min hamster
min hamster ben är ur led och det har blivit som en str blåsa va ska ja gö!? mina föräldrar vägrar gå till vetten och hamster har ont genom att gå på såret :( va ska man gö
Gå till veterinären. Det är för din hamsters bästa. Visa dina föräldrar dethär. Annars kommer hon aldrig bli bra.
Värd på Choklad iFokus

jag har gjort mej men mina föräldarar är dumma i huvvet dom vill inte , dom tror att dom vet bäst men dom ha 0 iQ
Men hon har ju gått såhär i två veckor nu va? Jag vet inte ens om det går att fixa eller om hon isånnafall måse avlivas :/
Värd på Choklad iFokus

jaaa:/

Är du född 97 som det står i ditt namn?
I så fall är det som i andra trådar nämnts - dina föräldrars ansvar. Man ska aldrig låta ett barn ta ansvar ensamt för ett djur, utan det ansvaret ligger mest på föräldrarna.
De ska se till så att djuret får den vård den behöver, eller tänkbara åtgärder.

Kan säga att jag känner både Aida och hennes syster och vad jag har hört från dem är deras föräldrar inga direkt djurvänner.
Men Aida, kan du inte be typ Amela att hon ska ta Mimmi till vetten?

#6 Tråkigt när det ska vara så :\ Ja, om Amela är en äldre syster, så be henne kanske ta med dig och Mimmi till veterinären?
Ni kan alltid ringa till veterinären och förklara läget.
Skulle pengar vara ett problem så får ju troligen inte ni göra upp med veterinären då ni inte är myndiga, men förälder/målsman får ju det.
Men usch. Du kan ju anmäla dem för djurplågeri annars om hamstern lider.
Det är if. en bra början. Gör ett stort mysigt bo åt henne också.
Men snälla nån…
Bor det ingen i närheten som kan åka och titta till hamstern åtminstone? Och hjälpa flickan göra det som måste göras??
Kram Anna
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

ingen som jag vet :(
aida: Du känner ju Tina?, kan inte du be henne titta på din hamster?

jag kan fråga henne

Usch då :(
Hoppas att det går bra för dig och hamstern!
Jag kan ju ta med henne till Nisse vetrinär när vi ska dit med honom. Vet dock inte om dom tar emot sånna smådjur. Kan iaf fråga =) Dett är inte min systers fel! Har man djur så händer olyckor. Ska försöka hjälpa. Men även om jag hjälper o så kan jag inte leka förälder… men men som sagt ska ringa o kolla när vi ska boka tid åt vår kanin.
#15 Ja, gör det Aida97, för hon kanske kan avgöra om det är så allvarligt så hamstern lider och måste till veterinär eller om det inte är så farligt som det ser ut… Alltid skönt att dela ansvaret med någon också, förstår att du är rädd och orolig och frustrerad att dina föräldrar inte bryr sig… Du är duktig och tapper som kämpar på ändå för det lilla djurets skull! 
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

#17 tack<3 så mycket ^^

Hoppas verkligen det löser sig! (:

tack! behöver bara ett svar från amela87 =)

Hur har det gått med hamstern?
som sagt är det dina föräldrar som har huvudansvaret eftersom du är så ung.

jaaaa …., hon går ganska bra hon klättrar på taket även om ja tar ner henne hon äter dricker och gör olika saker på tre ben!

som tur var behöver min hamster inte avlivas sa min syster , hon mår bra och såret har läkt men inte benet
Ok, hoppas hon blir bättre snart!