Magen!
Om inte detta är dräktighetsbulor, så kommer jag bli orolig över hennes magform :O
Senaste 2 dagarna har den gått från att ha inte synts till mer än när hon rör på sig, till att bulor syns hela tiden nu.
Tog 3:e parningen är födsel beräknad nu på Fredag.
Tog 4:e parningen är födsel beräknas 14 Mars.
Om min hona nu blivit dräktig, så har hon trots det brunstat till och från :P

Hon ser dräktig ut, men man vet aldrig. En bild är en bild… …är en bild. 

Haha precis :D och hamstrar är ju allmänt kända för att vara hejare på att luras ;)

en fråga, har aldrig haft en dräktig hamster, men kan man inte känna efter på magen? borde ju vara mycket hårdare än vanligt hull tänker jag.
#5 Tja, i vissa skeden kan man det, men personligen tycker jag man ska låta bli att klämma på magen…

Här kommer en liten filmsnutt på henne :)
Hon ser helt klart dräktig ut :)
Vilken tjockis. Jag tror också det gömmer sig småttingar däri. 
ojojojoj Vilken mullig liten en, hon har nog defenetivt ungar! :D lycka till ;)
#6 Det kanske inte är fråga om att klämma på magen, utan bara smeka med händerna över maggen utan att klämma…då kan känna en ev skillnad mot tidigare! 
#11 Det beror på hur ungarna ligger. Tycker ändå det är onödigt.

Vilken tjockis, Håller tummarna för att de e bebbar där inne :)
#12 Jag har i alla fall tagit upp mina dräktiga honor för att de ska må bra, de får komma upp i handen och gosa utan att man bråkar med magen. Jag tror de behöver gos också även innan de ska föda, alltså om de vill komma upp och det märker man rätt snart. Men när de boat in sig får de vara ifred.

Jag klämmer minsann inget på magen här inte, tycker det känns osäkert och onödigt. Bättre vara på den säkra sidan och låta de få sin ro innan födseln.
#15 Jag visste väl det, tvivlar inte en sek! :D

med klämma menade jag givetvis inte på något vis hårt eller vårdslöst! men ja liksom känna efter.. om man kan ta bilder så kan man väl känna lite också.. :)

ja hon ser ju väääldigt dräktig ut
#14 Fast nu var det ju inte huruvida de fick komma ut eller inte det gällde.
#17 Nej, det tror jag inte heller, men min åsikt är att man ska låta magen vara. Det är det upp till var och en att avgöra, observera att jag inte skrev "så här är det", utan bara redogjorde för vad jag tycker. Men att fota och att känna på magen är i vilket fall inte samma sak…

#21 Det var en väldigt rar bild. 
Hoppas att det kommer bli ungar nu! Hon ser ju så dräktig ut. :)

man kanske kan känna om det rör sig i magen (A)

#26 Nej, jag vill inte störa henne allt för mycket nu, om hon ska ha bebisar i morgon.
Idag väger hon 195 gram också! :D ökning med 6gram på 2 dagar
Hon är ser verkligen dräktig ut :)

#28 Jag hoppas på det :) och du har ju precis haft en dräktig kh nf också ;D
Men har hört en sak från SHF's forum.. att eftersom hon blivit parad nu under hennes dräktighet, då hon brunstat, så sägs det att det kan skada både henne och barnen? Till dödsfall :(
Blev jätteorolig när jag fick veta det….
men bara håll handen där och känn om du känner några sparkar ;)

#30 Kan man känna det? :P
Om du känner lite försiktigt på sidorna så kan du känna att det är som små knölar där inne :) och då är det bebbar i magen (:
Har känt så på båda mina honor och ingen unge har blivit skadad av der.

Alltså… det bara måste finnas bebbar i den bullmagen! :D
#31 jag vet inte :P men man borde det ^^
#24 wow vilken bulle :O

#32 Hmmm, okej… får se om jag vågar känna lite lätt på sidan om henne :)
Hon boar här hemma för fullt i sin bur… men hon vill så gärna komma upp till mig också, väldigt sällskapssjuk :\
#33 Jag hoppas :)
Haha gulligt, ja hoppas verkligen att inget dåligt händer inis, hon är en stark tjej så jag tror att hon klarar det :)!
#30 kan man verkligen känna hur dem sparkar? :o
#37 haha vet inte. :P lite svagt kanske ^^
du ska nog låta henne vara så hon kan städa och fixa boet. 

#40 Syftade på det med mitt inlägg #39 ;)
jaha XD
#29 Det tror jag inte du ska oroa dig för i onödan. En parning i sig ska inte kunna skada varken henne eller några eventuellt redan tillverkade bebisar. Rent teoretiskt skulle hon kunna bli dräktig på nytt s a s, och alltså ha åldersskillnad på bebbarna, men jag tror risken för det är mkt, mkt liten.

