0

Parning gjord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mellan Kawasaki (rost lh) och One in a million (rö sg lh).

Förväntade färger: Silvergrå, Normalfärgad, Offwhite, ev rödögt, är osäker på om någon av föräldrarna oxå är umb.. nåväl återkommer med bilder på bebbarna när färgerna går att urskilja…

Parningen gjordes mellan den 25-26 jan mellan kl:00.00-00.30 så ungarna förväntas komma i början på nästa vecka.

Helena1978
0

en bild till..

Helena1978
0

och en sista..

issa83
0

Då håller vi tummarna för friska fina bebisar!

bblomquist
0

åh vad kul, hoppas det komet små pluttar snart då! :D

Sara87
0

Fina hamstrar, blir fina bebbisar efter dom :)

Englatassens
0

Va roligt Helena!!

Helena1978
0

Skall bli spännande, de har inte många färger gemensamt bakåt i stamtavlan. Sobel och nf är de enda gemensamma nämnarna.

One in a million är:

E: Sweets Invasion (Dove bandad lh)

U: Obelix Niis (Silversobel roan lh)

Kawasaki är:

E: Hälsingeskogens Tomat (Sobel lh)

U: Hälsingeskogens Ettan (Rost umb lh)

UlrikaD
0

Vad spännade, Kawasaki är ju så himla fin! Mamma och syster vinkar till "One in a million"Skrattande

Curlys
0

Om de blir någon Nf hane så är jag intresserad ;)

Helena1978
0

Silverchoklad, Choklad kan ju ev komma, men tvivlar på det.. men som sagt längtar tills de små kommer och växt på sig så att färgerna syns, blir kanske en riktig godispåse med lite gott och blandat….

TiinaN
0

Åh One in a million! Detta blir superfina bebisar kan jag säga Skrattande

Anna-Helga
0

Vilka fina djur! Fantastiskt spännande! Kyss

Helena1978
0

#9 Ska hålla utkik efter en nf hane till dig… kommer att fota ungarna först när färgerna syns, känns lite trist att fota en rosa hög, det enda som går att avgöra är ju ögonfärgerna.. och antar att några små kommer att gå åt, beroende på hur många som kommer.

#8 Tack, One in a million vinkar tillbakaSkrattande

Helena1978
0

Ja, som sagt var ungarna förväntade denna vecka och vem skulle inte tro att denna hona var dräktig??

Helena1978
0

Haha, lättlurad sade Kawasaki, jag gick tom trots mina bulor och synliga spenar, som man inte kan se skymten av i dag.

Andra skendräktigheten, vid förra var gick hon till samma kväll hon skulle ha för att sedan överraska med att brunsta..

Ebba-A
0

#15 Ja, dom är bra på att luras. Blir det omparning nästa brunst?

Värd på Choklad iFokus

Helena1978
0

Ja, tredje gången gillt.. hoppas det tar den här gången..

UlrikaD
0

Men nä!! Var ju så spänd på att se hur Millions bebisar blev. Hon ser ju så dräktigt ut på första bilden så det är ju löjligt ju.

Odette
0

Håller tummarna för er :) det är så frustrerande när man varit helt Övertygad om att det tagit, å sen ba "nähä…suck.." men det är ju ingen större fara om man har både honan och hanen, så kan man ju göra om det och försöka på nytt. Men får som sagt hålla tummarna å önska er lycka till :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

issa83
0

Nej men va tråkigt Helena. Hade hon gått upp nåt i vikt också?För hon såg ju onekligen dräktig ut:(

Helena1978
0

Ja, hon gick upp i vikt oxå ca 30g, duktig på att luras den tjejenSkrattande

Helena1978
0

Nåväl, har nu parat Kawasaki en 3:e gång förra veckan (V8), de höll på i två timmar mellan 01.50-03.50 på natten mellan onsdag-torsdag, behöver jag ens säga att hon gjorde mig besviken genom att brunsta i dag igen.

Tänker inte para om nu då One in a million inte visade henne så mycket intresse, bara snosade på henne och vandrade iväg. Kanske någon av dem är steril, eller oxå är det något annat som inte klatchar för några ungar ser jag inte skymten av…

[BARABAZ]
0

#22 Vad tråkigt, Helena! Men ska du inte försöka igen ändå? Sådär kan det hålla på ett bra tag ibland, för att sen ändå bli bebisar.

Helena1978
0

Fortsätter att prova på, och hoppas det blir småttingar något tag.

Antar att det inte går att avgöra om rödögd silvergrå  är umb eller inte eller?? bara att se vad som blir i kullen antar jag.

