Bromma zoomarknad
Någon som vet exakt hur man tar sig till Bromma zoomarknad från centralen?
SL visar alltid fel när man ska åka långt och byta mycket, finns alltid smidigare sätt har jag märkt efteråt. -.-
Då vill jag alltså veta vad man ska åka och vart man ska gå av, och hur man ska hitta dit då man gått av det sista transportmedlet.
Hade tänkt inhandla lite hamstersaker.
Oj jag är sämst på det här men tror det är att man tar mot akalla från t-centralen och går av solna c, byter mot buss 152 mot älvsjöstation (?) sen går man av ngt med smällvägen. haha okej, ngn annan får förklara. jag e sämst på det här, jag brukar testa mig fram hela tiden :P

går en buss ifrån sundbyberg och en ifrån spånga

ulvsunda vägen ska man till
Någon som vet lite mer exakt? ..
Enklast är det ju om du gör som Nonisaga säger men du kan också ta tåget till Sundbybergs station, sedan ta buss 152 eller 509 till smältvägen eller stationen efter om du tar buss 152. Du kommer sen att se Bromma zoo.
Hoppas det hjälpte 
#5 aha smältvägen var det^^
Smältvägen så var det ja xD Okej okej. tack, då får man väl pröva någongång ;P
#7 ja det måste du göra :) dom har allt man inte visste man behövde xD
Ta pendeltåg 35 från Stockholms central mot Bålsta. Det går från Stockholms central 14:13 och kommer till Sundbyberg 14:21.
Vid Sundbybergs torg byter du till buss 509 mot Brommaplan. Den går från Sundbybergs torg 14:28. Du är framme vid Smältvägen ca 14:32.
Gå cirka 1050 meter till Stockholm, Ulvsundavägen 193.
Sådär står det på SL. Det betyder alltså om jag går av vid smältvägen måstr jag ju gå typ 1km och då lär jag ju inte hitta? :S
Det är väldigt långt att gå från smältvägen faktiskt men man får leva med det när gratisbussarna slutat gå.
Du ska bara gå mot alla affärer. Du kommer gå över 2 övergångsställen först, sen förbi en byggnad där det finns en bild på en katt ovanför dörren. När du kommit så långt fortsätter du bara rakt över parkeringen, förbi expert och stadium som ligger där, Bromma zoo ligger i slutet av alla affärer :). Du kommer se den.
Jag skickar med en liten karta jag gjorde :) dt ser inte riktigt ut så här för dom bygger om där men du kommer hitta. Som du ser på bilden har jag markerat hållplatsen och vägen du ska gå. Följ sen bara parkeringen bortåt.

Haha okej xD tack så mycket för att du gör dig besväret att också rita en karta ^^ Om det bara är sådär så lär jag nog hitta utan problem!
.. ingen aning om hur man tar sig tillbaks till centralen sen? xD jag bor ända borta i botkyrka/tumba. Senaste och första sån här resa som jag gjorde utan att veta vart jag skulle var till Kallhäll där jag köpte min Kirby :P (Det är väl vanliga SL-busskort som gäller där borta också? xD) Jag är inte så smidig av mig när det gäller att åka någonstans..har väldigt dåligt lokalsinne.

vissa tider går det direkt tåg från tumba, då slipper du bytet på c.
#12 Jag tar pendeltåget mot Stockholm C Märsta från Tumba :P
#13 svårt å passa tider xD
#14 Det låter mer komplicerat än vad det är 
#15 Ja, nu vet jag ju iaf hur jag kommer dit ^^ Får väl fråga de i affären eller någon random på gatan hur man tar sig tillbaks till centralen. ordnar sig alltid.
Javisst, annars finns det ju parkbänkar att sova på ^^
Du borde kunna ta exakt samma väg tillbaka tror jag

säg till när du ska dit har du tur så kanske jag ska dit å kan då köra dej till tåget i spånga el sumpan
Jag kommer att vara där runt 2-tiden på fredag (:
Om det ej är kallt eller snöar/regnar.. :P