#42 Tack, nu känns det bättre iaf.
Man vet ju aldrig när folk säger en massa sådant och man själv inte har erfarenhet av det, då blir man fundersam.
Inga bebisar inatt inte.
Får se om det ens kommer några idag, verkar osäkert.
Om nu 4:e parningen tog kommer de 14 Mars, nästa Lördag.
Dock ska hon brunsta idag, om ingen utav parningarna tog (om hon nu inte är fortfarande udda och brunstar till och från)

Tror ni inte att Inis av någon konstig anledning började ivrigt att knaga på buren, så det tom blev hål!
Blev att akut byta till min andra dunabur och fixa allt…. suck!
Hon går runt i buren och gnagar på allt känns det som >_< hon brukar aldrig göra sådär…
Och inga bebbar här inte :( varför känns det som om jag kommer ha oturen att aldrig få min underbara Inis dräktig?
#45 Om hon inte blir dräktig så behöver det inte betyda att hon är infertil. Du har bara provat med Batman va? Testa para henne med en annan hane.
Värd på Choklad iFokus

#46 Nej, det vet jag… känns bara som om man alltid har otur >_<
Får göra det om hon brunstar om igen.
Hon borde brunsta ikväll/inatt om hon nu inte är dräktig och föder ikväll/inatt istället.

#47 här håller vi 8 tassar och två tummar på att det blir små söta prinskorvar som snart ligger där och kravlar

Har det kommit några små? :)

#53 Näää :'(
Hon kan ju vara en sån som går 17-18 dagar istället :)

#55 Jag hoppas verkligen det! Och ska iväg nu snart och vara iväg till ikväll, så då kommer det blir rejält tyst här hemma också… hoppas det kommer några då :)

*hoppas* :D
Hoppas det kommer några små ikväll/natt :D

Jag hoppas också.. kommer hem nu ikväll senare, så ska jag kolla försiktigt hos de små djuren :)

#55 oj kan de ta så lång tid på sig?
jag hoppas iallafall sötnosen får smått :)

#60 Jo, de kan ju det :\får se… hon boar nu en massa iaf!
#61 Det är ju ett bra tecken i alla fall, att hon boar mycket :)

#62 Aa :) hon vet dock inte riktigt vart hon ska ha sitt bo verkar det som :P och upptagen just nu med att bita på alla hörn och kanter i buren >_<

Nu behöver jag råd… och det är snabbt…
Inte nog med att hon bet hål i sin gamla och första Bur, när hon sedan fick dunaburen, som jag så fint hade lagat med tätt nät, biter hon sönder det rejält… så det blir vasst. Av direkt med det.
Så är stora springan där som en håla med vassa kanter igen -_-
I alla panik fick jag slänga mig efter första bästa handduk och försöka klämma in den i springan, så den täcker de vassa plastkanterna som sticker ut. Det är okej hittills…. men… som ni ser… hon vill "boa" med handduken, sliter och drar i den.
Någon som har bra förslag på "lagning"?
Silvertejp? Eller tejpa fast en plastbit från t ex en burk.

#65 Har tyvärr ingen silvertejp.. men hm, det där med plastbit från burk, ska se!
Tack :)
Lima fast en plastbit? Det finns lim som är "gift" fritt
Hälsningar Malin

#67 Har tyvärr inget sådant här hemma.. dock verkar hon lugnat ner sig nu och vek handduken dubbelt så det blev styvare så hon inte kan bita och dra i den så mycket :)
Håller hon fortfarande på och bäddar eller har hon gått och lagt sig? :)

#69 Hon somnade mitt på allt spån :P Just nu sträcker hon på sig, gå runt lite.. och äter lite :P
Hoppas det kommer små sötnosar snart.. tråkigt om det inte kommer några snart!

Konstigt att det inte kommer några ungar. Men den magen.
Sötnos.

#73 Ja, det gjorde mig glad iaf! :P Slippa stressa in i det sista och hålla på.. man vill ju helst inte riskera något.
Men idag fixade jag till det… så hon fick den andre stora hon var i från början, som jag täppt igen lilla hålet hon lyckades göra.
Den andra dunaburen blir till soptippen!
Idag köpte jag även 4 Antoniusburar och ställningar, som jag sedan ska sätta upp när vi flyttat 1 April.
Dock kan ju 4:e parningen tagit, då hon nu inte brunstat på 10 dagar och kommer isf få nu på Lördag, 14 Mars :o
åh, hoppas det gick på 4:e parningen!
Kul att du har skaffat Antonius :) ska du ha alla dina hamstrar i den? tycker som sagt att det är tråkigt med antonius för man kan inte titta på dem .. :/
Men varför ska du slänga dunaburen? du kanske får användning senare i livet? (a)

Dunaburen är som sagt sönder

Här brunstas det för fullt…………………..
#78 är det inte tionde dagen idag om 4:e parningen tog?

