Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 911 ggr
Mizoan
0

Varning samla lådor!

gick precis in i "hamsterrummet" och upptäckte att Nala, som bor i en samla låda eftersom hon troligtvis är parad, satt i ett hörn och gnagde. Jag tittade närmare och upptäckte att hon hade lyckats gnaga fram ett hål i plasten! Det hade som tur var inte blivit så stort men men får lätt in långfingerspetsen. Jag tänkte bara varna er som också ha samla lådor. Kolla de varje dag, man vet aldrig vad de här små rackarna kan hitta på :P

nu har nala fått byta Bur, som tur var hade jag en över.

h Anna

UlrikaD
0

Har Antonius-lådor till mitt gäng och ingen har gnagt någonstans i de lådorna.

Royalz
0

Mina har också gnagit sönder samla lådor, men sen bytte jag till antonius och då har ingen gnagit :)

UlrikaD
0

De kanske ser annorlunda ut inuti?

Mizoan
0

ja jag tror det, hon hade liksom gnagit på de sakerna som står ut lite, men tänkte bara varna de som använder samla ;)

Molle08
0

Jag kör med samla men min hamster gnager inte.

Linda3046
0

Jag hade Samla-låda till Toisette och hon började gnaga lite efter en vecka, det var bara en speciell del hon gnagde på så då vände jag på buren och då slutade hon gnaga. Sen fick hon väl också fullt upp med alla bebbar senare också. Men det är ju samma sak med dunaburar, att de kan gnaga sig ur dom om de bestämmer sig för det. ;)  Gallerburar brukar de inte gnaga sig ur eftersom de gnager på gallret istället.