Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 6755 ggr
[GeeGee]
0

Hamster & marsvin tillsammans

Hej!

Vår vän har ett marsvin och jag kom då att tänka på en sak.

Hur fungerar en hamster och ett marsvin tillsammans? Attackerar hamstern, marsvinet, båda eller ingen av dem?

Bara en liten fundering ^^

kajsa_karin
0

Jag tror inte det fungerar.

1 De behöver ha olika mat marsvin äter HÖ

Kan kanseke nosa på varandra utan för buren precis som andra djurarter nosar på varandra.

Men man måste hålla uppsikt på djuren

[GeeGee]
0

Jo, men jag tänkte mer på att de skulle få träffas inte vara i samma Bur. Att vi tar ut båda djuren och sen får de nosa på varandra.

Är det någon som testat detta, och i så fall hur gick det? =O

[BARABAZ]
1

Hamstrar kan vara väldigt aggressiva, så jag skulle inte testa. Finns ingen anledning. Hamstern har inget behov ens av att träffa andra hamstrar, och definitivt inte av att träffa andra djurarter. Marsvin är ju flockdjur, men de ska umgås med andra marsvin i första hand.

Millie
0

Tycker inte du ska testa men kan berätta att min hamster blev nerlagd på min ena råtta ( min syster la ner henne i mitt knä och såg inte att jag hade råttan där :P) och dem brydde sej inte så mkt. De nosa lite på varandra och sedan gick dem iväg från varandra.. De tyckte inte det var så intressant… Vet inte hur det är med marsvin men tror inte dem skulle intressera sej så mkt för varann..

Zheverez
0

ibland funkar det å ibland inte.

ofta är det hamstern som blir sur å går till attack.

vet flera som låter sin hamster träffa andra djur.

våra umgås med vår snälla hund.

vet en som hade sin hamster med marsvinet utan problem.

man får väl testa sej fram å bara låta dom ses korta stunder.

amela87
0

Vet inte hur d funkar med marsvin men vår kanin & hamster träffas då o då på golvet o bryr sej inte mycke om varandra,dom har nosat på varann nån gång sen va d bara medTungan uteDom går bara förbi varann =P vår hamster e för upptagen med att upptäcka nya ytor för att ens bry sej om nån annan ute på golvet. Kaninen tycker inte en liten hamster e nått att bry sej om heller. Tror mycke handlar på personligheten hos djuren.

[GeeGee]
0

Ja, okej!

Nej men eftersom de troligen inte får ut någoting av att träffas så struntar jag i det. Ibland glömmer man bort att hamstrar faktiskt inte har något behov av att träffa andra djur.

Tack för alla svar

Nitapitabrod
0

Jag tror nästan att marsvinet äter upp hamsternSkrattande