Vägrar äta
Hej.
Min yngsta dvärghamster vägrar äta, hon är inte underviktig, men jag blir orolig ändå. Hon har inte ätit på två dagar :( (jag vet detta för jag har haft henne under uppsikt).
Har kollat hennes tänder och dom är inte för långa.
Men för övrigt är hon pigg, så jag tycker att det är konstigt.
Jag kan inte förstå vad det beror på, då hon får likadant foder(+grönsaker och frukt) som hon alltid fått.
Hoppas att någon vet vad det kan bero på.
Tack på förhand
Mvh/Azalea
Är du säker på att hon inte har ätit alls, t.ex. när du sover eller inte är hemma?
Men hon kanske äter på natten :)
Eller så har hon sparat mat i sitt bo som hon äter utav :)
Hoppas hon blir bättre! :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Ja min sambo är arbetslös och han har haft henne under uppsikt då jag ej har varit hemma.
Hon har inte rört maten.
Innan hon slutade äta brukade det synas om hon hade varit där och ätit, då hon alltid grävde upp mat ur skålen.
Jag hoppas ju att hon har ätit när vi har sovit.
Har kollat i boet, men där är det tomt :(
Tack :)
Hmm.. Jadu, det är ju svårt att säga va det kan bero på. Tänkte säga tänderna, men dom har ni ju kollat. Hon verkar inte ha ont nånstans då? Tänkte om ni märkt nåt när ni tagit i henne?
Hon har ätit lite gurka nu :) Nja, jag har väl inte märkt något speciellt, bara att hon är mer aktiv när man tar ut henne. Hon sitter nästan aldrig still, men det kan väl ha med ålden att göra, hon är bara 4 månader.
Men som sagt hon har ätit lite gurka, jag funderar på om hon är kräsen när det gäller maten..
Dvärgar verkar vara mer kräsna än vad guldisar är. Har märkt det på min :)
Jaha, det hade jag ingen aning om, har aldrig haft guldhamstrar… Tack för svaren :) Mvh/azalea

hon kanske nt gillar den maten hon har just nu så testa med någon annan fröblandning
8# Det ska jag testa :)
Mvh/Azalea
Dvärgar kan ju vara kräsna somsagt :) min dvärgis äter bara äpple som Färskmat.
Hoppas det går bra!
Mvh Elin
Tack :-)
Mvh/Azalea

Hur har det gått?? Min dvärgis är också ganska kräsen men har upptäckt att alfalfa groddar verkar vara en hit.. du kan ju testa att köpa lite i mataffären annars är det ganska lätt att gro egna.. spenat har också fungerat bra. Dessutom verkar min Norton vara lite bortskämd och tycka bättre om att bli handmatad än att man lägger det i hans skål.. Hoppas du hittar nåt som funkar..
Det har blivit mycket bättre :) Hon har blivit galen i gurka och knäckebröd..sen så har hon börjat äta lite av den nya fröblandningen som jag har köpt. Så det kommer med största sannorlikhet att bli bra. Hon är för övrigt en pigg och mysig liten tjej :)
Ska testa alfalfa groddar :)
Ja bortskämda kan dom att bli, min andra hona är extremt bortskämd..Hon vill nästan alltid bli handmatad, mitt fel visserligen då jag har skämt bort henne :P
Men det är svårt att låta bli, dom är så mysiga.
Mvh/Azalea
Bra att det går framåt :)