Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2841 ggr
Ebba-A
0

Toalätt?

Har provat toalätt som strö till mina pälsbollar, men jag tyckte det luktade så illa så jag slutade.

Nu har jag ju en långhårig hane och får hem en långhårig hona i mars, vilket innebär att det fastnar spån som in i h*vete i pälsen.

Funderar på att börja med toalätt igen, är det bara jag som upplevt det med lukten?

Kram Ebba

Värd på Choklad iFokus

chocomian
0

Jag använder toa-lätt och tycker det är helt okej. Visst luktar det lite skumt kanske, men det är en vanesak tycker jag :P

Lägg ner rejält med papper också som underlag i buren, så kommer lukten att dämpas lite :)

issa83
0

Tycker mest att det luktar de första timmarna när man lagt i nytt i buren. Sen känner jag det inte om jag inte kör ner näsan i burenGlad

Det är ju en klar fördel med papperspellets före spån tycker jag.

membeel
0

Jag tyckte också det luktade illa som f*n första gångerna jag använde det .. nu känner jag inte av det längre (:

nonisaga
0

jag har precis börjat andvända toa-lätt o det luktar INTE gott! men jag tycker det är det bästa bottenströt som jag haft, jag brukar variera ströt^^.

[Popcorni]
0

Jag har fått upplevelsen att endel påsar luktar medan andra inte gör det. Min kompis har haft påsar som luktar och påsar som inte luktar och dår är det från samma företag och samma sårts påsar. :)

[Hamster95]
0

Jag hade förr till Totte,slutade för att han fick ont i tassarna och för att det såg trist ut. Nu kör jag på lösförpackat spån. Det funkar bättre, bara lit att borsta ut men det gör inget.

Ebba-A
0

#6 Är han långhårig eller korthårig?

Värd på Choklad iFokus

OskarMO
0

Jag har aldrig känt någon lukt från toalätt ströet.

Oriel
0

Det fungerar mkt bra till både kaniner och gerbiler :)

-' Rebecca Johansson

vekan
0

Jag tycker Toalätt är ett bra burströ. Glad

issa83
0

Om man inte håller på att dö av lukten av papperpelletsen så är det nog värt att stå ut. Inga tovor fulla med spån och inget kissigt spån som stinker efter bara ett par dagar. Har man många hamstrar är man ganska glad att slippa städa burar med kissigt illaluktande spån stup i minuten:)Det är min åsikt iallafallGlad

HappyCatMeows
0

Jag tycker inte att ToaLätt luktar särskilt illa. Vi har haft enbart det till våra hanar och spån till honorna. Men den sista säcken spån vi köpte, Lissmagård, liknar på intet sätt kutterspån. Otäckt vassa stickor och mängder av smulor. Hädanefter blir det enbart ToaLätt till alla hampisar.

[Kamillah]
0

Jag använder toalätt till min långhåriga hane, och jo, det kan ju lukta när man öppnar på sen och häller i det i buren men sen så slutar det efter ett tag.

UlrikaD
0

Använder toa-lätt till alla mina LH här hemma. Brukar ha spån till en del honor som verkar trivas bättre i det men aldrig till hanarna. Det fastna så otroligt mycket i pälsen att det kan sluta med att man får klippa bort tovor istället.

Oriel
0

Det suger upp väldigt mycket bättre än spån :)

-' Rebecca Johansson

Muszimba
1

Jag har använt Toalätt i ca 4,5 år nu, fast på möss. Först hade jag spån, men med min dammallergi så gick jag över till ToaLätt i samband med en SVEMUSutställning där jag fick det som ett pris. Tyckte själv att det luktade lite mysko från början men det är inga problem med det länge. Dessutom så suger det upp och döljer urindoften mycket bättre än spån.

[Hamster95]
1

#7,långhårig.

Curlys
0

Jag har aldrig känt någon speciell lukt från toalätt. Har det till alla mina hanar.

Sara87
1

Tyckte att Toa-Lätt luktade riktigt skumt första gången jag hade det, men nu märker jag inte av det längre :P

Oriel
0

Jag tycker inte att det lukar alls? XD Isf papper men det är ju inte så farligt?

-' Rebecca Johansson

Muszimba
0

ToaLätt är PRESSAT PAPPER.

Ebba-A
0

#21 Ja, det vet jag.

Hur många burar räcker en stor säck toalätt till? Om man fyller typ 2-3 cm.

Värd på Choklad iFokus

Muszimba
1

Jag har en Bur som är 50*80 cm i bottenyta och då räcker 1 säck på 55 liter till 4-4,5 byten med 3-4 cm i botten.

Oriel
1

Haha xD 1 påse räckte till en kaninbur =) Hur mycket kostar dem?

-' Rebecca Johansson

Royalz
0

Vad kostar en toalätt påse? :)

nonisaga
1

jag köper en jätte stor påse med toa-lätt för 129 kr^^ den räcker jätte länge :)

Royalz
0

#26 Hur många kg är det i den?

Muszimba
0

Den stora på 55 liter(säck i liknande som hundmat på 20 kg) kostar allt mellan 110 och 170 kronor. den på 20 liter kostar runt 60-70 kronor i snitt i djuraffär och den på 10 liter kostar runt 30-35 kronor i mataffär typ ICA..

nonisaga
0

#27 det är en 55 liters påse :)

Huldan
0

Jag har smådjurs strö (?), luktar ingenting :) Men vet inte om det fastnar i pälsen… Är pressat spån i pellers format.

Muszimba
0

#30 För mig som är allergisk mot spån, så luktar Smådjursströ så pass ENORMT mycket att jag reagerar med svullna ögon, nysningar och snorig näsa. Precis som med vanligt spån. Men det fastnar inte i pälsen vilket är bra för vissa djur.

manda-galler
0

jag använder sånn toalett strö som igentligen ska va till katter men det står att man kan använda det som Bur spån till smådjur men det luktar inget för mig iallafall Obestämd

Muszimba
0

#32 Det är just det som vi har tagit upp innan i denna tråd.Skrattande

manda-galler
0

aha jag läste bara skaparen inlägg så har nog missat en del xD