Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1194 ggr
Sara87
0

Har nån bytt ut min hamster?

Jag fattar ingenting just nu! Tristan är som förbytt :(

Han har hållt mej vaken två-tre nätter nu genom att gnaga på flaskan! Han gnager å gnager å gnager lite till för omväxlingsskull å jag blir tokig! :@ Hatar det ljudet.
Testade att smörja in flaskpipen i senap, jo visst, funkade ju bra.. eller inte. Den lille sk*ten fortsatte gnaga som om senapen inte va där :'(

Så här har han inte hållit på förut. Visst har han varit ganska energisk i buren, men aldrig som det är nu. Han ger sej verkligen inte!

Nån som har nån bild på hur man hänger upp en liten vattenflaska  m. hängare (75 ml) i taket så han svårare får tag i den å kan gnaga?  Går det att få bort superlim från plasten i buren om jag sätter fast nåt för flaskhålet? Jag vill inte ha skyddet där för alltid, bara just nu när han är som galnast :/

Nusse123
0

min millie hade ju då en liten häll som man skulle hänga upp i, har du det med? jag hängde iaf i en helt vanlig krok i hällen, tog sedan en  tång och fixade till så att längden blev bra ;)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Sara87
0

Nej, men ska kika efter en flaska på fredag när jag är i Borlänge å kan kila in på djuraffären.

nonisaga
0

byt till vatten skål?

[Kamillah]
0

Min lille brukar också göra det, och jag går tydligen i sömnen för ibland på morgnarna så är vattenflaskan borttagen av antagligen mig själv annars har vi spöken i huset. Tror att jag vaknar upp av ljudet och sedan tar ut flaskan men ej kommer ihåg det på morgonen. mycket märkligt.

UlrikaD
0

Låter som om han har tråkigt just nu. Har han Hjul eller nåt han kan aktivera sig med när du inte kan? Eller om du kan rasta honom längre innan du går och lägger dig kanske.

Curlys
0

Min ena hona roar sig med att putta ner vattenflaskan heeela tiden.. så jag bytte till vatten skål istället. Kanske ett bra tips för dig??

Zheverez
0

finns på akvariums avdelningen hållare med sugpropp.

hittar du inte så fråga personalen.

det är en sugpropp med ett band som spänns runt flaskan ,man drar åt så flaskan sitter kvar.

finns andra modeller också med metallklämma.

Sara87
0

#4 haha :)

#5 Han är den som prioriteras, dom andra stackarna orkar jag knappt med eftersom han är den som får va ute längst :/
Har tyvärr inget bra Hjul att ha i buren, dom låter så himla illa då :(

#6 Jo, har hämtat en skål från vinden. Men problemet är hur jag får bort lim från buren om jag måste sätta nåt för flaskans hål?

#7 Hmm.. Antingen har du missuppfattat mej eller så har jag missuppfattat dej. Han ska inte ha tillgång till en flaska som sitter fast, då kommer han bara fortsätta driva mej till vansinne.

MangoPeperoniOwner
0

Om jag fattat rätt, menar du där man stoppar in flaskan i dunaburen? Om du menar så, så har jag tejpat fast en träbit där :) Ioförsig behöver man ju tejpa rätt ofta för att tejpen nått sitt bäst-före-datum, men det är det kanske värt för en god natts sömn :)

Sara87
0

Om jag tejpar så tar han nog bort den är jag rädd, därför jag skulle behöva lim.

MangoPeperoniOwner
0

#10 Jag tejpar på utsidan ;)

Sara87
0

#11 haha ok, tänkte inte så långt ;D

mocchino
0

#12 Men duuu! Vi säljer en grej på jobbet som är en platta med ett hål i och sen en skruv och sån där skruvgrej till skruven som du sätter fast där vattenflaskan ska vara.. hela grejjen är ju i plåt-stål grejs! Kostar 20kr.. Skulle kunna köpa och skicka upp om du är beredd att betala frakten.. Borde ju inte bli mer än 11kr.. Och den är ju lätt att ta bort sen också utan att det blir några märken! :)

Kan se om jag kommer ihåg att köpa hem en imorgon så att jag kan visa.. :)

// Nathalie

MangoPeperoniOwner
0

#11 hehe ;D

Helena1978
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett tips hur man kan täcka hålet:

En skruv och plåtbricka, visar på bild..

Helena1978
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skruven bör ej ha en vass del, visar en bild från andra sidan:

Helena1978
0

Jag hade en bricka på varje sida då muttern skulle åkt igenom hålet annars. Har sett kupolmuttrar i Biltema oxå, skulle ju kunna gå bra att ha den sidan inåt i så fall så blir det ju inte något vasst. Insexskruv rostfri har ju annars ett huvud som inte är vasst.

mocchino
0

#15 & #16 ja men det är nån sån variant vi har på jobbet! :)

// Nathalie

Sara87
0

Han har hållt sej lugn dom senaste nätterna. Jag har gjort så att jag tagit bort vattenflaskan å tagit en plastbit å tejpat fast den på utsidan om han blivit för dryg. Han har istället fått ha en vattenskål under natten.