Hans mamma var roan, tänkte bara höra om hur jag vet att han är vitmagad eller inte??

Vet ju att vitmagade brukar ha mycket vitt på magen, han har en vit fläck på magen. Vet ju att även hamstrar som inte har något med vitmagat att göra kan ha det… eller är enda sättet att se på ungarnas färger??

Hmm, undrar vad matte planerar?

[BARABAZ]
0

#24 Jadu… Vet faktiskt inte ang. roan/vitmagat, iaf inte när de är så ljusa som han är. Du får nog gå på ungarna.

Umb borde märkas på iaf heterozygota rö sg kan jag tycka, rent teoretiskt. Säkert lättast att se när de är små, innan fluffet, eller precis efter det kommit?

Helena1978
0

Ja, vita halvmånar saknas men samtidigt är han en rödögd silvergrå, kan man urskilja vita halvmånar på dem som vuxna??

[BARABAZ]
0

#26 På mina kunde man det när de var yngre vuxna, men på äldre dagar tror jag inte det. Men mina var å andra sidan väldigt rent "pastellgrå", hade inte mycket till beige/gul ton, så de var tacksamma.

Det jag kan tänka mig att man skulle gunna gå på är mer tippingen i så fall, den och halvmånarna och hättan borde bli mörkare med umb. Om det inte är dålig umb förstås…Obestämd

Helena1978
0

Hoppas på en kull så vet jag ju säkert, blir ju spännande att se vad som dyker upp i kullenSkrattande

[BARABAZ]
0

#27 Kindteckningarna menade jag, inte halvmånarna.

Ja, iaf om du får någon du ser är umb, annars blir du itne mkt klokare. Flört

Helena1978
0

Hehe, nej då får det bli ett fortsatt bli mysteriumFlört

chocomian
0

Hur har det gått med omparningarna Helena? :)

Själv har man en hona här hemma som verkar vägra bli dräktig och verkligen föda :(

Min hona är beräknad att få idag, om det tog på 3:e försöket.

Tog det på 4:e kommer de nästa Lördag, den 14 Mars, dock har hon gått upp i vikt och lagt på sig bulor som om hon borde få idag.

Men skulle inte förvåna mig att det inte kommer några ungar alls, med min vanliga otur :(

Helena1978
0

Omparade henne nu i tisdags 3/3 så det är bara att vänta och se… hoppas det dyker upp några småttingar för oss båda snart nogSkrattande

chocomian
0

#32 Då håller jag tummarna hårt! :)

Ja, för nu blir man nästan ledsen av att det inte kommer några småpip hos en, när alla andra här lyckas :(

Helena1978
0

Den här gången hoppas jag verkligen att det tagit… fast jag vet ju på torsdag 19/3 då de borde ploppa ut.. bilden är tagen förra torsdagen..

Helena1978
0

En annan bild tagen i helgen…

Helena1978
0

Dagens bild:

chocomian
0

Nu måste det ju ändå ha blivit bebisar därinne!

nonisaga
0

hon är så vacker! hoppas på bebbar nu :)!

petuina
0

Spännande!!

Zheverez
0

ser verkligen ut som bebismage.

UlrikaD
0

Håller tummarna. Mamma hälsar till Million och säger: Övning ger färdighet pojk!Flört

Bulba
0

Vad spännade! hoppas det blir små pluttar! Skrattande

[BARABAZ]
0

Nu verkar det ju ha tagit! Får se på torsdag sen då. :)

Helena1978
0

Ja, hoppas verkligen att det tagit men lite osäker känner man sig ju alltid, särskilt då hon skendräktat de 3ggr innan.. kan lova att det ser ut som om en mullvad gått igenom buren och skapat oreda :-)

Har städat hennes Bur i dag, ställt in en undulat/parakitholk med ett lock som går att vippa så det går att se de små utan att behöva störa för mycket. Den är något större än hennes hus. Har dock förstorat hålet som bara hade diametern 5cm, så nu är det ca 9-10cm.

Visar en bild på den innan jag fixade den, gjorde hålet efter det grå blyertstrecket.

Holidey
0

lycka till hoppas du får foina ungar och om du ska sälja ungarna dåå vill jag köpa en

Millie
0

Lycka Till :)

Helena1978
0

Tack :-) Kommer att göra en ny tråd med ungarna när de kommer, får se vilka färger som dyker upp.. Får se när jag tar första bilden, kanhända att jag väntar 1-2 veckor då färgerna går att urskilja lite mer..

Adina
0

Oj vilken tjockis :D