Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 433 ggr
Johannafia
0

Kan jag byta när ungarna

Om min lilla tjej ska få bebbar i mars så har jag en liten fråga. jag ska byta ut min gallerbur mot en samla låda är det tänkt, men det verkar inte som att jag hinner iväg till ikea innan bebbarna kommer, tror ni att hon kan bli jätte stressad av att byta miljö? tänkte låta boet (uppochnervänt trähus som man bara kan lyfta o flytta) få vara så hon känner sin lukt och att det inte är för nytt. eller hur länge ska jag vänta med att byta? med tanke på bebisarna. Hon är en väldigt snäll och social hamster..

Royalz
0

Jag bytte från gallerbur till antoniuslåda när ungarna var 1 vecka gamla, flyttade över boet och la in masa nytt papper och samma spån, så det gick bra. Men inte tidigare än 1 vecka ska man byta Bur.

Johannafia
0

okej, ja det var ungefär så jag hade tänkt också :) tack för svar!

issa83
0

ja det ska nog gå bra efter en vecka eller så. Tidigare är ju ingen fara om de bor i gallerbur, för även om bebisarna är så små att de skulle kunna ta sig igenom gallret eller fastna i gallret så är det ju samtidigt så små att det inte ens kan kravla ur boret. Så flytta dom efter en vecka du.