#79 Jo… och helt fel "brunstdag".. hon ska egentligen brunsta nu på Tisdag.. då är det 4:e dagen. Men de kan ju även ändra dagarna och tiderna…. men detta ärhelt klart brunst, ställde sig i parningsställning.
#80 nä, men vissa honor brukar brunsta 10de dagen och det betyder då att dom är dräktiga:)

#81 ? aldrig hört..
#82 men så e det 

#83 Vart har du hört det? :o Vore ju lovande.. om det verkligen stämmer!
#83 det stämmer och jag har hört det från många…..
#81 Det torde vara en skröna. Har jag aldrig hört eller märkt. Varför skulle de göra det?

Hmm, detta verkar konstigt… behövs ett bra svar på detta :o
#86 Jag har hört det från många här på Hif, och många som föder upp…. Jag vet inte varför dom gör det.
Men är det ingen annan som hört det?

Min hona hade något som kunde lika brunst på 10:e dräktighetsdagen.. och ungar kom det :) Hon luktade precis som hon gör när hon brunstar, men när hon fick nosa på en hane verkade hon bli stressad, och sen sprnag hon runt mkt i buren. Har hört från flera att just dag 10:o haft någon sorts lättare mellanbrunst, alla dessa honor har varit dräktiga. Men självklart kan det ju även vara så att hon varit skendräktig och sen börjat brunsta om igen.. håller iaf tummarna för att hon är dräktig.

#90 Ah okej :) när hon fick lukta på honom så sprang hon runt ja som en tok i buren.. lite sådär försvarsaktigt… tog minst 3 träffar, innan hon ställde sig i parningsställningen, så det tog ju ändå ett tag, vilket det inte brukar för henne om hon högbrunstar och får träffa hanen.

Gravida människor kan ju få mellanblödningar.. kanske likadant för hamstrar?

#92 Ja, så skulle det ju kunna vara.. alla är ju inte likadana.
Hoppas det betyder bebisar!

#93 japp vi hoppas mycket här hemma
Vi håller både tummar och tassar för att det kommer några småttingar. 

Sicken tjockis!

Ja! Nog allt borde det komma bebisar nu på Lördag tycker jag!
Magen har blivit lite mer spänd och hård nu också 

#99 jippie… jo visst verkar det så
vilken tjockis :D

#102 Jodå, du ska alltid hoppas. det tror jag att det gör, säkert flera stycken! :D *håller tummarna och dom 2 tassarna*
Hoppas det är några små där i då..
Så att hon inte luras igen ;)

Kanske att dom kommer. Vi får hoppas! :)

hoppas

några bebbar än?
Ja, du. Har också en hona som luras här, för andra gången i rad. Knasbollar i dubbel bemärkelse är vad det är men hoppas att det lyckas hos dig!

Inga småttingar här inte… blir nog att invänta min kommande hane :\
Knäppa honor vi har du och jag! 
Åh, gud vad tråkigt om det inte kommer nå sötnissar inatt.. men man vet ju aldrig om det kommer några jätte sena unger, eller hur? :)

#114 Jo, men inte så troligt längre :\
Men ska ta en kull när jag flyttat nu i April istället :)
Söt tjockis :)

Den här tjejen lurade mig! 

Så tråkigt. Hon såg ju verkligen dräktig ut
Hon verkar inte kunna bli dräktig :/ Du har väl parat henne ett antal ggr nu å det vill sej inte?

#119 Jo, har ju gjort det… men ska pröva med en kommande hane också, så kommer jag nog få reda på vem "felet" låg hos. Kan ju varit att de inte "passade" ihop också :)
Ok, hon har alltså parats med samma hane varje gång?

Ja, har bara haft en hane här hemma.
Men nu ska jag få hem en avelshane, guling :)
Ok, då får vi hoppas det tar med honom då :)
Gud vad synd :( Men hoppas hon är fertil ändå.
Föresten har Batman flyttat nu?
Värd på Choklad iFokus
Hoppas det blir bebisar med gula hanen då 

Ja, Batman har flyttat och trivs jättebra i sitt nya hem :)
Japp, han har nog bättre kvalitè på sina avkommor ;) om det förhoppningsvis inte är något med Inis :\
#126 Vad bra :) Men försök vara positiv nu, det är nog inget fel på Inis.
Har Batman sålts som sällskap eller avel?
Värd på Choklad iFokus

Ja, jag hoppas verkligen nu!
Som sällskap till en familj med stort hus och massa djur :)
Vad mysigt! :) Önskar att det fanns fler såna familjer här som kunde ta emot en omplaceringshamster ;P
Värd på Choklad iFokus

Hehe ja :) man blir så glad när de kommer till ett ställe där de får mer enskild uppmärksamhet.. inte lika lätt när man ska föda upp osv ;)