Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 616 ggr
Nitapitabrod
0

gnager hela tiden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej min hamster gnager hela tiden på buren och det äe väldigt störande för jag måste upp till skolan ganska tidigt.så är det någon som kan ge mig någon tips så hon slutar.

Royalz
0

Har en hamster väl börjat gnaga på gallret slutar den inte förens den får en annan Bur som det inte finns nått galler att gnaga på.

Linda3046
0

Du kan pröva att ge henne någon ny leksak, låta henne springa ute lite mer eller möblera om buren lite. Fast enligt min erfarenhet brukar det inte hjälpa, utan alltingen slutar hon av sig själv efter ett tag eller så är enda sättet att få henne att sluta att flytta henne till en Bur där hon inte kan gnaga.

Jag rekommenderar en Samla låda eller akvarium, för på dunaburarna kan de lätt bara klättra upp till gallret i taket och gnaga.

manda-galler
0

du kan ha din hamster i ett annat rum det har jag mitt lilla djur rum som igentligen var ett föråd men det har ett fönster så det är ganska bra för man kan ha honom lös där,,,,,, så ställ in din hamster i ett annat rum :D brukar funka

Sara87
0

Gallergnagning kan ge sår i mungipan, skada tänderna å skava bort päls på översidan av nosen. Du har fått bra tips i #2.

[Hamster95]
0

Det är bara att byta Bur. Totte hade en gallerbur och gnagde hela nätterna och då hjälpte inget utom att byta till en Duna som han har nu. I natt härjade han ändå rejält och flyttade hjulet, gnagde på gallret i taket, försökte tugga sönder buren och sprang omkring som en Duracell kanin.