Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 703 ggr
Ebba-A
0

Nu orkar hon inte mer...

Rexa mår verkligen inte bra nu, jag tror det är hennes sista dag nu.

Hon har vart pigg och vanlig idag. MEn nu har hon börjat betee sig konstigt, hon krampar och stryker sig mot väggarna. Nu sitter hon bara i ett hörn och tittar.

Just nu orkar jag verkligen inte mer. Hon får inte dö nu också. 3/2 somnade Loppa in, 16/2 somnade Maj-Britt och hennes fyra kvarstående bebisar (av nio) in för evigt.

Värd på Choklad iFokus

malin99
0

åå nej det skulle vara -tråkit ifall,

hon dog

Ebba-A
0

Ena stunden är hon somvanligt: äter gurka och kommer fram när man kommer till buren. Andra stunden krampar hon och springer runt helt förvirrad.

Så håller det på att växla emellan.

Värd på Choklad iFokus

membeel
0

Åh, va tråkigt!! :(

Curlys
0

Vad tråkigt, lider med dig! Hoppas att Rexa blir frisk igen :)

Lollia97
0

stackarn som inte modde bra! :(

Ebba-A
0

Nu verkar hon må bättre, men vågar inte ta ut något i förskott.

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Tråkigt att hon inte mår bra! Men är det inte bättre att åka till veterinären och göra så hon får somna in? Hon verkar ju lida..

kajsa_karin
0

hur är det med henne

kommer alla era hamstrar från samma ställe?

Du kanske fått nån smitta hemma hos dina hamstrar. kanske borde obduscera för att få veta orsaken till varför de dör

Ebba-A
0

#7 Har ingen möjlighet att åka i till veterinären nu ikväll. Läget verkar vara stabilt och hon verkar inte lida, hon äter och dricker och kommer fram när man öppnar buren. Fast man kan ju aldrig veta. Mår hon sämre imorgon tar jag med henne till sthlm och får henne avlivad :/

#8 Det började med Loppa, som är egenuppfödd. Sen Maj-Britt, som är köpt i en djuraffär och kom till mig dagen efter Loppa dött. Dom har alltså inte haft kontakt.
Sen nu Rexa, hon är köpt på en djuraffär (inte samma som Maj-Britt) för 22 månader sen.

Loppa och Majsan dog på två helt olika sätt.

Värd på Choklad iFokus

Sara87
0

Så trist :( Men jag måste tyvärr säga att det är väntat med tanke på hennes stora viktras på så kort tid. Måste kännas förjävligt att förlora så många på så kort tid. Många kramar till dej Ebba

E---(",)---3

chocomian
0

Beklagar verkligen att allt kommit såhär nu på en gång, det blir mycket att smälta :\

Hoppas verkligen hon piggnar till sig och det bara är en tillfällighet, annars får du nog tyvärr åka in med henne på Måndag :(

Håller tummarna för henne!

Zheverez
0

går även hon bort så ta å sanera buren, huset å allt annat du har till hamster.

kanske du har nåt virus, bakterie,parasit el annat osynligt där hemma.

sprita händerna ofta.

mocchino
0

Fast Rexa är väl rätt gammal? Och Loppa var väl också "rätt så gammal". Fast ung för att vara gammal sas..

// Nathalie

Ebba-A
0

#13 Rexa är 2 år. Loppa var 1,5.

Värd på Choklad iFokus

mocchino
0

#14 Ja det är väl mer troligt att dom dör av hög ålder och att Maj-Britt inte klara av sin kull vid så låg ålder än att det är en smitta hemma hos er.. :S

Men det förstås så tycker jag att man alltid ska sanera en Bur efter att nån har dött i den oavsett om det varit av ålder lr inte. :)

// Nathalie

Zheverez
0

det var jag som rörde ihop det lite å tänkte på en annan där också många gått bort på kort tid.

ber om ursäkt.

du har ju haft otur med dräktiga honan och de andra har haft åldern inne.

inget att oroa sej över .

men städa ändå ur buren noga innan nästa ärver buren. grovstäda bör man alltid göra innan nya hyresgästen flyttar in.

[Hamster95]
0

Men gud vad tråkigt. Jag skulle då inte klara om min Totte dog (han har varit nära döden flera gånger), när han var sjuk hade jag panik hela tiden, var ledsen och skolkade. Jag hoppas din Rexa blir bra nu, var bara lugn, det är det enda som igentligen funkar i sånna här lägen. Men har du ringt veterinären? Men om hon skulle gå bort så tänk att hon är 2 år och har levt nästan hela sitt liv så du har ju tagit bra hand om henne.